Forum Gerçek

AnasayfaForumları Okundu Kabul Et Bugünkü Mesajlar
Geri git   Forum Gerçek > Gezelim & Görelim > Müzeler

Müzeler Ülkemiz ve Dünyadaki önemli müzeler


Yeni Konu aç  Cevapla
 
Seçenekler
Eski 26.05.2016, 11:59   #1
Çevrimdışı
Dilem
» Angel Fall «

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Antalya Müzesi


26 Nisan da Antalya müzesini gezdim arkadaşlar ve sizlerle paylaşmak için bol resim çekmeye çalıştım. Makinemde ilk denemelerim olduğu için resimler acemice oldu. Yamuklukları görmemeye çalışın

Müze içinde zamanı unuttum ve maalesef bahçesini göremedim acele çıkmam gerekiyordu. Bir dahaki gidişimde de bahçeyi görmeyi planlıyorum.
  • Antalya Müzesinin Tarihi:
Antalya Müzesi, 28 Mart 1919 tarihinde Antalya İtalyanlar tarafından işgal edildi. İşgal kuvvetleri ile birlikte gelen arkeolog, yöreyi gezerek buldukları antik eserleri toplayıp İtalyan Konsolosluğuna taşımaya başladılar. 1922 yılında öğretmen Süleyman Fikri Erten tarafından 1. Dünya savaşından sonra bölgeye gelen işgal güçlerinin yağmasından kurtarılan eserlerin korunması amacıyla kuruldu.

İlk olarak Kaleiçi'nde bulunan Alaaddin Cami'de, daha donra Yivli Cami'de yer alan Müze 1972 yılında bugünkü binasına taşındı. Antalya Müzesi bugün 30.000 metre kareyi kaplayan bir alanda 14 sergi salonu ile heykel ve değişik eserlerin sergilendiği açık hava galerileri ve bahçeden oluşmaktadır. İnsanlık tarihine kesintisiz tanıklık etmiş Anadolu topraklarının en zengin geçmişe sahip köşelerinden biri olan Antalya Bölgesinin sınırları içerisinde yer alan üç antik kültür bölgesi Lykia, Pamphylia ve Pisidia'nın önemli bir bölümü Antalya Müzesi'nin sorumluluk alanını oluşturur.


Arkeolojik zenginlikleriyle eşsiz bir açık hava müzesi ve uluslararası bir kazı merkezi durumundaki Antalya'da her yıl pek çok ülkeden bilim adamları bilimsel kazılar yapmaktadır. Bölgede pek çok kurtarma kazısı ve ören yeri çevre düzenleme çalışmaları Antalya Müzesi'nce yürütülmektedir. Antalya Müzesi Arkeoloji ve Tarih Müzesi olup aynı zamanda Bölge Müzesi olarak da nitelendirilebilir. Koleksiyondaki eserlerin büyük bölümü bölgede yapılan kazılardan elde edilmiş, etnoğrafik eserler de yine bölgeden müze uzmanları tarafından derlenmiştir. Salonlarda, Antalya topraklarının ilk insanla başlayan ve günümüze kadar kesintisiz olarak süren binlerce yıllık geçmişini yansıtan, kronolojik ve yer yer konularına göre sergilenen eserler görülebilir. Özellikle Perge'de bulunan Roma Dönemi heykeltıraşlık eserleriyle ve son yıllarda müze kurtarma kazılarından ortaya çıkan ilginç ve ünik buluntularıyla Antalya Müzesi dünyanın en önemli müzeleri arasında sayılabilmektedir. Müze 1988 yılında "Avrupa Konseyi Yılın Müzesi" ödülüne layık görülmüştür.

  • Antalya Müzesi Ören Yerleri
Patara
Phaselis
Myra
Xanthos
Perge
Limyra
Aspendos
Arykanda
Termessos
Simena
Karain Mağarası
Noel Baba Müzesi

  • Antalya Müzesi Sergi Salonları
Tabiat Tarihi ve Prehistorya
Tanrılar Salonu
Lahitler Salonu
Seramik Eserler
Mozaik Salonu
Ölü Kültü Salonu
Bölge Kazıları
Mermer Portreler
Küçük Eserler ve İkonalar
İmparatorlar Salonu
Perge Tiyatrosu
Etnoğrafya Salonları
Çocuk Bölümü
Yorgun Herakles Heykeli


Müze Giriş Kapısı










Ve ilk girişten başlıyorum









Kafadan Ayaklılar (Cephalopoda): Kafadan ayaklılar yüzücü yumuşakçaların en gelişmiş gurubudur. Bunların bir kısmı birinci jeolojik zamandan günümüze dek yaşamına devam edegelmiş. Büyük bir kısmı ise ikinci jeolojik zamanın sonunda yok olmuştur. Bunlar içerisinde bilinen en ilginç örnek AMMONİT’LERDİR. Çok eskiden jeolojik tabakalar içerisinde boynuz şeklinde fosillere rastlanmıştır. Önceleri bu fosiller Jüpiter AMMON tanrısının boynuzlarına benzetilmiş bu nedenle de fosillere AMMONİT adı verilmiştir.





Karain Neanderthal Adamı

Orta Paleolitik Dönem (Yontma Taş Çağı)





Karain Mağarasında bulunan kalıntılar
İ. Ö. 5000 -3000








Burdur Hacılar Höyüğü kalıntılar





İDOL: İdoller tarih öncesi çağlarda tanrılara adak olarak sunulan, stilize tanrı ve tanrıça heykelcikleridir. Daha çok ana tanrıça ve üretkenlik kültürüyle bağlantılıdır. Çoğunlukla taş, mermer, pişmiş toprak (kil) ve kemikten yapılmış idoller, tanrı ve ana tanrıça heykelciklerinin baş, boyun ve gövdeden oluşan sembolik yorumudur. Genel olarak bağdaş kurarak oturan ana tanrıça (kadın) heykelciklerinin soyutlanmış biçimlerini yansıtır. Anadolu’da yaygın olarak keman ve halka biçimli idoller görülmektedir. İdoller düz ve ince biçimleri sayesinde rahatlıkla her yere konularak ya da asılarak kullanıldığı gibi uzun boyunlarına bir ip bağlanarak boyunda da taşınabilmekteydi. Daha küçük boyutta üretilen ve uzun-ince boyunlarından asılarak taşınabilen idoller; zaman içinde pişmiş toprak figürlere tercih edilerek çok sayıda üretilmişlerdir.



  Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Dilem'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 26.05.2016, 22:14   #2
Çevrimdışı
Dilem
» Angel Fall «

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Antalya Müzesi


Ağırsak: Yün ve ipleri eğirmeye yarayan araçlar.

Elmalı Karataş Höyüğü



Mühür: Üzerinde resim, sembol, isim, figür bulunan baskı yöntemi ya da boya ile desen basmada kimi zaman imza üzerine de geçen damgadır.

Tarihsel süreçte şahıs, ticari antlaşmalar ile yazışmalarda kurumsal veya tanrıyla ilgili olarak kullanımına rastlanmaktadır.

Özellikle tapınaklarda tanrılara hediye olarak sunulmuştur. En basit şekliyle çömleklerin ve sepetlerin kapatılması, siloların kayıt altına alınması ve korunması amacıyla kullanılmıştır.

M. Ö. 2000’li yıllarda şahıslara ait mühürler üzerinde dualar ve büyülerin bulunduğu bilinmektedir.

Genel olarak 1- Damga Mühürler, 2- Silindir Mühürler, 3- Silindir-Damga Mühürler olarak üç ana grubta toplanırlar. Erken Tunç Çağında kullanılan mühürlerin genel özellikleri baskı yüzeylerinde sivri uçlu bir malzeme ve çizgisel kazıma yönteminin kullanılmış olmasıdır.

Kazıma yöntemiyle yapılan mühürler kil, sıva, bal mumu, gibi kolay işlenebilir maddelerin üzerine bastırılarak kazınan şeklin pozitifini elde etmek amacıyla kullanılmıştır.

Baskı alanları yuvarlak, kare ve oval mühürler yaygın örneklerdir. Genellikle delikli kısa konik tutamaklı damga mühürlerin baskı yüzleri dış bükey olup baskı olanları birbirini dik kesen iki çizginin oluşturduğu dört alan içine çizgi geometrik unsurlardan oluşur.

Kilden mühür yapımında baskı yüzeyi ucu fazla sivri olmayan olasılıkla kemikten yapılmış bir gereçle kazınıyor ve mühür daha sonra fırınlanıyordu. Erken Tunç Çağında kilin yanı sıra deniz kabukları, kalker, mermer, alçı, kum taşı, serpatin ve lapis lazuli gibi yumuşak taşlar mühür yapımında kullanılmıştır.





Damga Mühürler

İdoller






Kulak Tıkaçları





Fırça Sapları










Elmalı Karataş – Semayük
Mezar Hediyeleri

İlk Tunç Çağı

  • Tunç Çağı Takıları:
M. Ö. 4000 başlarında Tunç Çağına giren Anadolu insanı bakıra kalay katarak tuncu elde etmeyi başarmış ve tuncun yanı sıra bakır, altın, gümüş gibi madenleri dövme ve dökme tekniğinde işleyerek dinsel amaçlı veya günlük ihtiyaçlara cevap veren eşyalar, aletler üretmişlerdir.

M. Ö. 2000’de ise tunç ve gümüş bilezikler Anadolu’da bol ve sade olarak işlenmiştir. Küpelerin ilk örnekleri kulağa takılan sade halka süslerdir. Altın saç halkaları Anadolu’da Tunç Çağından beri görülmüşlerdir.

Bükülmüş olarak önceden hazırlanarak saça takılan saç halkalarının masif türleri ise ancak saça sarılmaları sırasında şekil almaktaydı.




Antalya Bölgesi – Antalya Region

Eski Tunç Çağı II









4 erkek 3 kadın iskeleti adak kabında. Tüp Mezar





















Elmalı Karataş - Semayük





Tunç Çağı I





Bademağacı Höyüğü kalıntıları

















Geometrik Dönem
( İÖ. 9.y.y. - 7.y.y. )
Figürin: Genellikle canlı varlıkları betimleyen, kolay taşınabilen nitelikte, üç boyutlu küçük sanatsal yapılardır.

Oinokhoe:
Kraterden şarap almak için kullanılan tek kulplu düz ya da yonca ağızlı olabilen sürehiye benzer kaptır.

Kothon: İçine parfüm, su veya yağ konulan kap türüdür.




Arkaik Klasik Dönem
( İÖ. 7.y.y. – 5.y.y. )
Lekythos: Tek kulplu, dar boyunlu, genellikle parfüm ve yağ koymak için yapılan kaptır. Lekytoslar, Attika’da İ. Ö. 5.y.y. ortalarında yeni bir kullanım alanı bulmuştur. Ve mezarlara konulmuşlardır. Özelliklede beyaz zeminli lekytoslar İ. Ö. 430 yıllarında çok sayıda yapılmışlardır. Bu lekytosların yapımı İ. Ö. 390 yılına kadar devam etmiştir. Kırmızı figür tekniği ile lekytoslara yenilik gelmiştir. Bodur lekytos denilen çeşidine İ. Ö. 5.y.y. ikinci yarısı ile 4.y.y. da çok rastlanır.
Lydion: Lidya’ya özgü, bölgenin ünlü krem ve parfümlerini dünyaya yaymak için yapılmış, kulpsuz, bir vazo görünümünde kaptır.

Albastron: Palaestrada ve kadınların evlerde kullandığı dar boğumlu uzun kulpsuz veya kulaklıklı, küresel ya da sivri dipli küçük koku şişesidir. Başlangıçta alabastradan yapılırdı, camdan, pişmiş topraktan ve madenden olanları da vardır.

Aryballos: Gerek palaestrada gerekse evlerde, erkeklerin kullandığı merhem veya parfüm yağı kabıdır.


















  Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Dilem'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 26.05.2016, 22:20   #3
Çevrimdışı
Dilem
» Angel Fall «

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Antalya Müzesi Gezim



Klasik Dönem
İÖ. 5.y.y. – 4.y.y.












Pyxis: Kadınların süslenme gereçlerini sakladıkları bir kutudur. Kulpu yoktur. Kapağının ortasında bir tutamağı vardır.



Skyphos: Yatay iki kulpu olan, çukur bir fincana benzeyen düzgün kenarlı, antik içki kabıdır.










Kylix: Geniş karınlu, açık ağızlı, çift kulplu içki kapıdır. Ayaklı ve ayaksız olarak iki çeşittir. Başlangıçta alçak koni ayaklı, derin çanaklı ve dudaklıydı. Zaman içerisinde ayak yükselmiş, çanak kısmı sığlaşmış ve sonuçta dudaktan ayağa kadar kesintisiz uzanan kıvrımla mükemmel bir biçim elde edilmiştir.












Kırmızı figürlü Kylix
Vatikan müzesi.







Lagynos: İçine şarap koymak için kullanılan bir kaptır. Uzun ve dar boyunlu, geniş ağızlı ve tek kulpludur. Şarap dükkanlarının önüne bir tabela gibi asılırdı.




Hellenistik Dönem
İ. Ö. 330 – 30



















Unguentarium: Ortasında bir şişkinliğe sahip, küçük boru şeklinde bir çeşit antik kaptır. Hellenistik Yunan yerleşmelerinde görülür, ancak İ. Ö. 7. y.y. başlarında başka yerlerde de görüldüğünden kaynaklarda bahsedilmektedir. Lakrymaterium ve balsamarium da diğer adlarıdır.



Huni: Yunanca ‘khoni’ sözcüğünden gelir. Bir sıvıyı ağzı dar bir kaba aktarmak için kullanılır. ‘Ağızlık’ adı da verilir.







Rhyton: Boynuz, hayvan başı ya da gövdesi biçiminde kaptır. Ya içki kabı olarak ya da dini törenlerde adak sıvısını dökmek için kullanılmıştır.









Roma Dönemi
İÖ. 1. y.y. – İ. S. 4. y.y.








Lazımlık: Tuvalet ihtiyacının giderilmesi için kullanılan derin, silindirik gövdeli kap türüdür.







  Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Dilem'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 26.05.2016, 22:25   #4
Çevrimdışı
Dilem
» Angel Fall «

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Antalya Müzesi Gezim



Roma – Bizans Dönemi
İS. 5. y.y. – 15. y.y.



Matara: Yolculukta veya askerlikte kullanılan, boyuna veya bele asılı olarak taşınan genellikle deri kaplı su kabıdır.







Askos: Karın kısmı şişkin, kemerli kulplu antik yağ kabıdır.








Çömlekçi Çarkı









İlk Tunç Çağından Kalıntılar

Sanat eserleri


















Takılar





Höyüklerden çıkan tarihi eserler
















  Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Dilem'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 26.05.2016, 22:29   #5
Çevrimdışı
Dilem
» Angel Fall «

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Antalya Müzesi Gezim



Höyüklerden çıkan eserler


















Karıştırma kapları





































Höyüklerden çıkarılan tarihi eserler

















Tarihi takılar














Yüzükler







  Alıntı ile Cevapla
6 Üyemiz Dilem'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 26.05.2016, 22:33   #6
Çevrimdışı
Dilem
» Angel Fall «

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Antalya Müzesi Gezim



Antik kalıntılar













Kaş (Patara), Antalya Halk Pazarı ve Gökhöyük Kurtarma Kazıları









Ağva ve Doğu Garajı Kurtarma kazılarından eserler










Avşar Tepe Kurtarma Kazısı






Adrasan Kurtarma Kazısı













Olimpos Kurtarma Kazısı





Kazılardan çıkan antik eserler











































  Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Dilem'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 26.05.2016, 22:35   #7
Çevrimdışı
Dilem
» Angel Fall «

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Antalya Müzesi Gezim



Heykeltıraş aletleri



































  Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Dilem'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 26.05.2016, 22:39   #8
Çevrimdışı
Dilem
» Angel Fall «

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Antalya Müzesi



Lahitler













Stephanos
Köpek Lahidi





Lahit kapağı





Herakles Lahdi: İsviçre’nin Cenevre kentinde gerçekleştirilen bir gümrük kontrolü esnasında Roma Devrine tarihlendirilen mermer bir lahit ele geçirilmiş.

Yan yüzeylerinde Herakles’in 12 görevinin yüksek kabartma olarak tasvir edildiği, yaklaşık 2.35 metre boyunda 1.12 metre genişliğinde olan bu lahit arkeoloji literatüründe ‘’Torre Nove’’ olarak adlandırılan tipte olup ‘’Küçük Asya Lahit’’ grubuna girmektedir.

Cenevre’de bulunan Herakles Lahdinin, Antalya ili, Aksu ilçesi sınırları ilçesinde yer alan Perge Antik kenti nekropolünde geçmiş yıllarda meydana gelen kacak kazılar yolu ile çıkarıldığı düşünülüyor.
Cenevre’deki lahidin resmi








































  Alıntı ile Cevapla
6 Üyemiz Dilem'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 26.05.2016, 22:45   #9
Çevrimdışı
Dilem
» Angel Fall «

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Antalya Müzesi


Heykeller

Nemesis
Perge
İS. 2.y.y Mermer









Kadın heykeli





İmparator Hadrian
Perge

İ. S. 2.y.y.




Sabina
İmparatoriçe
İmparator Hadrian’ın eşi
Perge

İ. S. 2.y.y.








İmparator Trajan
Perge

İ. S. 2. y.y.








İmparatoriçe Julia Domna
Roma İmparatoru Lucius Septimius Severus’un Eşi







Plancia Magna
Planci ailesinin kızı.
Hadrian döneminde parasal ve siyasi yönden zengin gözde bir aile.
Plancia Magna Perge kentinin imar işleriyle ilgilenmiştir.









Dansöz Heykeli

















Venüs Heykeli


  Alıntı ile Cevapla
6 Üyemiz Dilem'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 26.05.2016, 22:56   #10
Çevrimdışı
Dilem
» Angel Fall «

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Antalya Müzesi



Tanrılar Salonu


Tykhe
Perge İ. S. 2.y.y.
Kader, şans, başarı tanrıçasıdır.
Her kentte bir Tykhe heykeli vardır. Şehrin koruyucu tanrıçasıdır.
Nehir tanrısı ve ilk Titanlardan olan Okeanos’un kızdır.






Avlanan Artemis
Perge İ. S. 2.y.y.
Büyük Yunan tanrıçalarından biridir. Bakire ve avcı tanrıça olarak bilinir.
İkiz kardeşi Apollon güneşi, Artemis ayı temsil eder. Artemis’e ışıldayan denir.




Athena
Savaş ve bilgeli tanrıçası.
Perge İ. S. 2.y.y.
Yunan mitolojisinde zeka, sanat, strateji, ilham, barış tanrıçasıdır.




Tanrıça Hera
Yunan mitolojisinde Tanrı Zeus’un ablası ve eşidir.
Kadınların ve evliliklerin koruyucusu olarak bilinir.
Tüm tanrı ve tanrıçaların kraliçesi sıfatı var.




Afrodit
Aşk ve güzelliğin tanrıçası
Cinselliği simgeler.
Cazibesi ile savaş tanrısı Ares’i kendisine esir ettiği için kalkanla tasvir edilmiş.
Heykeli Pergeli zenginlerden Claudius yaptırtmış.
Kalkanın üzerine ‘Claudius Prison beni buraya dikti’ yazısı kazınmış.





Hygieia
Tıp tanrısı Asklepios’un kızıdır. Sağlık ve temizlik tanrıçasıdır.




Hermes
Zeus’un oğlu ve habercisidir.
Tanrı ve tanrıçalara ulaklık yapar.
Akıllı ve kurnazdır.
Lir’i ile herkesi büyülediği düşünülür. Ölülerin ruhlarını yer altına götürür.
Çobanlara, yolunu şaşıranlara, yolculara kılavuzluk eder.
Hırsızların, kumarbazların ve tüccarların koruyucusu olarak da bilinir.





İsis
Annelik ve bereket tanrıçası.
Mısır tanrıları Osiris, Seth ve Nephthys’in kardeşidir.
Osiris’in eşidir. Horus’un annesidir.




Artemis




Apollon
Artemis’in ikiz kardeşidir.
Mitolojide sanat, müzik, şiir, ateş ve tanrısıdır. Güneşi simgeler.
Kahinlik yeteneği var.



Harpocrates (Horus)
Mısır gök tanrısıdır.
Çocuk tanrı.
İsis ve osiris’in oğlu.




Serapis
Mısır tanrısıdır.




Afrodit





Hekate
Ay ve gece tanrıçası.
Yaban yerlerin, doğumun ve yol ayrımlarının tanrıçası olarak da bilinir.
Bakire tanrıça.
3 yüzlü tasvir nedeni hakkında 2 inanış var.
1. Ay tanrıçaları Hekate – Artemis – Selene simgesi olarak temsil eder. Üçlü inanışın bir parçasıdır.
2. Bir kadının yaşam evrelerini simgeler. Genç kızlık, yetişkin dönemi annelik ve yaşlılık dönemi temsil eder.













Dionysos
Şarap tanrısı






  Alıntı ile Cevapla
6 Üyemiz Dilem'in Mesajına Teşekkür Etti.
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
antalya, ffffffffffff, müzesi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hızlı Erişim


WEZ Format +3. Şuan Saat: 10:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.