Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Gezelim & Görelim > Müzeler

Müzeler Ülkemiz ve Dünyadaki önemli müzeler


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 13.06.09, 22:35   #1
Deniz Sevengillerden

ReaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 2676
Mesajlar: 31,143
Ettiği Teşekkür: 167443
Aldığı Teşekkür: 186464
Rep Derecesi : ReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Arastirmaci
Lightbulb Türkiye'nin İlk ve Tek Sanayi Müzesi

Rahmi Koç
İstanbul Sanayi Müzesi




Türkiye'nin ilk ve tek sanayi müzesi... Genişleyen eser koleksiyonu ve eklenen yeni binasıyla, dünyadaki en büyük örnekleriyle yarışıyor.


1994 yılından bu yana faaliyet gösteren Rahmi Koç Müzesi'nin ikinci ve daha kapsamlı bölümü, 10 Temmuz 2001'de, çok sayıda ünlünün katıldığı görkemli bir galayla açıldı. Rahmi Koç, müzenin yeni bölümünü heyecanla ve düşlediği şeyi gerçekleştirmenin gururuyla tanıttı.
Çocukluğunda başlayan "koleksiyon yapma" alışkanlığının meyvelerini topluyordu ne de olsa... Babası Vehbi Koç'un, Almanya'dan getirdiği elektrikli trenle başlamıştı bu hobi. O günden itibaren, mekanik ve endüstriyel objeleri özenle toplamış ve biriktirmişti. Yıllar geçtikçe bu koleksiyon o kadar genişlemiş ki, hiçbir yere sığmaz olmuş.


Koç Topluluğu 1950'lerde sanayiye atılınca, dünyanın büyük sanayi kuruluşlarıyla görüşmeleri de yoğunlaşmış. Rahmi Koç, bu şirketlerin, ilk ürünlerinden başlayarak, ürettikleri her örneği topladıkları bir müzeleri olduğunu görmüş. Onlara çok özenmiş ve böyle bir koleksiyona sahip olmak istemiş. Ancak, bu konuda danıştığı yabancı uzmanlar, bu tür müzelerin sanayicilerden başka kimsenin ilgisini çekmeyeceğini söylemişler. Ama, bu fikrinden asla vazgeçmemiş. Yurtdışı gezilerinde teknik ve endüstriyel müzeleri gezmeye başlamış.
Münih'teki Deutsches Museum ve Londra'daki Science Museum'u çok beğenmiş. Ama, Detroit'teki Henry Ford Müzesi'ni gördüğü anda bütün koleksiyonunu bir çatı altında toplamaya karar vermiş. Düşüncesini iyice olgunlaştırdıktan sonra, arkadaşlarına da açmış ve hepsinden olumlu tepkiler almış. Hemen harekete geçerek uygun bir yer aramaya başlamışlar. Rahmi Koç, oyuncak otomobil ve trenlerle başladığı koleksiyonunu, her daldan farklı teknik eserlerle zenginleştirmeyi sürdürmüş. Eserleri seçerken özel bir kriter gözetmediğini belirtiyor, hoşuna giden, ruhunu okşayan, kendisine hitap eden bütün objeleri toplamış.
Bu arada, Koç Holding'in Turizm ve Hizmetler Grubu başkanı ve şu anda müzenin yönetim kurulu üyesi Dr. Bülent Bulgurlu, araştırmalarının sonucunda, Haliç kıyısında Tekel'e ait bir ispirto deposunun bulunduğunu öğrenmiş. Gidip binayı incelemişler. Temelleri 12. yüzyıla dayanan ve 1730'larda, Osmanlı döneminde donanmaya çıpa ve döküm parçaları yapan "Lengerhane"den çok etkilenmişler. Osmanlılar'da, gemiyi sabitlemek için denize atılan zincir ve zincirin ucundaki çıpaya "lenger", yapılan yere de "Lengerhane" dendiği için, yapı bu adla anılıyordu. 1950'lerde Tekel tarafından tütün deposu olarak kullanılan bina, 1984'te büyük bir yangın geçirmiş ve o tarihten itibaren kendi haline terk edilmiş. Ancak, bahçesi ispirto deposu olarak kullanılmayı sürdürmü.
Bina, Rahmi M. Koç Müzecilik ve Kültür Vakfı tarafından 1991 yılında satın alınmış ve 1993'te aslına uygun olarak onarılmış. Anıtlar Kurulu, tarihi eserlerin restorasyonunda büyük titizlik gösterdiğinden fazla bir değişiklik yapılamamış. Eserler binaya uyumlu hale getirilmek zorunda kalmış, bu da sergileme işleminde büyük zorluklar yaşatmış.
2.100 metrekarelik alana sahip Müze, 13 Aralık 1994'te ziyarete açıldı. Türkiye'nin ilk ve tek sanayi müzesi büyük ilgi gördü. İkinci sınıf eski eser olan bu yer, koleksiyonun esas çekirdeğini barındırıyor. Gerçek boyutlarda buharlı makineler, ilginç lokomotifler göz dolduruyor. Bilimsel aletler ve astronomiyle ilgili eserler insanın merak duygusunu kamçılıyor. Eski hesap makineleri, telekomünikasyon ile ilgili parçalar ve seyir aletleri, teknolojinin nasıl da baş döndürücü bir hızla ilerlediğini gösteriyor. Ayrıca, denizcilik alanında çarpıcı model eserler de sergileniyor. Aralarında, eskiden Yeni Cami'nin önünde siyah-beyaz fotoğraf çeken körüklü bir fotoğraf makinesi bile var. Bazı günlerde bu makinenin ustası, müzeye gelerek ziyaretçilere nasıl çalıştığını gösteriyor ve fotoğraflarını çekiyor. Dikkatlerin üstünde yoğunlaştığı bir başka obje de bozuk para basan makine... Haftada bir gün darphaneden gelen bir görevli, makineyi ziyaretçilere tanıtıp, nasıl çalıştığını gösteriyor.




Atatürk Bölümü



Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu ve ilk Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk’e (1881-1938) ait kıyafetlerden ofis malzemelerine, çeşitli kişisel eşyalardan fotoğraflara uzanan bu zengin koleksiyon hem onu daha iyi tanımamıza hem de dönem Türkiye’sini anlamamıza hizmet etmekte olan kıymetli bir bölümdür.



Koleksiyon, daha çok Kurtuluş Savaşı’nda önemli rol oynayan ve daha sonra Atatürk’ün yakınları ve çalışma arkadaşları arasına katılan Albay Halil Nuri Yurdakul tarafından bir araya getirilmiştir. Oğlu Sayın Prof. Dr. Yurdakul Yurdakul ve gelini Sayın Ayşe Acatay Yurdakul tarafından bağışlanmıştır.


Bunların dışında, Atatürk’e ait kollu atlet, iç çamaşırı, gecelik ve Atatürk’e ait iki adet imzalı fotoğraf Kılıç Ali'nin gelini Sayın Güzide Kılıç tarafından süreli olarak sergilenmek üzere verilmişlerdir.


Aynı kısımda ayrıca kıymetli Atatürk Efemeraları da sergilenmektedir.


Koleksiyonda ender bulunan basın fotoğrafları, Kurtuluş Savaşı öncesi döneminden propoganda kartpostalları, Cumhuriyet sonrası basılan ilk pullardan örnekler ve çeşitli ülkelerde yayımlanmış olan makaleler bulunmaktadır.
Bunlara ilave olarak, 1920’li yılların Türkiye’si hakkında fikir veren bazı hatıra objeleri ve Atatürk’e ait özel eşyalar da bu özel bölümde sergilenmektedir.
ReaL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Eski 21.01.10, 16:13   #2
Deniz Sevengillerden

ReaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 2676
Mesajlar: 31,143
Ettiği Teşekkür: 167443
Aldığı Teşekkür: 186464
Rep Derecesi : ReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Arastirmaci
Standart Cevap: Türkiye'nin İlk ve Tek Sanayi Müzesi

Karayolu Ulaşımı



Albion A10 Röntgen Arabası

Meşhur İskoç şirketi Albion, ürettiği özellikle kamyon ve otobüs gibi ticari araçlarla tanınmıştır. Birinci Dünya Savaşı'nda İngiliz Ordusu tarafından en çok kullanılan şasilerden biri olan A10 kuvvetli ve güvenilir olmasıyla tanınmış ve yaklaşık 8.800 adet üretilmiştir. Sergilenen araç Ocak 1917'de sadece şasi olarak ısmarlanmış (kasası ve X-ray cihazı daha sonra İngiltere'de takılmıştır) ve muhtemelen Muttefik Kuvvetler ve Osmanlı İmparatorluğu arasındaki çatışmalarda görev almıştır. Araç savaştan sonraki yıllarda Türkiye'de bir süre kullanılmış, 2001'de Müze tarafından depoya yerleştirilmiş ve daha sonra Müze Atölyesi'nde restore edilmiştir.


1898 Malden Buharlı Otomobil

Benzin, elektrik ve buhar geçen yüzyılda otomobiller için üç farklı enerji kaynağı olmuştur. Hemen hemen hepsi birbirine yakın performans sağlamış ve buharlı otomobiller oldukça başarılı olmuştur. Malden, Massachusetts, Amerika'da 1898 yılında üretilen bu model at arabalarından ne kadar etkilenildiğinin açık bir örneğidir.



Magirus İtfaiye Aracı


Magirus markası, tüm dünyada yüksek kaliteli yangın söndürme tertibatı ile eşanlamlıdır. Bu gösterişli itfaiye arabası 27 Eylül 1922’de Frankfurt - Almanya’da bulunan Kühler Fabrikası’nda üretilmiştir. İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından kullanılmış ve müzemize bağışlanmıştır.



Ford Model T

Müze bu meşhur otomobilin dört ayrı örneğine sahip olma ayrıcalığına sahiptir; 1918 model 2 kişilik Kamyon; 1918 model Roadster, 1918 model Tourer ve 1926 model TT otobüs. T Modeli ilk kez 1908'de üretilmiş ve 1927'ye kadar bu modelden yeni üretim bandı prensibi kullanılarak 15 milyonun üzerinde imal edilmiştir.




1965 Rolls Royce Silver Cloud

Charles Rolls ve Henry Royce tarafından 1904 senesinde kurulan Rolls-Royce, otomobil dünyasının en saygıdeğer markalarından biri olarak ürettikleri olağanüstü kalitedeki otomobillerle tanınır. Düz 6 silindirli Cloud I'in V8 versiyonu olan Cloud II geliştirilerek, ihtişamlı Rolls Royce Silver Cloud III üretilmiştir. Bu araç, Atlantic Plakları'nın kurucusu ünlü yapımcı merhum Ahmet Ertegün'e aittir. Amerikan-Türk Derneği tarafından bağışlanmıştır.




Penny Farthing
19. yüzyıl İngiltere'sinde 'penny' ve 'farthing' en düşük değerli para birimlerindendi. 'Farthing' değer ve boyut olarak 'penny'nin dörtte biriydi. Kocaman ana tekerlekleri olan, sabit vitesli bu inanılmaz icaatların takma adı da buradan gelmektedir. Bizim orijinal olan bisikletimiz Bay J. Starling tarafından 1870'de ilk defa üretilen Penny Farthing'in tasarımına uyularak imal edilmiştir.
ReaL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
13 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 11.03.10, 22:12   #3
Deniz Sevengillerden

ReaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 2676
Mesajlar: 31,143
Ettiği Teşekkür: 167443
Aldığı Teşekkür: 186464
Rep Derecesi : ReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Arastirmaci
Standart Cevap: Türkiye'nin İlk ve Tek Sanayi Müzesi

Demiryolu Ulaşımı



La Littorina Mototren

Mototren, hem ön hem de arka tarafında motoru ve sürücü kabini bulunduğu için raylar üzerinde lokomotife ihtiyaç duymadan kendi motorları ile hareket edebilen ve tek vagondan oluşan demiryolu taşıtına verilen isimdir. 1937 yılında FIAT tarafından İtalya'da üretilen ALn 56 1903 modeli bu örnek, o dönemde İtalyan Demiryolları'nda kullanılan aynı tipteki mototrenlerden biridir. Genel ve iç tasarımı Avrupa'daki 1930 öncesi tasarım anlayışını temsil etmektedir. Günümüze eksiksiz olarak ulaşmış çok değerli ve nadide bir objedir. La Littorina, Wolfsonian Vakfı–Uluslararası Florida Üniversitesi (FIU) tarafından 10 yıllığına Rahmi M. Koç Müzesi'ne verilmiştir. Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş.'nin sponsorluğunda Mart 2011'deABD'den Türkiye'ye getirilmiştir. Andrew Kasırgası'nın tahrip ettiği La Littorina, Müze ve Tofaş uzmanlarının titiz çalışmaları ile restore edilmiştir.




Moda Tramvayı


20 numaralı Kadıköy - Moda hattı tramvayı 29 Temmuz 1934 tarihinde hizmete sokulmuş ve hattın kaldırıldığı 1966’ya kadar 30 yılı aşkın bir süre hizmet vermiştir. İETT tarafından süreli olarak verilmiştir.




Saltanat Vagonu


1866 yılında Saltley, Birmingham'da Metropolitan Carriage & Wagon Company'de Sultan Abdülaziz için üretilmiş ve kendisine İzmir - Aydın hattında sefer yapan Osmanlı tren yolu şirketi tarafından hediye edilmiştir. Sultan bu vagonu 1867 yılında Avrupa turu esnasında kullanmıştır. Atölyemizde 1998 yılında restore edilmiştir.




Atlı Tramvay

Ülkemizde ise ilk atlı tramvay seferi 3 Eylül 1872 tarihinde İstanbul'da Azapkapı-Ortaköy güzergahında kullanılmış, atlı tramvaylar yerlerini 1914 yılında elektriklilere bırakmışlardır. Bu tramvay, 14 no'lu Beşiktaş - Karaköy hattında hizmet vermiştir. Tramvay, Osmanlı Dönemi'ndeki orijinal haliyle gösterilmektedir.



Tünel Makinesi ve Vagonu

Galata ve İstiklal Caddesi arasındaki kısa ve dik bir yeraltı yolu olan tünel, Londra ve New York metrolarından sonra üçüncü en eski yeraltı taşıma sistemidir, 17 Ocak 1875 yılında hizmete açılmıştır.Tünel'e ait, 19. yüzyıldan kalan bu yolcu vagonu, 1873'te Schnieder Creusot Iron Steel Works şirketi tarafından Fransa'da üretilmiştir.


Vagon çift silindirli, büyük bir yatay buhar makinesine bağlı olarak ve metal kayışlarla çift yönlü hareket ettiriliyordu. İETT tarafından süreli olarak verilmiştir.





Lokomotif G10

Prusya yapımı G10, 0-10-0 sisteminde dizilmiş farklı bir tekerlek sistemine sahiptir. 1912/13 yıllarında Borsig firması tarfından imal edilmiştir. Prusya Demiryollarında (KPEV) görev yaptıktan sonra Türkiye’ye gelmiştir. TCDD tarafından kullanılmış 49 adet 55000’lik lokomotiften biri olarak uzun yıllar hizmet vermiştir. 18,9 m uzunluğunda ve 76 ton ağırlığında olan lokomotif TCDD tarafından 55022 olarak numaralandırılmıştır..
ReaL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
11 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 29.07.14, 06:31   #4
Deniz Sevengillerden

ReaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 2676
Mesajlar: 31,143
Ettiği Teşekkür: 167443
Aldığı Teşekkür: 186464
Rep Derecesi : ReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Arastirmaci
Standart Cevap: Türkiye'nin İlk ve Tek Sanayi Müzesi

Denizcilik



Ysolt
Isle of Wight’ta yaşayan G.P. Russell adlı bir iş adamı için 1893 senesinde inşa edilmiş olan bu küçük buharlı yat, Sayın Rahmi M. Koç tarafından satın alınıncaya kadar son 30-40 yılını İskoçya’da çürümeye terk edilmiş bir halde geçirmiştir. Rahmi M. Koç Müzesi için müze atölyemizde İngiliz uzmanlar ve Türk ustalar tarafından restore edilmiştir.




Kısmet
Sadun Boro, önce 1952'de bir İngiliz maceraperestle birlikte Ling adlı 11 metrelik yelkenli ile Amerika'ya kadar uzanan ve 6 ay süren bir seyahat yaptı. 1965'te ise eşi Oda ve Kanarya Adaları'nda aralarına katılan Miço adını verdikleri kedileriyle birlikte, 10,5 metrelik Kısmet yelkenlisi ile 2 yıl 10 ay süren dünya seyahatine çıktılar. 22 Ağustos 1965–15 Haziran 1968 tarihleri arasında gerçekleşen seyahatin güzergâhı; İstanbul-Cebelitarık-Kanarya Adaları-Barbados-Karayip Adaları-Panama Kanalı-Galapagos Adaları-Markiz Adaları-Tuamotu Adaları-Tahiti ve Rüzgâraltı Adaları-Tonga Adaları-Fiji Adaları-Yeni Hebrid Adaları-Yeni Gine Adası-Torres Boğazı-Timor Adası-Endonezya-Singapur-Bengal Koyu-Seylan Adası-Arap Denizi-Kızıldeniz-İsrail ve İstanbul idi.



Römorkör "Liman II"
İstanbul Liman Şirketi tarafından Hollanda'da KREBER Firmasına ısmarlanan Liman 2 römorkörü, 1935 yılında kızağa konmuş ve 1936 yılında yapımı tamamlanarak İstanbul'a gelmiştir. Büyük gemilerin limana giriş ve çıkışlarında yol göstermek amacıyla kullanılan gemi, 1988 yılına kadar aralıksız olarak çalışmıştır. 1990 yılında Sayın Rahmi M. Koç tarafından müzeye dönüştürülmek üzere satın alınmıştır. Restorasyonuna 1990 yılında başlanmış ve 1992'de tamamlanarak yeniden hayata dönmüştür. Çalışır durumdaki Liman 2 ile yaz boyunca hafta sonları Haliç'te geziler düzenlenmektedir.



Uzaklar
1965-1968 yılları arasında 'Kısmet' adlı tekneleriyle dünyayı dolaşan Sadun Boro ve eşi Oda Boro, Türk Bayrağını dünya denizlerinde dolaştıran ilk Türk yatçıları olarak denizcilik tarihimize geçmişlerdir. Osman Atasoy, bu destansı seyahatin anılarını okuduktan sonra bu kitaptan esinlenerek kendisi de aynı maceraya atılmaya karar vermiştir. Yeni evli Osman ve Zuhal Atasoy çifti, 1990 yılında iki direkli Uzaklar yelkenlisini satın alarak yola çıkmış ve 4 yıl, 10 ay, 6 gün süren maceraları, 1997 tarihinde Antalya'da başarıyla tamamlanmıştır. Yolculuğun sonuna gelindiğinde Uzaklar, yaklaşık 40.000 deniz mili yol almıştır ve halen dünya turu yapan en küçük Türk teknesi olma özelliğini korumaktadır.



Riva Aquarama
Ünlü Riva Tersanesi 1842'de İtalya'nın Sarnico kasabasında Pietro Riva tarafından kurulmuştur. Bu çift motorlu Aquarama tüm zamanların en güzel ve en çok aranan sürat motorlarından biridir. Bu örnek, üretilmiş 100. Aquarama'dır ve Vinaigrette II adı ile Monako'da Lux Boat tarafından satışa sunulmuştur.



Tahlisiye Sandalı

Yenilikçi cankurtaran teknesi tasarımlarıyla tanınan The Royal National Lifeboat Institution (RNLI)-(Milli Kraliyet Cankurtaran Botu Enstitüsü), İngiltere çevresinde denizlerdeki kurtarma operasyonlarından sorumludur. 541 seri numaralı, 1951'de Isle of Wight'da, Groves and Guttridge tarafından imal edilen bu araç, hem kendi kendini dengelemekte hem de batmamaktadır. Türkiye Denizcilik İşletmeleri tarafından Karadeniz kıyısındaki Kilyos'ta kullanılmıştır.



Tekel 15
Türk takası, geleneksel deniz taşımacılığında yerleşmiş, sevilen bir taşıttır ve pek azı günümüze ulaşabilmiştir. Yerel taşımacılık işleri için inşa edilen sağlam ahşap gövdeli bu rengârenk takalara İstanbul sularında sıkça rastlanırdı. Sergilenmekte olan örnek, 2. Dünya Savaşı sonrasında Karadeniz'de imal edilmiş ve Tekel tarafından kullanılmıştır.




Boğaziçi Gezinti Kayığı


Denizcilik koleksiyonunun en değerli parçalarından birini, Boğaziçi ve Marmara'da kullanılan, kancabaş veya alamana adı verilen türdeki bu kayık oluşturur. İki üç çifte kancabaşların Boğaziçi'nde gezinti amacıyla kullanıldığı bilinmektedir. 6,8 metre uzunluğundaki bu kancabaş, üç çifte Boğaziçi gezinti kayığı, zengin süslemeleriyle döneminin son derece zarif bir örneğidir. Sayın Dr. Bülent Bulgurlu tarafından bağışlanmıştır.
ReaL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 29.07.14, 07:01   #5
Deniz Sevengillerden

ReaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 2676
Mesajlar: 31,143
Ettiği Teşekkür: 167443
Aldığı Teşekkür: 186464
Rep Derecesi : ReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Arastirmaci
Standart Cevap: Türkiye'nin İlk ve Tek Sanayi Müzesi

Havacılık





Douglas DC-3 'Dakota'


İlk uçuşunu 1935'te yapan ve şimdiye kadar yapılanlar içinde en başarılı ve en çok sevilen uçak olan DC-3. 1940-50'lerde dünya sivil havacılığının belkemiği haline gelmiştir. Yapımından 60 yıl sonra bile 400'den fazla DC-3 hizmet vermekteydi. Bu uçak, Amerikan Hava Kuvvetleri'nde askeri C-47 Skytrain olarak hizmet görmüş, daha sonra DC-3 olarak değiştirilmiştir. 1986'ya kadar taşımacılık hizmetlerinde kullanılmıştır. Sayın Nedim Sulyak tarafından bağışlanmıştır.



B-24 Liberator "Hadley's Harem"

1 Ağustos 1943'te 'Kara Pazar' olarak adlandırılan günde, Romanya'daki Ploesti petrol rafinerilerini bombalamak üzere Bingazi'den kalkan 178 Liberatör'den biridir. Hedefi bombalamasının ve bir Alman savaş uçağı tarafından vurulmasının ardından Kıbrıs'taki İngiliz Üssü'ne inmeye çalışmış ancak Antalya yakınlarında denize mecburi iniş yapmıştır. Uçak, kazadan kurtulan yedi kişiden biri olan Roy Newton'un yardımıyla 1995'te çıkarılmış ve kısmen restore edilerek sergilenmeye başlanmıştır.



De Havilland Vampire FB Mk 6



İlk uçuşunu 1943 yılında gerçekleştiren İngiliz üretimi De Havilland DH100 Vampire Savaş Uçağı, 2. Dünya Savaşı sırasında İngiltere Kraliyet Ordusu tarafından kullanılan ikinci jet motorlu uçaktır fakat o dönemde savaşta aktif olarak çarpışmaya girmemiştir. Şeklinden dolayı "Örümcek Yengeci" lakabını taşıyan bu uçaklar, o dönemde yüksek performanslı askeri uçak yapımında kullanılan teknikle üretilen, ahşap ve metal malzemenin bir arada kullanıldığı son uçaklardır. Düz kanatları ve yumurta şeklindeki alüminyum gövdesine yerleştirilmiş jet motoru ve çift kuyruğu ile çekici bir tasarıma sahiptir. Sergilenen Mk 6 versiyon, 1952 yılında F. W. Emmen tarafından İsviçre'de yapılan lisanslı üretimlerden biridir. Rahmi M. Koç Müzesi tarafından 2007 yılında satın alınıp restore edilmeden önce İngiltere'de amatör bir pilot tarafından kullanılmaktaydı.




HFB-320 Hansa Jet “TC-LEY”


Hamburger Flugzeugbau Almanya’da, Hamburg şehrinin Finkenwerder bölgesinde kurulmuş olan bir uçak üreticisidir. Şirket 1933 yılında, Blohm & Voss Tersaneleri’nin bir şubesi olarak kurulmuştur.
Hansa Jet HFB-320, tüm gövdesi metalden yapılmış, iki motorlu, 10 kişilik bir jet uçağıdır. Alman uçak üreticisi Hamburger Flugzeugbau tarafından 1964-1973 yılları arasında üretilmiştir.
Sergilenmekte olan uçağın imal seri numarası 1043’tür.
Genel Havacılık A.Ş. tarafından bağışlanmıştır.
ReaL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 29.07.14, 10:15   #6
Deniz Sevengillerden

ReaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 2676
Mesajlar: 31,143
Ettiği Teşekkür: 167443
Aldığı Teşekkür: 186464
Rep Derecesi : ReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Arastirmaci
Standart Cevap: Türkiye'nin İlk ve Tek Sanayi Müzesi

Makineler



Hızar

Şirket-i Hayriye Tersanesi’nden geriye kalan orijinal birkaç parçadan biri olan bu önemli ve tarihi hızar, Glasgow İskoçya’daki bir çelik mühendisliği şirketi olan P&W MacLellan (1805-1979) tarafından üretilmiştir. Yaklaşık 150 yıl sonra hala tamamen kullanılır durumdadır.



67 Numaralı Kalender Gemisi'nin Makinesi

Kalender Vapuru Şirket-i Hayriye tarafından 1911 yılında İngiltere’de yaptırılmıştır. Vapur, uzun yıllar İstanbul Boğaziçi iskeleleri arasında yolcu taşımıştır. Sergilenmekte olan üç genleşmeli buharlı makine, Kalender Vapuru’nun sancak tarafındaki ana makinesidir.


Marshall Seyyar Buhar Makinası

Seyyar makine, tekerlekler üzerine monte edilmiş küçük bir buhar makinesidir. Kendi kendine hareket edemediği için çalışma alanına atlar veya öküzler tarafından çekilerek, harman makinesi gibi tarım amaçlı makinelere güç sağlamak için kullanılmıştır. Bu tip makineler 1872 yılında piyasaya sürülmüş ve 2 hp ile 12 hp arasında kapasitelerde üretilmiştir. Müzedeki örnek, Marshall Sons & Co tarafından 1910’larda üretilmiştir.


Tipo Baskı Atölyesi


Rahmi M. Koç Müzesi’nde açılan bölümde baskı sektörünün geçmişten günümüze yolculuğu anlatılıyor; matbaanın tarihine ışık tutuluyor. Nostaljik Matbaa Atölyesi Türkiye’de bu alanda gerçekleştirilmiş çalışmaların ilki olma özelliğini taşıyor. Rahmi M. Koç Müzesi’nin bu yeni bölümü, 1950 ve 1960’lı yılların basım tekniklerini yansıtırken ziyaretçilerini kurşun harfler devrinde yolculuğa çıkarıyor.

Rahmi M. Koç Müzesi’nde Promat Matbaacılık’ın 20. yıl etkinlikleri kapsamında hayata geçen projede; tarihi tipo tekniği, elle kurşun harf dizimi, metal klişeler ile baskı uygulamaları, kağıt kesimi ve ciltleme gibi teknikler, eski ustalar tarafından uygulamalı olarak gösteriliyor. Tipo Atölyesinde ayrıca matbaacılık üzerine seçilmiş kitaplar, hurufat, klişe ve efemeralar da sergileniyor.

ReaL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 29.07.14, 10:24   #7
Deniz Sevengillerden

ReaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 2676
Mesajlar: 31,143
Ettiği Teşekkür: 167443
Aldığı Teşekkür: 186464
Rep Derecesi : ReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Arastirmaci
Standart Cevap: Türkiye'nin İlk ve Tek Sanayi Müzesi

Bilimsel Aletler




Elektrostatik Endüksiyon Makinesi

James Wimshurst (1832-1903) tarafından icat edilen elektrostatik endüksiyon makinesi, yüksek voltaj elde etmek için kullanılan eski bir alettir. “Philip Harris & Co. Ltd.” imzalı bu makine, okullarda kullanılan bir tanıtım modelidir ve 30.000 V’a kadar üretim yapabilmektedir.




Cary Cep Mikroskobu

William Cary (1759-1825), döneminin ileri gelen bilimsel alet üreticilerinden biridir. Bu küçük mikroskop, çıraklarından Charles Gould tarafından 1840’larda İngiltere, Londra’da yapılmıştır.




Fuller Sürgülü Cetvel

Fuller silindirik sürgülü hesap cetveli, 1940'larda kullanılan, çok uzun olduğu için oldukça hassas ölçüm yapabilen bir sürgülü cetveldir. Ölçekleri silindir etrafında çevrilip sarılarak daha küçük bir hale getirilebilmektedir.




Gök Küresi

1383-1384 yıllarında Cafer İbn-i Ömer İbn Devletşah el-Kırmani tarafından yaptırılmıştır. Bilinen en eski gök kürelerden biridir. Bu gök küresinde yaklaşık 1025 yıldız içeren takımyıldızların şekilleri, her birinin merkezine kakılmış gümüş noktalarla gösterilmiştir. Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi tarafından süreli olarak verilmiştir.

ReaL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 29.07.14, 10:32   #8
Deniz Sevengillerden

ReaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 2676
Mesajlar: 31,143
Ettiği Teşekkür: 167443
Aldığı Teşekkür: 186464
Rep Derecesi : ReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Arastirmaci
Standart Cevap: Türkiye'nin İlk ve Tek Sanayi Müzesi

İletişim




Zoetrop

Modern sinematografinin öncüsü sayılan zoetrop, 1834’te William Horner tarafından icat edilmiştir. Zoetropun aralıklarından bakıldığında, içerisindeki silindirin üzerinde dönen resimler hareket ediyor izlenimi vermektedir.



Edison Telgrafı

ABD Patent Ofisi tarafından 22 Şubat 1876’da patentlenmiş orijinal bir modeldir. Model ve şema, Mors Alfabesi yerine, kesintisiz olarak gerçek harfleri basacak şekilde geliştirilmiş otomatik bir telgrafı göstermektedir.


Borulu Gramofon ve İğneleri

HMV Model 21 gramofonu, 1930’da İngiltere’de ‘His Masters Voice’ markasının sahibi ‘The Gramophone’ firması tarafından üretilmiştir. Gramofon ile birlikte Dog and Baby, Solo, D.F. Tayler gibi markalara ait gramofon iğneleri sergilenmektedir.



J. Lancaster & Son Fotoğraf Makinası

1885 yılında J. Lancaster & Sons tarafından Birmingham, İngiltere’de üretilen, cam negatif ile kullanılan kamera ahşap bir kameradır.

ReaL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 29.07.14, 10:36   #9
Deniz Sevengillerden

ReaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 2676
Mesajlar: 31,143
Ettiği Teşekkür: 167443
Aldığı Teşekkür: 186464
Rep Derecesi : ReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Arastirmaci
Standart Cevap: Türkiye'nin İlk ve Tek Sanayi Müzesi

Modeller




'Fire King' Lokomotif Modeli

Tarihi önem taşıyan bu model, 1841 yılında dünyaca ünlü mühendis ve lokomotif tasarımcısı Josiah Evans Haydock tarafından yapılmış, imzalanmış ve tarihlenmiştir. Daha sonra tanınmış bir lokomotif mühendisi olan Haydock, 1874 yılında, dünyadaki en eski çalışır haldeki lokomotif olduğu düşünülen ve halen İngiltere, Yorkshire'da hizmet vermekte olan 'Bellerephon'u tasarlamıştır. Model müzemize Hochtief A.G. tarafından bağışlanmıştır.



Aveling & Porter Buharlı Silindir Modeli

1862 yılında ortak olarak çalışmaya başlayan Thomas Aveling ve Richard Thomas Porter, kendi dönemlerinin İngiliz buhar makinesi üreticilerinin toplamından daha fazla buhar makinesi üretmişlerdir. Model, 1920'lerde yol yapımında kullanılmak için üretilen 8 tonluk bir buharlı silindirin modelidir ve orijinal makinenin çizimleri kullanılarak yapılmıştır.



Üç Genleşmeli Gemi Makinesi Modeli


1/10 ölçekli bu model, 1947'de Sunderland'lı Sir James Laing & Sons tarafından Trader Denizcilik Şirketi için yapılmış İngiliz buharlı gemisi Sussex Trader'in ana makinesini göstermektedir. North-East Marine Engineering şirketi tarafından Wallsend'de yapılan makine, geri dönüşlü, üç pistonlu ve yeniden ısıtmalı türdendir.



TS Savarona Modeli

1931 yılında Alman Blohm & Voss Şirketi tarafından Amerikalı bir müşteri için inşa edilmiş olan Savarona, deniz yolculuğunun sağlığına iyi geleceği düşünülerek 1938 yılı başlarında Atatürk için Türk hükümeti tarafından satın alınmıştır. 1/125 ölçeğindeki bu model, 1993'te Sayın Süleyman Alper tarafından yapılmıştır.

ReaL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 29.07.14, 10:57   #10
Deniz Sevengillerden

ReaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 2676
Mesajlar: 31,143
Ettiği Teşekkür: 167443
Aldığı Teşekkür: 186464
Rep Derecesi : ReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Arastirmaci
Standart Cevap: Türkiye'nin İlk ve Tek Sanayi Müzesi

Oyuncaklar




Oyuncak Sandal

Tekerlekleri döndürüldüğünde denizci bebekleri kürek çeken, metalden yapılmış oyuncak bir sandaldır. 1890'lı yıllarda Fransa, Paris'te üretilmiştir.


Teneke Oyuncak Otomobil


Tenekeden yapılmış kurmalı oyuncak limuzin ve şöförü Hans Eberl tarafından 1909 yılında Almanya'da üretilmiştir.



Marklin Tren Seti

Marklin (ya da Maerklin) 1859'da kurulmuş bir Alman oyuncak şirketidir. Oyun evi aksesuarlarında uzmanlaşmış olmasına rağmen günümüzde en çok teknik oyuncakları ve tren setleri ile bilinmektedir. Tren seti merhum Cengiz Dalgıç tarafından bağışlanmıştır.

ReaL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti.
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
ilk ve tek, müze, müzesi, rahmi, rahmi koç, sanayi, türkiye'nin, türkiyenin


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Türkiye'deki Otomotiv Sanayi ve Fabrikaları Adres ve Telefonları Kartal Bilgi ve Sorun Merkezi 3 05.07.17 17:43
İzmir Atatürk Evi ve Müzesi Mathematician Atatürk'e Ait Fotoğraf, Resim ve Özel Eşyalar 8 20.07.14 01:14
Türkiye'nin İl İl Gezilecek Yerler ve İllerin Meşhurları Smyrna Buram Buram Türkiye'm 6 23.02.12 15:20
Dünya Tarihinde Gelmiş Geçmiş Bütün ilkler oneyouu Dünya Tarihi 1 03.05.09 00:50
Ermeni Sorunu, İddialar, Gerçekler Kartal Türk Tarihi 29 26.01.09 04:21


WEZ Format +3. Şuan Saat: 20:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.