Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Sağlığımız ve Hastalıklar > Psikoloji

Psikoloji Psikoloji, psikiyatri ve kişisel gelişim


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 21.11.16, 22:31   #1
Moderator

Gülümsün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2014
Konular: 1692
Mesajlar: 9,842
Ettiği Teşekkür: 58525
Aldığı Teşekkür: 36813
Rep Derecesi : Gülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Korku ve Endişelerinizle Baş Etmenize Yardımcı 10 Yöntem

Korku ve Endişelerinizle Baş Etmenize Yardımcı 10 Yöntem



Korku ve endişeleriniz sizi hiç bir şeyden zevk almayan ve yaşamdan korkan biri haline getirdiyse hiç vakit kaybetmeden bu yöntemlere başvurmalısınız.

Korku en ikel, güçlü ve insanın hayatta kalmasını sağlayan en temel duygudur. Ancak korku ve endişeler kişiyi hayattan korkar, atıl ve hiç bir şeyden zevk alamaz hale getirirse bu önemli problemdir. Sizi her ne korkutuyor ise, burada korkularınız ve endişeleriniz ile baş etmenize yardımcı olabilecek 10 yolu bulabilirsiniz.
1- Korkularınızı ve hayatınızı nasıl etkilediğini bir kenara yazın. Korkularınız ile ilgili olumlu değişiklikler gerçekleştiğinde hayatınızda olabilecek değişimleri düşünün.

2- Zaman Ayırın: Eğer korku ya da endişe ile dolduğunuz bir andaysanız açık bir şekilde düşünememektesiniz. Hızlı kalp atışları, avuç içi terleme ve panik hali adrenalin sonucudur. Böyle bir durumda yapmanız gereken ilk şey bir ara vermek ve fiziksel olarak sakinleşmeye çalışmaktır. Çay-kahve içmek, banyo yapmak ya da 15 dakikalık bir yürüyüş gibi. Fiziksel olarak sakinleşebilmek korkunuz ile baş edebilmenin en iyi yoluna karar vermenizi sağlayacaktır.

3- En kötü ne olabilir? Eğer bir konu hakkında endişeli iseniz; bu bir iş, bir sınav ya da bir ilişki hakkında olabilir. En kötü ne olabilir diye düşünmek size yardımcı olabilir. Bazen en kötü sonuç paniktir. Eğer çok daha hızlı kalp atışı ya da terleme başladı ise, yapılabilecek en iyi şey bu durumla mücadele etmemektir. Olduğunuz yerde kalın ve avuç içinizi karnınıza yerleştirip yavaş ve derin nefes alıp vermek vucudunuzu yatıştırmanıza yardımcı olabilir. Bu durum 1 saat kadar sürebilir ama sonunda panik hali kendiliğinden gidecektir.

4- Korkunuzla yüzleşin. Korkulardan kaçınmak, onları daha da korkutucu hale getirir. Eğer bir gün asönsere bindiğinizde korku ya da kaygı yaşadıysanız ertesi gün tekrar asönsere binin. Korkunuz her ne ise onunla yüzleştiğinizde solmaya başlayacaktır.

5- Gerçekliği alın. Korkular gerçeklikten daha kötü olma eğilimindedir. Saldırıya uğramış insanlar çoğunlukla karanlık bir sokakta yalnız yürürken tekrar saldırıya uğrayacaklarını düşünmeden edemezler. Ancak tekrardan saldırıya uğrama düşüncesi gerçekten çok düşüktür. Aynı şekilde bazen insanlar yüzleri kızardığında başarısız olduklarını hissederler. Ancak stresli durumlarda yüzün kızarması normaldir.

6- Mükemmelik beklemeyin: "Ben dünyanın en iyi annesi değilim. Ben başarısızım” gibi düşünceler gerçekçi olmayan ve endişeleri artıran düşüncelerdir. Hayat streslerle doludur ve çoğumuz hayatımızın mükemmel olmasını hissetmek isteriz. Kötü günler ve aksilikler her zaman olur ve hayatta bunların olabileceğini unutmamak gerekir.

7- Hayal edin: Gözlerinizi kapatın, sakin ve güvenli bir yer hayal etmek için bir dakikanızı ayırın. Çok güzel bir kumsalda yürüyüş resmi ya da çocukluğunuza ait mutlu bir an olabilir. Daha rahatlamış hissedene kadar olumlu duyguların sizi yatıştırmasına izin verin.

8- Konuşun: Korkularınızı paylaşmak, endişelerinizden ve korkularınızdan uzaklaşmanızı sağlayacaktır. Eğer bir arkadaşınız ya da aile üyesi ile konuşamıyorsanız, bir profesyonel ile konuşun. Ve eğer korkularınız ile baş edemiyorsanız ve korkularınız günlük hayatınızı engelliyorsa mutlaka profesyonel bir yardıma başvurun.

9- Basit çözümleri deneyin: İyi bir uyku, sağlıklı beslenme ya da yürüyüş genellikle endişeler için en iyi tedavi yöntemlerden biridir. Birçok kişi endişelerini ve korkularını yatıştırmak için alkolun işe yarayacağını düşünür ancak bu durum kişiyi daha da sinirli hale getirip durumu kötüleştirir. İyi beslenme sizi fiziksel ve zihinsel olarak daha iyi hissettirecektir.

10- Kendinizi ödüllendirin: Korkularınız ile ilgili küçük de olsa her başarılı hamlenizde kendinize ödül verin. Mum ışığında banyo, sinema, konser ya da bir yemek gibi her ne olursa olsun başarınızı pekiştirmek için sizi mutlu eden bir şeyi yapın.


Kaynak

__________________
Gülümsün isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Gülümsün'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
endişelerinizle, etmenize, korku, yardımcı, yöntem


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 08:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.