Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Sağlığımız ve Hastalıklar > İnsan Sağlığı ve Hastalıklar > Ortopedik Hastalıklar

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 02.03.17, 23:24   #1
Moderator

Gülümsün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2014
Konular: 1245
Mesajlar: 7,542
Ettiği Teşekkür: 46363
Aldığı Teşekkür: 28286
Rep Derecesi : Gülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Omurga Sağlığını Korumak İçin 4 Kural 13 Öneri

Omurga Sağlığını Korumak İçin 4 Kural 13 Öneri





Her sabah uygulanabilecek 3 dakikalık bir hareketle omurga sağlığının korunabileceğini belirten Doç. Dr. Defne Kaya, ayrıca uyulması gereken 4 temel kural ve 13 öneriyi paylaştı.

Bel ve omurga sağlığını korumak için stresten uzak durmak ve su tüketimini artırmak gerekiyor. Her sabah kalktığınızda ellerinizi ayak parmaklarınıza uzatın, gövdenizi sağa ve sola döndürün, ellerinizi tavana uzatarak yapacağınız üç dakikalık hareketle omurga sağlığınızı koruyun.

Bel ve omurga ağrısının herkesin hayatının bir döneminde yaşadığı ortak bir sorun olduğunu söyleyen Üsküdar Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölüm Başkanı Doç. Dr. Defne Kaya, bunu tetikleyen şeyin ise kötü duruş (postür) olduğunu dile getirdi.

Otururken, ayakta, yatarken, bir şey kaldırırken, öne-arkaya eğilirken ya da işte çalışırken ki hatalı duruşumuzdan kaynaklanan ağrıların genellikle birkaç hafta içinde geçtiğini ifade eden Doç. Dr. Defne Kaya, eğer önlem alınmazsa yeniden ortaya çıkabileceğini vurguladı.

  • Gerginlik ve stresten uzak durun

Doç. Dr. Defne Kaya, bel ve omurga ağrılarıyla ilgili dört temel kuralı şöyle sıraladı:

1- Pozitif düşünün. Gerginlik ve stres bel ağrısına yol açar.

2- Dik durun. Burada dik durmayı şöyle açıklamalıyım: Çok oturmayın. Çok yatmayın. Tüm hareketlerinizde "inner winner” denilen gözlerin, omuzların, kalçaların, diz ve ayakların aynı hizada olma duruşunuzu koruyun.

3- Derin, sakin ve yavaş nefes alın. Elinizi sıklıkla karnınıza yerleştirerek, nefesinizi buraya doldurun. Çocuklar karın solunumu yapar. Mutlu ve sakin olmalarının sebeplerinden birisi de karın solunumu yapmaları.

4- Yumuşak hareket edin. Ani ve sert hareketler omurganızı zorlar ve yaralar.

  • Omurga sağlığını koruyan 13 öneri

Doç. Dr. Defne Kaya'dan bel ve omurga sağlığıyla ilgili önemli tavsiyeler:

1- Fazla kilolardan kurtulun: Her fazla beş kilo bel ağrısı riskini %5 artırır.

2- Sırt çantasına dikkat: Sırt çantası vücut ağırlığınızın %15'ini geçerse bel ağrısına yol açar.

3- Susuz kalmayın: Vücudunuzun %60'ı sudan oluşmaktadır. Susuz kalmak ya da az su tüketmeniz kaslarınızın ve disklerinizin yapısını zayıflatır, zedelenmelere açık hale getirir ve yavaş iyileşmesine neden olur. Omurganızın sağlığı için her gün 2-3 litre su tüketmelisiniz.

4- Ayaktayken, yerden ağır bir şey kaldıracaksanız: Eşyayı bedeninize yakın tutarak ve belinizi değil, izlerinizi bükerek kaldırın.

5- Hareket edin: Kötü duruş ve hareketsizlik bel ağrısının önemli tetikleyici unsurudur.

6- Yürüyüş yapın: Yürümek vücudu kuvvetlendirir ve omurganızı doğal yapısında dik tutmaya yardımcı olur, duruşunuzu düzeltir.

7- Kötü duruştan uzak durun: Omurganıza baskı oluşturur ve baş ağrısı, yorgunluk, bel ağrısı yapar.

8- Sigara içmeyin: Sigara, omurganızdaki yapılara yeterli besin ve oksijenin gitmesine engel olduğu için bel ağrısı ve fıtığa yol açar.

9- Yoga yapın: Yoga, omurga kaslarınızı hem gevşetme hem de kuvvetlendirme özelliğine sahip bir tekniktir. Bel ağrısının alternatif bir tedavi seçeneği olarak giderek ışığı parlamaktadır.

10- Sağlıklı sandalyede oturun: Desteksiz veya arkalığı kısa bir sandalyede uzun süre oturmak, bel ağrılarının %40 artırıyor. Sandalyenizin en az kürek kemiklerine kadar uzanması, arkalığın bel kavsini sarması ve hafif arkaya eğimli olmasına dikkat edin. Sandalyede otururken ayağınızın yerle tam teması önemli.

11- Stresten uzak durun: Stres, omurga etrafındaki kaslarınız üzerinde kısaltıcı/gerginleştirici etkiye sahiptir. Meditasyon yapmak, günlük basit egzersizlere ve çalışırken küçük germe hareketlerine zaman ayırmak iyi gelecektir.

12- Uykuya dikkat: Uykusuz ya da yetersiz uyku, omurga kaslarımızın gevşemesi için yeterli zaman bulamaması demek. Bel ağrınız veya sırtınızda gerginlik varsa günde 8 saat uyumaya çalışın.

13- Hamilelik dönemine dikkat: Hamilelik sırasında bel ağrısı %50-75 oranındadır. Hormonların bağ ve kaslar üzerindeki gevşetici etkisi, bebeğin ağırlığının artması ve pozisyonunun değişmesi, bel ağrısına yol açabilir. Egzersiz ve destekleyici yastıklar özellikle hamileliğin ileri dönemi için önemli olabilir.

  • Her sabah 3 dakika yapın

Doç. Dr. Defne Kaya, her sabah yapılacak 3 dakikalık bir hareketle bel ve omurga sağlığını korumanın mümkün olduğunu belirterek şöyle konuştu:

"Sabah kalktığınızda, ellerinizi ayak parmaklarınıza uzatan, gövdenizi sağa ve sola döndüren, ellerinizi tavana doğru uzatan, üç dakika yapacağınız birkaç hareket omurganıza sağlık katacaktır. Herhangi bir sağlık sorununuz ve ilaç kullanımınız varsa doktor ve fizyoterapistinize danışmadan egzersiz yapmayın. Dik durarak yaşamda çok daha fazla şeyi görür ve keşfedersiniz… Bel ve omurga sağlığınız için hareket edin, su için, mutlu olun, spor yapın, üretin, sevgi ile kalın.”



Kaynak
__________________
Gülümsün Şu Anda Forumda.   Alıntı ile Cevapla
4 Üyemiz Gülümsün'in Mesajına Teşekkür Etti.
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
ã–neri, ä°ã§in, korumak, kural, omurga, öneri, saäŸlä±äŸä±nä±, sağlığını, İçin


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 22:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2017 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.