Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Teknoloji | Bilgisayar > Oyun Dünyası


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 05.08.13, 15:26   #1
« ForumGerçek Sever »

drcengy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Apr 2010
Konular: 502
Mesajlar: 3,004
Ettiği Teşekkür: 20347
Aldığı Teşekkür: 9733
Rep Derecesi : drcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura aboutdrcengy has a spectacular aura about
Ruh Halim: none
Çözüldü The Bureau: XCOM Declassified

X-Com, kitleleri peşinden sürükleyen bir markadır desek, pek de hatalı olmayız. 1994'teki ilk çıkışından itibaren çizgisini hiç bozmayan seri, 2012'de uykusundan uyandırıldığında çoğumuzun korktuğu "Yapıyorlar da eski havayı vermeyecek, batacak." laflarını bir bir yedirmesiyle herkesi sevindirmişti. Çok az oyuna böyle güzel bir yenilenme kısmet olur; X-Com'un bu sayılı oyunlardan biri olması, 2K ve Firaxis için muazzam bir başarı idi. Ancak The Bureau: XCom Declassified ile yine aynı laflar havada dönmeye başladı.





İlk olarak XCOM adı altında 2006 yılında açığa çıkan The Bureau, FPS türünde ve "Hayatta Kalma" olarak tanıtıldığında insanlar "İstediğimiz XCom bu değil" dediler ve işin kötüsü haklıydılar. Yapımcılar XCOM'un, serinin özünü koruduğunu söylese de hayranların gördüğü şey bu değildi. Enemy Unknown ile neredeyse aynı tarihlerde geliştirilen XCOM, 2011'de gelecekti ama ertelendi de ertelendi ve Enemy Unknown'un çıkışı ile resmen unutuldu. Nisan 2013'te The Bureau adıyla tekrar gün yüzüne çıkan oyun, kökene geri dönüşü simgeliyordu adeta.

The Bureau'nun tanıtımında gelen her ayrıntı hayranlar için birer nimet niteliğindeydi. Takım bazlı çatışmalar, savaşa tur bazlı müdahale edebilme, takım elemanlarının görevin başarısındaki önemi... ve de 1962 tarihi.




2K birbiri ardına çıkardığı kaliteli oyunlarla adını duyurmuş bir firma ve The Bureau bu çıtayı daha yukarı taşıyacak güzellikte yapılmış. Klasik XCom derinliğini kaybetmeden aksiyona evrilen The Bureau, yaşattığı aksiyonun içindeki taktikselliği bir üst seviyeye taşımış. Adamlarınıza vereceğiniz her emir, her yönlendirme, uzaylılarla aranızda çıkacak olan hengamenin kimin sonunu hazırlayacağını tayin ediyor. Sayı üstünlüğünü her zaman elinde tutan taraf olan uzaylılar, teknoloji farkını da açık açık hissettiriyor ve dikkatli olmamanız halinde tüm takımınızı anında kevgire çeviriyorlar. Gireceğiniz her çatışmaya hazırlıklı, planlı ve olası bir kötü durumda kullanacağınız bir B planlı girmeniz gerekiyor. Ayrıca seride ilk defa elinizdeki silahla düzgün nişan almalısınız çünkü kaybedilecek her mermi, zaman ve mühimmat kaybı olarak tansiyonu artırıyor. Uzaylılarsa ellerindeki her şey ile, toplarla tüfeklerle size saldıracaklar. Hazırlıklı olmak bu oyunun kalbinde yatan bir durum ve bu duruma alışmanız gerekecek.




Göreceğiniz her sahne, duyacağınız her konuşma, rastgeleceğiniz her enstantane size 1960'ların havasını veriyor. Sanat yönetimi zaten 2K'in üstün olduğunu bir konu (Bioshock örneğini versek yeterli olur sanırım.), The Bureau'da da adeta döktürmüş 2K. Karakterler o dönemin bey ve hanımefendileri; göreceğiniz ve dolaşacağınız her yer ve bina o dönemin eseri. Duvarda asılı olan John F. Kennedy resmi ve size emir veren J. Edgar Hoover ile o dönemin Amerika'sını yaşatan The Bureau, işin içine uzaylılar girdiğinde de saçmalamıyor. Her ne kadar süpersonik teknolojileri olsa da uzay gemileri, olması gerektiği gibi, sade tasarlanmış. Bu sayede bir binanın yanına çakılan bir uzay gemisi saçma bir görüntü değil, tam tersine çerçevelik bir sahne yaşatıyor.

X-Com serisinde bir ilk olarak The Bureau interaktif bir hikaye içeriyor ve gördüğüm kadarıyla bu da çok iyi yerleştirilmiş. Özel ajan Carter'ın ve ekibinin başına gelenleri komutan olarak gökten değil de Carter olarak adamın gözünden (arkasından en azından (: ) görmek X-Com için çok yeni bir deneyim. Oldukça güzel olduğunu da eklemeliyim. Elbette ki oyundaki en önemli karakter Carter olsa da takımını oluşturan insanlar (asker demeyi çok isterdim ancak çatışmaya fötr şapka ve takım elbiseyle gelen beyefendilere asker diyemiyorum ne yazık ki. (: ) görevinizin devamı için çok önemli. İyi birer yapay zekaya sahip olmaları ne yazık ki kötü kararlarınızın sonucunu değiştirmiyor ve bir kez öldüklerinde geri dönüşleri olmuyor. Sevin ve sayın onları, çok işiniz düşecek nasılsa.




The Bureau'da bol bol kullanacağınız en önemli oyun mekaniği olan Battle Focus, oyunun ismindeki XCom'un geldiği yer. Oyunu yavaşlatıp karar vermenizi sağlayan bu mekanikte eski XCom'ları oynarken verdiğiniz kararları çok daha hızlı vermeniz gerekiyor. Lazerler ve kurşunlar havada uçuşurken takım arkadaşınızın bir Muton'dan kaçmasını sağlamak, çatışmayı kazanmanızı sağlayan karar olabilir ancak PC oyuncuları bu kararı verirken konsol oyuncularına göre biraz daha zorlanacak ne yazık ki. Konsollarda olan dairesel menü PC'de yok çok şükür ancak fare ile yol gösterirken ekstradan harcanan birkaç saniye sizi deli edebilir. Oynadığım süre içerisinde kontrol şemasıyla çok aman aman bir sorunla karşılaşmadım ancak arada bir adamlarımı göndermek için uğraşmak zorunda kaldım. Ve eğer XCom'un ne kadar acımasız olduğu düşünülürse, bu bazen sinir katsayınızın tavana vurması anlamına gelebilir.

Enemy Unknown'un en çok zaman yiyen yeri olan XCOM üssü ve geliştirmeleri, The Bureau'da yok. Araştırma alanları, ekonomik kararlar ve ekipman yaratımı da oyunda bulunmuyor ancak şahsen ben bunların bir eksi olduğunu düşünmüyorum. The Bureau, X-Com'un stratejik derinliğini koruyarak aksiyon olmak isteyen bir oyun ve akışkanlığı sağlamak adına bunlardan vazgeçilmesi bence yerinde olmuş. Yine de bu noksanlık, bazılarımız için oyunun eksi puan alması demek.



Uykusundan iyi ve canlı bir şekilde kalkan ve üstündeki tozları silkeleyen X-Com serisi, yeni bir türe adım atıyor ve duyduklarınız, yepyeni bir hit oyunun ayak sesleri. Bu sese kulak vermeden es geçmeyin, hele ki oyun oynarken düşünmeyi sevenlerdenseniz.


23 Ağustos 2013'da
Kaynak:trgamer.com
drcengy isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
drcengy'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
ancak, bureau, declassified, için, xcom


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kader Ajanları | Adjustment Bureau | 04.03.2011 DarkAngeL Sinema Afiş ve Tanıtımları 0 07.03.11 16:22


WEZ Format +3. Şuan Saat: 01:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.