Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Motorlu Araçlar Dünyası > Teknik Bilgi ve Sorun Merkezi > Modifiye Araçlar


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 31.01.09, 03:59   #1
Müdavim

Kartal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 1428
Mesajlar: 5,865
Ettiği Teşekkür: 19273
Aldığı Teşekkür: 25590
Rep Derecesi : Kartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Xenon Mercek ve Kitler Hakkında Herşey

Xenon Mercek ve Kitler hakkında herşey

Xenon sistemleri, xenon mercekler. Xenon kitlerin takılı olduğu karşıdan geleni rahatsız eden araçlara mercek modifiyesi ve xenon hakkında aklınıza takılan bütün soruları bu konuda sorabilirsiniz. Elimden geldiğince bütün sorularınıza cevap vermeye çalışıcam. Web sayfamdaki bilgilendirici yazılarıda parça parça bu konuya taşıyorum.
Herkese aydınlık geceler.


Xenon sistemi nedir?

Xenon sistemini çok teknik detaya girmeden anlatıcak olursak. Halojen ampullere göre daha az enerji harcayarak daha çok ışık veren bir sistem olarak düşünebiliriz. Normal halojen ampuller 55 watt enerji tüketirken, xenon ampulu 35 watt enerji ile 2 kat daha fazla ışık verebilir. Ömürleride halojen ampullerden çok daha uzundur.

Xenon ampullerini normal halojen ampuller gibi direk olarak aracın 12 volt u ile çalıştıramayız. Xenon ampullerinin çalışması için gerekli olan voltajı balast isimli parça düzenler. Bu yüzden xenon ampulü ve balastı ile beraber xenon sistemi veya kiti olarak geçer.

Balastlar aracın 12 volt unu xenon ampulun çalışması için gerekli olan 85 volt seviyesine çıkarır. Farklı jenerasyonlarda balast tipleri mevcuttur fakat temelde hepsinin görevi aynıdır.



Ampul tipleri nelerdir?

Halojen ampullerin H1, H4, H7 ,H11 HB3 gibi genelde H harfi ile başlayan soket tipleri mevcuttur.

Xenon ampulleri ise sadece D2S soketlidir. Dünyadaki orjinal xenon ampullerinin tamamı D2S sokete sahiptir.

Peki H7, H1 xenon kit diye satılanlar nedir? Normalde halojen ampul kullanan (örneğin H7) bir far veya merceğe doğal olarak D2S Xenon ampulu takılamaz. Bu sorunu gidermek için üreticiler soketi H7 halojen ampule benzeyen ama üstünde xenon ampulu bulunan ampuller üretmektedir. Yani özetle H7, H1 xenon ampulleri soketleri halojene uyarlanmış xenon ampulleridir.



Mercekler ne işe yarar

Temelde mercekler Halojen ve Xenon olarak ikiye ayrılır. Halojenler kendi arasında H1, H7, H11 soket tiplerine sahiptir. Xenon mercekler ise yukarıda belirttiğimiz gibi sadece D2S girişe sahiptir. Fakat onlarda kendi arasında Normal xenon ve Bi-xenon olarak ikiye ayrılır. Merceklerin amacı ampulden çıkan ışığın tamamını toplayarak sadece yola vermektir. Normal farlar karşıdan gelen sürücülerin gözünü alabilirken, mercekler belirli bir seviyeden yukarıya hiç ışık göndermedikleri için hem göz almaz hemde yukarı kaçan ışığıda yola yansıtarak daha etkili aydınlatma sağlar.

Aşağıdaki iki resimde aynı araca aittir. İlk resim xenon kit direk takılı iken çekilmiştir. İkinci resim ise mercek modifiyesi yapıldıktan sonra. Aradaki fark açıkça görülmektedir.




Bi-xenon mercek nedir

Yukarıdada anlattığımız ve resimlerdede gördüğünüz gibi merceklerin içerisinde bu kesilme çizgisini yaratan bir perde bulunur. Bu perde normalde sabittir. Fakat Bi-xenon merceklerde solenoid adını verdiğimiz bir parça bu perdeyi aşağıya çekebilir. Ve tabiki bu perde aşağı doğru inince yoldaki ışığın kesilme çizgiside direk yukarı kalkar ışık tam karşıya vurur. Yani mercek uzun haline geçmiş olur. Özetle Bi-xenon merceklerle hem uzun hem kısa far ışığı sadece tek ampulle elde edilmiş olur.

Kısa ve uzunda perdenin hareketi


Kısa ve uzunda duvardaki ışık deseni. Perdenin hareketi sayesinde ışık tam karşıya vuruyor.


HALK ARASINDA TAMAMEN YANLIŞ OLARAK BİLİNEN BAZI BİLGİLERİN DOĞRULARI

Xenon farlar güçlüdür normalden daha fazla enerji harcar o yüzden aracınızın elektrik tesisatı zarar görebilir veya xenon takarsanız akünüzü yada alternatörünüzü daha güçlüsü ile değiştirmeniz gerekir gibi söylentiler tamamen yanlıştır. Aksine xenon sistemi daha az enerji tüketir. Akü ömrünü uzatır ve alternatöre daha az yük bindirir, bu sayede çok azda olsa yakış miktarını azaltır.



Mercek modifiyesi yaparsanız yükseklik ayarı kaybolur bilgiside yanlıştır. Normalde far yüksekliği ayarlandıkça içerideki parlak reflektör kısım hareket eder. Mercek modifiyesindede mercek bu bölüme takıldığı için yükseklik ayarlandıkça mercek yukarı aşağı hareket eder yükseklik ayarı eskisi gibi çalışmayı sürdürür.



Bi-xenon farlarda uzun için ikinci bir xenon ampulu daha olması gerekir. Bu bilgide tamamen yanlıştır. Bixenon farda yukarıda anlatıldığı gibi ışığın karşıya vurmasını ikinci bir ampul değil perdenin hareketi sağlar.



55 watt lık xenonlar daha güçlü ve parlaktır. Bu olay tamamen bir aldatmacadan ibarettir. Aslında bu xenon kitler 55watt enerji tüketerek araca hata verdirmemeyi amaçlamaktadır. Xenon ampulu gene 35 watt gücünde standart şekilde yanar. 55 watt xenon ampulu diye birşey yoktur.



Xenon ampulunun K değeri ne kadar yüksekse o kadar iyi aydınlatır. Bu konuda çoğu kişi tarafından yanlış bilinmektedir. K değeri ışığın rengini, Lümen ise ışığın şiddetini belirler. Xenon ampulunun K değeri ne kadar artarsa ışığın gücüde o kadar düşer. Osram Philips GE gibi markaların tamamının orjinal xenon ampulleri 4300K dır. Aydınlatma seviyesi en yüksek ampullerde onlardır. K değeri dahada yükseldikçe ışığın rengi değişir daha güzel görünebilir fakat ışık şiddeti azalıcaktır. Yaklaşık değerler aşağıdaki tabloda görülebilir.



4300K = 3200 lümen
6000K = 2800 lümen
8000K = 2300 lümen
10000K = 1800 lümen

Aşağıdaki tablo Kelvin değeleri ile renk hakkında bilgi vermektedir.







MERCEK TİPLERİ

H7




D2S / D1S






Bi-Xenon




H1



www.xenonmercek.com
Kartal isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Eski 31.01.09, 04:00   #2
Müdavim

Kartal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 1428
Mesajlar: 5,865
Ettiği Teşekkür: 19273
Aldığı Teşekkür: 25590
Rep Derecesi : Kartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardırKartal şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Xenon Mercek ve Kitler Hakkında Herşey

MERCEK MODİFİYESİ NASIL YAPILIR



Sista siyah cam silikonu: Far camlarını kapatmakta kullanılır.





Pattex epoksi yapıştırıcı: 30 dakikada kurur, ısıya dayanıklıdır. Merceği far içinde yapıştırmak için



Isıya Dayanıklı Boya: Gümüş ve Siyah renklerde; far içini, mercek çerçevesini boyamak için. 300 derece dayanıklı.




Zımpara kağıdı boyanacak yüzeyler için




krom boya:: Mercek çerçevelerini veya far içini bıyamak için



İlk olarak farlarımızı söküp camlarını çıkartıyoruz. Far camlarını çıkarabilmek için varsa camı tutan metal yada plastik kelepçeleri çıkardıktan sonra, birleşim yerini fön makinası ile iyice ısıtarak aradaki silikonun gevşemesini sağlıyoruz. Silikon gevşedikten sonra spatula veya geniş uçlu tornavida yardımıyla far camını kasasından ayırıyoruz. Daha inatçı farlar için fön makinası ile ısıtmak yetmeyebilir. Bu durumda sıcak hava tabancası veya büyük mutfak fırınında far ısıtarak camı açılabilir.


İPUCU: Modifiye sırasında araç farsız kalıcağı için. Veya ters bir durumda geri dönüşü sağlamak amacıyla 2 adet çıkma far alarak montaj onlarada yapılabilir.



Far tası içerisinden çıkardığımız reflektöre (parlak kısım) merceğin önden veya arkadan oturacağı şekilde oyuk açarak merceği doğru açıda oturtuyoruz. Isıya dayanıklı bir yapıştırıcı ile sabitliyoruz.











İPUCU: Far içerisinde hiçbir noktada sıcak silikon kullanmayınız. Sıcak silikon çok düşük ısılarda eriyip yapıştırma gücünü kaybetmektedir.



Merceğin doğru açıda monte edildiğinden emin olmak içine yapıştırmadan önce araç üzerine takılarak kontrol etmekte fayda var.





Far camı kapatılıp monte edildikten sonraki durum. Bu modifiyede ayrıca park ve sinyaller için led uygulanmıştır. Led modifiyeleri bölümünden bilgi alabilirsiniz.











Bu karşılaştırma resimlerinde mercek yok iken direk olarak takılı xenon kitin dağınık ışığı ve ne kadar göz aldığı açıkça görünmektedir.


Merceksiz ışık deseni





Mercekli ışık deseni





Merceksiz direk olarak takılı xenon kit





Mercek takılı olarak gece bile farlar daha az göz alıyor

Kartal isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
hakkında, herşey, kitler, mercek, xenon


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Xenon (hıd) Nedir? Kartal Bilgi ve Sorun Merkezi 3 15.08.15 20:54
Amatör Oltacılık Hakkında Herşey Kartal Balık Avcılığı 6 02.11.14 10:17
Uyuşturucu Maddeler ile ilgili Kanunlar Kartal Uyuşturucu Maddeler ile Mücadele 0 18.02.09 02:56
Work ANd Travel Hakkında Herşey Kartal Eğitim Sistemi | Eğitim Sorunları 0 25.01.09 02:58


WEZ Format +3. Şuan Saat: 15:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2018 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.