Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Sağlığımız ve Hastalıklar > Psikoloji

Psikoloji Psikoloji, psikiyatri ve kişisel gelişim


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 01.05.10, 13:25   #1
Uzman Üye

saya35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2009
Konular: 751
Mesajlar: 1,726
Ettiği Teşekkür: 1363
Aldığı Teşekkür: 7881
Rep Derecesi : saya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmedesaya35 muhteşem bir gelişmede
Ruh Halim: none
saya35 - MSN üzeri Mesaj gönder
Çözüldü Olumlu Düşünme...






Düşüncenizi pozitif düşünceye, fikre ve hayale odakladığınız zaman, daha iyi hissedersiniz. Pozitif davranış ve iyi sağlık arasındaki bağ, tamamen belgelenmiştir. Temmuz 2003’te Psikosomatik (Ruh ve Beden arasındaki ilişki ile ilgili) Tedavi konusunda, araştırmacılar 300’den fazla sağlıklı insanla duygusal belirtilerini değerlendirmek için 2 hafta boyunca haftada 3 kez görüştüler. Sonra genel soğukalgınlığına neden olan mikrop onlara
gösterildi. Çalışma, pozitif davranıştaki insanların soğukalgınlığına yakalanma olasılıklarının, depresif, sinirli ya da öfkeli olanlara nazaran daha az olduğunu gösterdi. Çalışma aynı zamanda sıkıntılı ve mutsuz insanların, üşütmüş olmasalar bile soğukalgınlığı belirtilerinden şikayet etmeye daha yakın olduklarını gösterdi. Nasıl daha pozitif bir insan olabileceğinizi keşfetme yolları şimdi başlıyor.

1- Stres Tepkilerinizi Tanımlayın
Bunaldığınız sonraki birkaç zamana dikkat edin. Nasıl tepki veriyorsunuz? Sesini yükseltiyor musunuz? Başınız ağrıyor mu? Tırnaklarınızı yiyor musunuz? Aşırı derecede içki içiyor ya da yemek yiyor musunuz? Bir hafta ya da yaklaşık o süre boyunca tepkilerinizi gözlemlemek için yardımcı olacaksa günlük tutun. Bir kere strese tepkinizi belirleyince bundan sonra bunu değiştirmek için yeni bir fikirle nasıl müdahale etmeniz gerektiğini de
öğrenebilirsiniz.

2- Bir Keyif Listesi Yapın
Hakkındaki tutumunu değiştirmeyi düşünebileceğiniz insanlar, yerler ve diğer şeylerin bir listesini yapın. Bunların hepsi size keyif vermeli (örneğin, hayatınızdaki özel bir çocuk, çok sevilen bir tatil yeri, bir dondurma külahı, ya da evcil hayvanınız). Stresli olduğunuzda ya da kendiniz ya da diğerleri hakkında negatif bir tutuma sahip olduğunuzda, dikkatinizi bu listedeki öğelerden birine odaklayın.

3- “Amaan Tekniği”ni Kullanın
Obsesif ya da negatif bir düşünceye angaje olduğunuzda, “amaan” demeyi deneyin ve düşüncelerinizi başka bir şeye çevirin. Keyif listenizden bir şeyleri düşünebilirsiniz, ya da bulunduğunuz odadaki objelerden birine dikkatinizi odaklayabilirsiniz. (Ya da her şeyi olumlu yönden düşünebilirsiniz. Bir trafik kuyruğunda sıkıştığımda ve usanmaya başladığımı fark ettiğimde, yeni düşüncelerimden biri, sabrımı deneme olanağı sağladığı için trafiğe teşekkür etmektir).

4- Başarıya Odaklanın
Her gün başarı ile tamamladığınız beş şeyin bir listesini yapın. Kendimizi başarılı gözlerle gördüğümüz zaman enerji dolarız. Aynı zamanda bir “başarı sembolü” seçin. Bir başarıyı temsil etmek için doğuştan sahip olduğunuz güçle sizin normal olarak her gün yaptığınız bir şey olmalı. Başarı sembolünüz, dişlerinizi fırçalamak, yüzünüzü yıkamak, duş almak, kahvaltı yapmak olabilir. Unutmayın ki, bu sizin halihazırda yaptığınız bir şey, yapmanız gerektiğini düşündüğünüz bir şey DEĞİL. Her gün bunu her yapışınızda, bu başarı hissinden keyif almaya başlayabilirsiniz.

5- Tüm Yıl Boyunca Pozitif Kalın
Bir kere daha pozitif düşünmenin yolunu öğrenince, bu devam eden başarıyı günlük mutluluk ritüelleri yaratarak ve bunu her gün uygulayarak kesinleştirebilirsiniz. Her yeni alışkanlık gibi, bunun da tavrınızda kökleşmesi için düzenli bir uygulama gereklidir.

Bazı fikirler bunları içerir:

Günlük ilham veren bir okuma
Minnettar olduğunuz şeylerin bir listesi
10’la 20 dakika arası bilinçli olarak nefes alma ve vermeye odaklandığınız bir zaman boyunca meditasyon
Günlük tutma
Kucaklaşmak, gülümsemek ve sevginizi ifade etmek

Tekzip: Negatif, obsesif ve yıkıcı düşünceler, depresyon, anksiyate hastalığı ya da kişilik hastalıkları gibi ciddi bir zihin sağlığı probleminin işareti olabilir. Eğer rahatsızlığınız sürerse, doktorunuzla ya da zihin sağlığınızla ilgilenen kişi ile konuşun.




Susyn Reeve
__________________
İnsanlığın haline baktığın zaman, Nuh'un gemiyi kaçırmamış olmasına üzülmemek elde değil.
Mark Twain

saya35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
saya35'in Mesajına Teşekkür Etti
Eski 01.05.10, 15:23   #2
Gerçek Üye

Megan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Sep 2009
Konular: 264
Mesajlar: 941
Ettiği Teşekkür: 689
Aldığı Teşekkür: 3154
Rep Derecesi : Megan muhteşem bir gelişmedeMegan muhteşem bir gelişmedeMegan muhteşem bir gelişmedeMegan muhteşem bir gelişmedeMegan muhteşem bir gelişmedeMegan muhteşem bir gelişmedeMegan muhteşem bir gelişmedeMegan muhteşem bir gelişmedeMegan muhteşem bir gelişmedeMegan muhteşem bir gelişmedeMegan muhteşem bir gelişmede
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Olumlu Düşünme...

Paylaşım için teşekkurler .

Çok dogru mesajlar var ,insan eger her şeye olumsuz yonden bakarsa hayatıda ona göre yaşar .

Atalarımızın bir sözu var ''Beterin beteri vardır ''hep bunu duşunmeli her şeye olumsuz bakmamalıyız ,hayata ne kadar pozitif bakarsak yaşam o denli kolay ve mutlu olur .
__________________
Ya çaresizsiniz, yada çare sizsiniz.

Benim Hayatımı Yargılamadan önce ..

Benim ayakkabılarımı giy
ve benim geçtiğim yollardan,
sokaklardan, dağ ve ovalardan geç .
Hüznü, acıyı ve neşeyi tad...
Benim geçtiğim senelerden geç,
benim takıldığım taşlara takıl,yeniden ayağa kalk

ve aynı yolu tekrar git, benim gittiğim gibi !!

Ancak ondan sonra BENİ YARGILAYA BİLİRSİN
Megan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
düşünme


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Evcil Hayvanların Cocuklara Olumlu Etkileri Kartal Hayvanlar Alemi 1 03.04.15 00:38
Felsefe Sözlüğü (A dan Z ye) Umutgüneşi Sosyal Bilimler 6 29.03.15 17:23
Felsefe-Psikoloji-Sosyoloji Terimler Sözlüğü Umutgüneşi Sosyal Bilimler 2 16.09.09 22:29


WEZ Format +3. Şuan Saat: 01:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2018 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.