Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Sağlığımız ve Hastalıklar > Psikoloji

Psikoloji Psikoloji, psikiyatri ve kişisel gelişim


Cevapla
 
Seçenekler
Eski 15.02.16, 01:41   #1
Suzim
Müdavim

Suzim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2015
Konular: 1200
Mesajlar: 6,518
Ettiği Teşekkür: 13525
Aldığı Teşekkür: 21672
Rep Derecesi : Suzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSuzim şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart “Hiperaktif Çocuk Başarısız ve Mutsuz Olabilir”

“Hiperaktif Çocuk Başarısız ve Mutsuz Olabilir”








Zeki oldukları halde derse ilgilerini veremedikleri için başarısız olan hiperaktif çocuklar, hem aile hem de öğretmenler tarafından yaramaz olarak algılanıp sürekli uyarıldıklarında ciddi psikolojik sorunlar yaşayabiliyor.

Her hareketli çocuğun hiperaktif olmadığını ve hiperaktivitenin çocuğun okul başarısını etkilediğini vurgulayan Çocuk ve Ergen Psikoloğu Aynur Sayım, çocuğun okula uyum sağlayamamasının bazı psikiyatrik rahatsızlıklarla ilgili olabildiğini söyledi.

Bunlardan birinin de dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olduğunu aktaran Sayım, hiperaktif çocukların genellikle zeka düzeyleri normal ve üzeri olan, çok hareketli, dikkat süresi kısa, kolay sıkılan, sırasını bekleyemeyen çocuklar olduğunu dile getirdi.

Hiperaktivitenin tipleri olduğunu, dolayısıyla çocuğun her zaman çok hareketli olmayabileceğini kaydeden Sayım, şunları söyledi:
“Sırada oturamama, sınıfta dolaşma, arkadaşıyla konuşma, söz kesme, sırasını bekleyememe, ısrarcılık, dürtülerini kontrolde güçlük, düşünmeden hareket etme, dersi takipte güçlük ve dalmalar sık görülen belirtiler arasında yer almaktadır. Her hareketli ve uyum sağlayamayan çocuk hiperaktif değildir. Çocuğun anksiyetesi yani
kaygısı yüksekse, disiplin sorunları varsa, üstün zekalı bir çocuk ise ve kolay algılıyorsa da sınıf içinde benzer davranışlar gösterebilir.

SÜREKLİ UYARI ALMAK ÇOCUKTA DEPRESYONA YOL AÇABİLİR

Hiperaktif çocuklar zeki oldukları halde dikkatini sürdürüp dersi takip edemedikleri ve derse yoğunlaşamadıkları için öğrenmeleri de gerektiği ölçüde gerçekleşmez. Bu durumda çocuğun kapasitesi olmasına rağmen bu kapasiteyi kullanamaz ve okul başarısı düşük olur. ‘Dersi dinlemiyor, yerinde oturmuyor veya dalıp gitmeleri var’ şeklinde ilk hafta öğretmenden ailelere şikayetler başlar. Eğer öğretmenler ve veliler bunu yaramazlık ve tembellik olarak düşünüp çocuğu fazla uyarırsa, çocuk kendisini çaresiz hisseder. Bu durumda da çocukta; depresyon, alt ıslatma, kekemelik, tırnak yeme, agresif davranışlar veya içe kapanma gibi belirtiler ortaya çıkabilir.”

ÇOCUĞUN SORUNLARI ÖNEMSENMELİ

İyi gözlemci bir öğretmenin, aile ile işbirliği yaparak çocuğun durumu için yardım önermesi gerektiğinin altını çizen Sayım, “Ailelerin de bu konudaki bilinci, sorunun büyümeden çözümünü getirir. O nedenle çocuk ne derece, ne sorun yaşıyorsa yaşasın mutlaka bir sebebi vardır ve ona kulak vermek gerekir” uyarısında bulundu.

HİPERAKTİF ÇOCUKLARA NASIL DAVRANILMALI?

• Çocuk çok hareketli, dağınık, dikkatini derse veremiyor, sürdüremiyor, ödev yapmak istemiyorsa bu bir sinyaldir ve çocuk bir konuda zorlanıyor, sorun yaşıyor demektir.
• Öğüt vermek ve cezalandırmak sorunu çözmez.
• Uzman yardımı alınmalıdır.
• Sınıf öğretmeni, rehber öğretmen, aile, çocuk ve tedavi ekibi, hiperaktivite tedavisinin 4 ayağını oluşturur. Bir ayak eksik olursa istenilen sonuç alınamaz.
• Okulda yapılacak çalışmalar, çocuğun var olan yeteneklerinin ön plana çıkarılması, liderlik özelliklerini olumlu kullanmasına yardımcı olmak ve dürtü kontrolünü öğretmek için davranış çalışmalarını içermektedir.
• Tedavi ekibi çocuk ergen psikiyatristi ve psikoloğundan oluşmaktadır. Teşhis sonrası; dikkat egzersizleri, davranış çalışmaları, çocuğun bireysel psikoterapisi, ailenin ve okulun yönlendirilmesi gibi çalışmalar yapılmalıdır.


Aktüelpsikoloji.com
__________________
''Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e...''
Suzim isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
“hiperaktif, “hiperaktif, başarısız, çocuk, mutsuz, olabilir”


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hızlı Erişim


WEZ Format +3. Şuan Saat: 06:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.