Forum Gerçek

AnasayfaForumları Okundu Kabul Et Bugünkü Mesajlar
Geri git   Forum Gerçek > Görsel ve İşitsel Sanat Yapıtları > Resim | Fotoğraf | Heykel


Yeni Konu aç  Cevapla
 
Seçenekler
Eski 01.06.2013, 22:44   #1
Çevrimdışı
Basakca
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Yüzyılın Gözü | Henri Cartier-Bresson (1908-2004) | Fransız Fotoğrafçı












Henri Cartier-Bresson (d. 22 Ağustos 1908 – ö. 3 Ağustos 2004), Fransız fotoğrafçı. Belge fotoğrafçılığının önemli isimlerinden biri.

Henri Cartier-Bresson 22 Ağustos 1908 tarihinde Fransa’nın Seine et Marne bölgesinde, Chantaeloup’de bir tekstil fabrikatörünün oğlu olarak dünyaya geldi. Öğreniminin ilk yıllarını doğduğu köyde yaptı ve 1927- 1929 yılları arsında Cambridge de resim ve edebiyat alanında eğitim aldı. Bresson özellikle resim konusunda akademik eğitim öncesi birlikte çalışma fırsatı bulduğu dönemin kübik ressamlarında Andre Lhote den etkilendi.






Cartier-Bresson'un ilk Leica kamerası



Henri Cartier-Bresson görsel sanatlara olan yeteneği çocukluğunda sahip olduğu Brownie marka fotoğraf makinasıyla tanışmasıyla ortaya çıkmıştı. Fotoğrafa olan yeteneği nedeniyle 1930 lu yıllarda profesyonel olarak fotoğrafla ilgilenmeye başlamıştı. Belgesel ve gezi fotoğrafları kariyerinin ilk profesyonel projeleri idi. 1931 yılında Afrika da bir projeyi hayata geçirmeyi planladı ancak karasu humması hastalığına yakalanınca Fransaya dönmek zorunda kaldı. Profesyonel fotoğrafçılık yaşamında vazgeçemediği ve tutkuyla uzun yıllar kullandığı ve 1931 yılında kendisine hediye edilen 35 mm lik Lecia fotoğraf makinası pek çok belgesel fotoğrafın sessiz tanığı olmuştur.1930 lu yıllarda başlayan fotoğraf tutkusu Bressonun yaşamına şekil veren bir dönem olarak bilinmektedir.










Henry Cartier-Bresson yaşamı boyunca çektiği fotoğraflar ve yazdığı kitaplarda anladığımız ve bir anlamda Bresson un fotğrafçılığının temel özellikleri karşımıza çıkmakta:

-Genel prensip anın yakalanmasıdır, fotoğrafı çekilen kişinin poz vermesi istenmez doğal duruş tercih edilir, doğal an hiç müdahale edilmemiş çarpıtılmamış belgedir. Bu belgeye belirleyici an olarak bakar ve fotoğrafçının yapması gerekeninde o belirleyici anı yakalamak olduğunu savunur.



One Day - Hans Zimmer
[MEDIA]http://st4.divshare.com/launch.php?f=24177901&s=32c[/MEDIA]



Kaynak
Fotoğraflar için magnumphotos sitesinden yararlanılmıştır.





__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve atık olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."

  Alıntı ile Cevapla
4 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 01.06.2013, 23:13   #2
Çevrimdışı
Basakca
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Yüzyılın Gözü | Henri Cartier-Bresson (1908-2004) | Fransız Fotoğraf






Fotoğrafçının fotoğrafı elindeki mevcut araçla yani sadece fotoğraf makinasını kullanarak çekmesinin yeterli olduğunu ve bunu dışında teknik araç gereçlere çok fazla ihtiyaç olmadığını düşünmüştür. Yaşamı boyunca elinden düşürmediği küçük makinesi ve normal objektifi ile çalışmıştır ve yine bütün fotoğraflarını manuel ayarlarla çekmiştir. Yaşadığı dönemde gelişen otofocus özelliğinin gözü tembelleştirdiğine inanmıştır.






Madrid - İspanya (1933)



Teknolojiye karşı değildir ancak fotoğrafçının tüm değerleri kendi birikim ve tercihi ile ayarlamayı bilmesinin önemi üzerinde durmuştur. Hatta flaş dahi kullanmayı tercih etmemeiş ve gün ışığından yararlanmayı tercih etmiştir. Bresson için ölçü belirleyici anın çekilmesidir ve bu yardımcı araçların gerçek anı çarpıtacak unsurlar olduğunu düşünmekteydi.





Martine's Legs - 1967



Fotoğraf felsefesinin belirleyici an ın yakalanması olarak kavradığı için sürekli olayların ve halkın içinde olmuştur. Beş kıtada fotoğraf çekmiş ve bu belgeler onlarca ülkenin günlük gazetelerinde yayınlanmış ve yüzlerce dergide kapak olmuştur.






__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve atık olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."

  Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 02.06.2013, 22:04   #3
Çevrimdışı
Basakca
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Yüzyılın Gözü | Henri Cartier-Bresson (1908-2004) | Fransız Fotoğraf

Saint Lazare Garı Paris (1932)




Fotoğraflarında bulunan objeleri bir ahenk içinde yerleştiğini görürsünüz. Henri Cartier karanlık odada fotoğrafa yapılacak müdahaleleri reddeder. Çekilmiş bir fotoğrafdan bir detayın çıkarılmış olmasına tahammülü yoktur ve bu durumun fotoğrafı daha doğrusu anın çarpıtılmasıdır. Bu yönüyle bakıldığında o na bir purist diyebiliriz.






Sevillaİspanya (1933)



Fotoğraflarındaki düzen ve ahenk te kuşkusuz aldığı resim eğitiminin katkısı olmuştur. Doğa fotoğrafları ve portrelerine baktığınızda bütün komposizyonların bir kugu içinde olduğunu görürsünüz durumun bu durumun saniyeler içinde kurgulanıp deklanşöre basıldığını düşünürseniz ustanın olağan üstü bir bakışa,yeteneğe sahip olduğunu görürsünüz. Bu duruma spesifik bir bakmayı bilmek de diyebiliriz.






Marne Nehri Kıyısında Pazar GünüFransa (1938)




Henri-Cartier Bresson’un bütün fotoğraflarında siyah-beyaz çekimleri tercih etmiştir. (Duyguyu yalnızca siyah beyazda buluyorum … renkli bakış aslında eksik bir bakıştır,rankli fotoğraf yalnızca tüccarları ve dergileri mutlu eder) demiştir. Henri-Cartier Bresson’un siyah beyaz fotoğrafları yalnızca belirleyici anı yakalayan belgeler değil, o anı en uç noktada soyutlayıp genelleştiren sanat eserleridir.






__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve atık olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."

  Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 02.06.2013, 22:09   #4
Çevrimdışı
Basakca
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Yüzyılın Gözü | Henri Cartier-Bresson (1908-2004) | Fransız Fotoğraf






Henri Carter-Bresson için 1937 çok önemli bir yıl idi çünkü hayat arkadaşı Ratna Mohini ile bu yıl içinde evlenmiş aynı sene İspanyada iç savaş çıkmış ve bu savaşta çiçeği burnunda evli iken savaşı konu alan savaş belgeseli bir çalışmayı hayata geçirmiştir. Görsel sanatlara olan ilgi ve yeteneği onu edebiyatçı, ressam, fotoğrafçı ve son olarak sinema yönetmenliğine kadar götürmüştür. 1936-39 yılları arasında yönetmen Jean Renoir in asistanlığını yapmış ve Bir Kır Gezisi, Oyunun Kuralı gibi filmlerin çekiminde aktif çalışmıştır.







Belgesel fotoğraflar çeken bir fotoğraf sanatçısı için yaşamı hep riskli ortamlarda geçmiş ve askerlik görevini yaptığı 1940 yılında 2.Dünya savaşı çıkmıştı. Savaş döneminde 1943 yılında nazi kampında esir alınmış ancak esir kampından kaçmayı başaran çok az askerden biri olmuştu. Bu dönemde kaçış ona yeni bir macera daha yaşatacaktı. Bir Fransız yer altı örgütü Almanların geri çekilmesini görüntülemesini teklif etti ve Bresson bu teklifi kabul edip Almanların geri çekilme operasyonlarını gizlice belgeledi.







Valenciaİspanya (1933)



Bu belgesel fotoğraflardan ve yaşadıklarında çok etkilenip 1945 yılında sürgün ve esaretten kaçanların öyküsünü anlatan Dönüş (Le Retour) adlı bir film çekti. Yaşamı boyunca çektiği fotoğraflarını belli dönemlerde de sergiledi. Bu sergilerden ilki 1933 yılında New York ta Julien Levy Galerisinde, 1947 de Modern Sanatlar Müzesinde sergilendi ve ziyaretçilerle buluştu.







__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve atık olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."

  Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 02.06.2013, 22:59   #5
Çevrimdışı
Basakca
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Yüzyılın Gözü | Henri Cartier-Bresson (1908-2004) | Fransız Fotoğraf

Bağımsızlık Günü 4 Temmuz 1947
(USA Massachusetts)




1947 yılında meslek hayatı boyunca birktirdiği arşivini meslektaşları olan Robert Capa ve Seymour David la birlikte bir ajans çatısı altında toplamayı düşündü. Bu ajans ın adı Magnum Photos idi. Magnum Photos kurulduğu yıldan bu yana dünya fotoğraf ajansları arasındaki etkin yerini halen korumaktadır.






Beijing (Cin)- Aralık 1948



Henry Cartier-Bresson yaşamı boyunca Hindistan, Çin, Mısır, Endonezya gibi dünyanın pek çok ülkesinde çekimler yaptı. Avrupa ve diğer gittiği ülkelerde çektiği fotoğraflarını 1952-1956 yıllarında yayımladığı kitaplarda da kullandı.








Cartier-Bresson un fotoğraf ustası olarak anılmasında bu yayımladı kitaplar çok etkili oldu özellikle Images à la Sauvette isimli kitabında fotoğrafın anlamı ve tekniği üzerine detaylı bir anlatımla düşüncelerini ve birikimini paylaştı.






__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve atık olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."

  Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 02.06.2013, 23:13   #6
Çevrimdışı
Basakca
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Yüzyılın Gözü | Henri Cartier-Bresson (1908-2004) | Fransız Fotoğraf


Marseille - Fransa (1932)




1947 yılında kurduğu Magnuma çok kısa bir zaman içinde yetenekli bir çok fotoğrafçıyada olanak verdi. Eve Arnold, Burt Glinn, Erich Lessing, Marc Riboud ve Dennis Stock bu fotoğrafçılardan sadece bir kaçı. Magnum fotoğraf ajansıyla birlikte bu belgesel fotoğraflar tüm dünyaya yayılmıştır.







Cardinal Pacelli’nin Paris Montmartre ziyareti
Fransa (1938)




Bu fotoğrafçılar ikinci dünya savaşı sonrasi yeniden şekillenen politik, ekonomik ve sosyal düzene birinci elden kameralarıyla uzun yıllar tanıklık etmişlerdir. 1970, 1980 ve günümüz fotoğrafçılarının çektiği fotoğraflar medyada belki daha çok yer aldı ancak Magnum ve benzeri köklü fotoğraf ajanslarının yaşadıkları sancılı dönemi ve sanayi devrimi öncesi ve sonrası yeni dünya düzenine bu ölçekte tanıklık edememişlerdir. Magnum Photos halen bünyesinde dünyaca ünlü fotoğrafcıları barındırmakta ve yirmibirinci yüzyılda halen dünya kültür arşivine ev sahipliği yapmakta ve arşivinde bu gün 500.000 den fazla fotoğrafla katkıda bulunmaktadır.








Günümüzde dijital teknolojinin saltanatının her geçen gün daha fazla sağlamlaştığı göz önüne alınırsa, Magnum’un arşivinde yer alan tarihe tanıklık eden bu analog baskı fotoğrafların sergilenmesinin önemi daha iyi anlaşılıyor. Magnum bu düşünceyle yola çıkarak New York arşivindeki bazı fotoğraflar FLAG art Foundation’da sergilenmektedir. Sağlığında kurduğu Henri-Cartier Bresson Vakfı onun eserleri korumuş ve tanıtımını yapmıştır.






__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve atık olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."

  Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 02.06.2013, 23:25   #7
Çevrimdışı
Basakca
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Yüzyılın Gözü | Henri Cartier-Bresson (1908-2004) | Fransız Fotoğraf


Kamondo Merdivenleri - İstanbul (1964)



Beş kıtayı gezmiş, beş kıtada fotoğraflar çekmiştir. Bu arada Türkiye’ye de uğramıştır. Yüksek Kaldırım’daki merdiven fotoğrafı bugün bütün dünyada tanınan bir başyapıt eseridir.







1970’li yılların ortalarından itibaren aktif fotoğrafçılıktan uzaklaşır. Resim yapmaya başlar. Resimi iş olarak değil, dinlenmek, kendini dinlemek için yaptığını söyler. Bir nevi meditasyon aracıdır resim onun için.






Brie (Fransa 1968)



Henri Cartier-Bresson 2004 yılı Ağustos un başında uzun yıllar yaşadığı Marsilyanın kuzeyinde bulunan İslesur lada hayata gözlerini yumdu. Bu fani hayattan geriye 95 yıl yaşanmış bir hayat ve gelecek nesillere armağan edilmiş muazzam bir fotoğraf arşivi bırakmıştır.






Henri Cartier-Bresson un Pierre Assouline tarafından kaleme alınan ilk biyografisi (Yüzyılın Gözü: Henri Cartier-Bresson) dostu olan Marc Riboud tarafından çekilmiş olan kapak fotografında anlatılan sıcak aile ortamı, kitabın soğuk bir biyografik kitap olmadığını henüz başında haber veriyor. Bir anlamda bilinçli bir tanığın gözünden 20. yüzyılın siyaset, kültür ve sanat ortamının hikâyesini anlatıyor.





__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve atık olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."

  Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 03.06.2013, 00:32   #8
Çevrimdışı
Basakca
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Yüzyılın Gözü | Henri Cartier-Bresson (1908-2004) | Fransız Fotoğraf


The Palais Royal Gardens
Paris (Fransa1959)




İsviçreli ressam ve heykeltıraş, Alberto Giacometti
Paris (Fransa1961)





Boston
(Massachusetts -1947)





Mexico City
(Meksika1934)





Punjab - Kurukshetra Bölgesinde bir mülteci kampı
(Hindistan1947)





__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve atık olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."

  Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 03.06.2013, 21:33   #9
Çevrimdışı
Basakca
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Yüzyılın Gözü | Henri Cartier-Bresson (1908-2004) | Fransız Fotoğraf


Şehir Merkezinde - Manhattan
(New York - 1947)





Seville (İspanya - 1933)





Mexico City (Meksika - 1934)





Amerikalı Yazar William Faulkner evinde (1946)





Salerno (İtalya - 1933)







__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve atık olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."

  Alıntı ile Cevapla
4 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 03.06.2013, 23:08   #10
Çevrimiçi
Canan
Çiçekci kız

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Yüzyılın Gözü | Henri Cartier-Bresson (1908-2004) | Fransız Fotoğraf

Henri Cartier-Bresson'un yaşamını, fotoğrafçılık hayatını zevkle okudum. Fotoğraflarını çok, çok beğendim. Bu, kendimin de fotoğraf çekerken, doğallığı tercih etmemden, poz verilmesini hiç sevmediğimden kaynaklanıyor sanırım. Eserlerini arşiv haline getirip, hala yaşıyor olması da çok güzel...

Teşekkürler Başakça, ellerine sağlık.
__________________
  Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Canan'in Mesajına Teşekkür Etti.
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
1908-2004, cartier-bresson, cartierbresson, fotoğrafçı, fransız, gözü, henri, olarak, yüzyılın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hızlı Erişim


WEZ Format +3. Şuan Saat: 05:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.