Forum Gerçek

AnasayfaForumlarý Okundu Kabul Et Bugünkü Mesajlar
Geri git   Forum Gerçek > Türkiye ve Dünyadan Haberler > Ülkemiz ve Dünya Gündemi > Mustafa Akten


Yeni Konu aç  Cevapla
 
Seçenekler
Eski 13.11.2016, 14:53   #1
Çevrimdýþý
Mustafa Akten
Abdülmelik Hankendi

Kullanýcýlarýn profil bilgileri misafirlere kapatýlmýþtýr.
Standart Kuvvetler Ayrýlýðý

KUVVETLER AYRILIÐI

Küllenmeye yüz tutar gibi olup, AKP stepnesi Bahçeli'nin göz kýrpmasýna aldanan AKP kurmay heyeti ve baþkan olmak için yanýp tutuþan zat-ý devletleri imam hazreti Erdoðan, yeniden Anayasa ve baþkanlýk tartýþmasýný gündeme getirdi. Türkiye'de bir kez olsun gündemi kendisi belirlemeyen belirlemek için çaba göstermeyen, AKP'nin yaptýklarýna yorum getirmekten baþka bir iþlev görmeyen ana muhalefet konumundaki CHP bile Anayasa çalýþtayý baþlattý.

Demokrasilerde kuvvetler ayrýlýðý dendiðinde devlet gücünü temsil eden kanun koyucu organ, halklarýn seçtiði meclistir. Türkiye’de TBMM’dir, yapýlan kanunlarý yürütme, iþletme, bu kanunlar ile tanýmý yapýlmýþ bakanlýklar daðýlýmý ile devlet denilen kurumu yine kanunlar ile idare etmedir ki, demokratik parlamenter sistemlerde halk meclisleri içinden çýkan kuruldur ve adý Hükümetttir.

Tüm uygulamalardan doðan anlaþmazlýklarýn giderilmesine kararlarý ile yön veren güç, yargý gücüdür! Bu güç tüm kararlarýný baðýmsýz, baðlantýsýz hukuk üstünlüðüne dayalý adalet anlayýþý ile Türkiye'de Türk ulusu adýna kararlar veren hâkim ve savcýlardýr.

Modern devletlerin oluþumunda, demokratik parlamenter sistem ile idare edilen ülkelerin yaþamýnda, birbirinden baðýmsýz, “yasama, yürütme, ve yargý” olarak bilinen bu üç kurum temeldir.

"Yasama, yürütme, yargý!" Bu kurumlar birbirinin direkt ita amiri pozisyonunda deðildir ancak, birbirleri ile devletin iþleyiþ çarký açýsýndan baðýmsýz olarak ilintileri yasalar çercevesinde ortak çalýþmalarý vardýr.

Cumhuriyetin kuruluþunun ilk yýllarýnda ki, Türkiye Cumhuriyet’i devleti için özel bir zaman dilimi olan tarihlerde çýkarýlan 1921-1924 Anayasalarýnda kuvvetler ayrýlýðý tanýmý yapýlmamýþ ve fakat iþlevler hazýrlanmýþ ortam uygun hale getirilmiþtir. kimilerine göre bir darbe, bizim anlayýþýmýza göre bir devrim olan 1961 hareketi ve getirdiði Anayasasýnda kuvvetler ayrýlýðý tanýmý yerini bulmuþ, 1982 Anayasasýnda devam etmiþtir.

Kuvvetler ayrýlýðý ilkesi, Türk hukuk sistemine ilk defa 1961 Anayasasýna giren bir hukuk metnidir. Bu anayasa ile “yasama” ve “yürütme” organlarý hukuki açýdan birbirlerinden ayrýlmýþlardýr. Türkiye'de Anayasaya emniyet sistemi olarak yasama organýndan Anayasaya aykýrý kanunlarýn çýkmasý durumunda denetim ve iptaline ilþkin görevle denetleme organý olarak Anayasa Mahkemesi kurumu güçlenerek gelmiþtir.

1789 tarihli insan ve yurttaþ haklarý bildirisine göre; kuvvetler ayrýlýðýnýn gerçekleþmediði ve yurttaþ haklarýnýn güvence altýna alýnmadýðý toplumlarýn Anayasasý olamaz anlayýþý hâkimdir.

Turkiye Cumhuriyet'i, kuruluþ ilkeleri, kurucularýn ön görüleri ile egemenlik kayýtsýz þartsýz milletindir denmiþ, temsil makamý olarak TBBM gösterilmiþ, tek adamlýk, baþkanlýk, Führerlik, bunlarýn getireceði dikta anlayýþý, ünüter yapýsý, Cumhuriyet'i taçlandýran hukukun üstünlüðü ile Türkiye Cumhuriyetini diðer adý Cumhuriyet olan Muz ve Ýslam Cumhuriyetlerinden farklý kýlmýþtýr.

Baðýmsýz yargý, yasama ve yürütmeden ayrý olmasý, yargýnýn her türlü siyasal ve politik çekiþmelerden uzak, siyasete, idarelere gelen madrabazlarýn ayak oyunlarýna alet ve onlarýn baskýsý altýnda olmadan Türk Ulusu adýna kararlar vermesi yeðlenmiþ, öngörülmüþtür.

Atatürk Türkiye Cumhuriyeti bunun için diðer Cumhuriyetlerden ayrýdýr farklýdýr. Bu farklýlýkta Ulusal egemenlik, adý Cumhurbaþkaný, Baþkan, Reis vb. Ýsimler adý altýnda görev yapacak tek kiþi inisiyatifine býrakýlamayacak kadar Türk Ulusu ve Türkiye Cumhuriyeti büyüktür.


ULUSAL EGEMENLÝK DÖNEMÝ ANAYASA METÝNLERÝ
a) 1921 ANAYASASI :
1921 Anayasa’sý bir olaðanüstü dönem anayasasý olup, kuvvetler birliðini tek bir erk olan Yasama organýnda birleþtirmiþtir. 1921 Anayasasý’nda, mahkemelerin iþlevlerine dair bir hüküm mevcut deðildir.


MADDE 2.- Ýcra kudreti ve teþri salahiyeti milletin yegâne ve hakiki mümessili olan Büyük Millet Meclisinde tecelli ve temerküz eder.

MADDE 3.- Türkiye Devleti, Büyük Milleti Meclisi tarafýndan idare olunur ve hükûmeti “Büyük Millet Meclisi Hükûmeti” unvanýný taþýr.

b) 1924 ANAYASASI :
1924 Anayasý da, meclis hükümeti esaslý olup, yargý organý ile ilgili düzenlemeyi içermesi bakýmýndan kendine özgüdür.

MADDE 5.- Teþrî salâhiyeti ve icrâ kudreti Büyük Millet Meclisinde tecellî ve temerküz eder

MADDE 54.- Hâkimler bilcümle davalarýn muhakemesinde ve hükmünde müstakil ve her türlü müdahâlattan âzâde olup ancak kanûnun hükmüne tabidirler.

1961 ANAYASASI :

Egemenlik
MADDE 4.- Egemenlik kayýtsýz þartsýz Türk Milletinindir.
Millet, egemenliðini, Anayasanýn koyduðu esaslara göre, yetkili organlar eliyle kullanýr.

Egemenliðin kullanýlmasý, hiçbir suretle belli bir kiþiye, zümreye veya sýnýfa býrakýlmaz. Hiçbir kimse veya organ kaynaðýný Anayasadan almayan bir Devlet yetkisi kullanamaz.

Yasama Yetkisi
MADDE 5.- Yasama yetkisi Türkiye Büyük Millet Meclisinindir. Bu yetki devredilemez.

Yürütme Görevi
MADDE 6.- Yürütme görevi, kanunlar çerçevesinde, Cumhurbaþkaný ve Bakanlar Kurulu tarafýndan yerine getirilir.

Yargý Yetkisi
MADDE 7.- Yargý yetkisi, Türk Milleti adýna baðýmsýz mahkemelerce kullanýlýr.

d) 1982 ANAYASASI :
1982 Anayasa’sý, 1961 Anayasa’sý ile getirilmiþ olan, kuvvetler ayrýlýðý ilkesini hukuki açýdan benimsemekle, 1961 Anayasa’sý aksine yürütme organýný güçlendirici hükümler içermektedir.

Egemenlik
MADDE 6.– Egemenlik, kayýtsýz þartsýz Milletindir.
Türk Milleti, egemenliðini, Anayasanýn koyduðu esaslara göre, yetkili organlarý eliyle kullanýr. (yani egemenliði bir kiþinin tasallutuna, dini anlayaþýna, yaþam tarzýna, giyim tarzýna, hayata bakýþ açýsýna göre temsil edeceði ulus bireylerinin çoðunluðunun aksine kanunlara ve Anayasaya aldýrmadan idare etmeye kalkana býrakmaz.)
Egemenliðin kullanýlmasý, hiçbir surette hiçbir kiþiye, zümreye veya sýnýfa býrakýlamaz. Hiçbir kimse veya organ kaynaðýný Anayasadan almayan bir Devlet yetkisi kullanamaz.

MADDE 7.– Yasama yetkisi Türk Milleti adýna Türkiye Büyük Millet Meclisinindir. Bu yetki devredilemez.

MADDE 8.– Yürütme yetkisi ve görevi, Cumhurbaþkaný ve Bakanlar Kurulu tarafýndan, Anayasaya ve kanunlara uygun olarak kullanýlýr ve yerine getirilir.

MADDE 9.– Yargý yetkisi, Türk Milleti adýna baðýmsýz mahkemelerce kullanýlýr.

Durmadan, temcit pilavi gibi ýsýtýlýp ýsýtýlýp Türk Ulusunun gündemine getirilen Anayasa deðiþikliði bütünü ile zaten deðiþtirilmesi hukuken mümkün olmayan bir durum! Buna raðmen 1982 yýlýndan günümüze kadar zaten bir çok maddeleri ki bildiðimiz kadarý ile 23 adet maddesi son 15 yýl içinde AKP eliyle olmak üzere deðiþmiþtir.
Eðer bu 1982 Anayasasý bir vesayet içeriyorsa, Askerin Cumhuriyeti koruma ve kollama görevini bir vesayet sayanlar ve sürekli bir askeri darbe korkusu ile yaþayanlar, Türkiye'nin kuruluþ ilkeleri ile oynamaya, kendilerine makamlar olarak tanýnmýþ yetkilerle yetinmeyenler, zaten 15 yýldýr baþta TSK ve Cumhuriyetin bir çok kurumu ile oynadýlar neredeyse bu kurumlarý iþlev göremez hale getirdiler..

Maksat Anayasa deðiþimi deðil AKP trollerinin REÝS dedikleri þahsiyeti Türk tipi baþkan yapmak, her dediðini hukuki veya deðil emir kabul ederek biat edilmiþ zümreler topluluðu oluþturmak. Baþkanlýkta baþkanlýk diyenlerin istediðide budur. Yoksa ülkenin çýkarlarý, halkýn çýkarlarý garip gurebanýn çýkarlarý kimsenin umurunda deðil.

13.11.2016
Mustafa AKTEN

__________________
  Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Mustafa Akten'in Mesajýna Teþekkür Etti.
Eski 13.11.2016, 15:54   #2
Çevrimdýþý
alkanaga
Uzman Üye

Kullanýcýlarýn profil bilgileri misafirlere kapatýlmýþtýr.
Standart Cevap: Kuvvetler Ayrýlýðý

Sayýn AK Parti Grup Baþkanvekili Mahir Ünal, Baþkanlýk Sistemi'nin Türkiye'nin yapýsýna son derece uygun olduðunu ifade etmiþti. Zaten buna benzer bir çok laf duyuyoruz iktidar tarafýndan. Baþkanlýk hatta Üniter yapýyla olacak, tek meclis olacakmýþ (bkz: Kulis: AKP tam baþkanlýðý getiriyor; üniter yapý korunuyor, tek meclis olacak - Politika - T24). Yani biz buna padiþahlýk ya da monarþi de diyebiliriz. Adý da Türk tipi baþkanlýk . Vaktiyle II. abdülhanid han da iþine gelmeyince 1877 de Osmanlý meclisini kapatmýþ ve 30 yýl kadar vesayetle devleti yönetmiþti. Þimdi sormak istiyorum da, tek adamlýktan ne koruyacak insanlarý??? Demokrasinin doðru düzgün olmadýðý, toplumun gerildiði, çoðunluðun hukukunun iþlediði ve diðerlerinin ötekileþtirildiði bir sistem, ülkeyi ne hale sokar???
__________________
Sevmekten asla vazgeçmeyin. Sevgisiz bir hayat amaçsýz, anlamsýz olur.
Alkanaga
  Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz alkanaga'in Mesajýna Teþekkür Etti.
Eski 09.04.2017, 13:51   #3
Çevrimdýþý
Mustafa Akten
Abdülmelik Hankendi

Kullanýcýlarýn profil bilgileri misafirlere kapatýlmýþtýr.
Standart Cevap: Kuvvetler Ayrýlýðý

Cumhuriyet dönemi 1921 anayasasý istisna 1924-1961-1982 anayasa metinleri idari açýdan irdelendiðinde erk'ler ayrýlýðý ve tüm yetkilerin tek kiþiye verilemeyeceði hükümleri ile doludur.. Buna raðmen sistem deðiþiyor denilerek sivil darbe ile rejim deðiþtirmeye çalýþýp Padiþah olmaya çalýþanlarýn ne yapmaya çalýþtýklarý ortada deðilmidir.. Galiba bir nebze olsun yukarýdaki yazýda buna deðinmeye çalýþmýþým..
__________________
  Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Mustafa Akten'in Mesajýna Teþekkür Etti.
Cevapla

Bu Sayfayý Paylaþabilirsiniz

Etiketler
ayriliäži, ayrýlýðý, kuvvetler


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajýnýzý Deðiþtirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hýzlý Eriþim


WEZ Format +3. Þuan Saat: 10:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Önemli Uyarý
www.forumgercek.com binlerce kiþinin paylaþým ve yorum yaptýðý bir forum sitesidir. Kullanýcýlarýn paylaþýmlarý ve yorumlarý onaydan geçmeden hemen yayýnlanmaktadýr. Paylaþým ve yorumlardan doðabilecek bütün sorumluluk kullanýcýya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarýna aykýrý ve telif hakký içeren bir paylaþýmýn yapýldýðýna rastladýysanýz, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapýlacaktýr. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.