Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Sağlığımız ve Hastalıklar > Sağlığımız İçin Püf Noktaları


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 24.01.14, 00:02   #1
İzindeyiz ATAM

Redwine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Dec 2013
Konular: 3701
Mesajlar: 18,025
Ettiği Teşekkür: 73391
Aldığı Teşekkür: 67624
Rep Derecesi : Redwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardırRedwine şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Cap Canli
Standart Yalnız Yaşayanlara Sağlıklı Beslenme Tüyoları

Yalnız Yaşayanlara Sağlıklı Beslenme Tüyoları





Sağlıksız beslenmeyi ve yaşam tarzını açıklayacak bahane genelde yalnız yaşamak oluyor. Diyetisyen ve Yaşam Koçu Gizem Şeber, yalnız yaşayanların beslenme yanlışları ve çözüm önerilerini şöyle açıklıyor:

Kahvaltı etmemek:Kahvaltı ve uyku arasındaki tercihi genelde uyku kazanıyor. Bu nedenle evde kahvaltı etmek yerine yolda işe yetişmeye çalışırken atıştırılan poğaça ve börekler kahvaltının yerini alıyor.

Dışarıda yemek: Yalnız yemek yemekten hoşlanmayanlar akşam yemeklerini sürekli dışarıda yemeye başlıyor. Ya da dışarıya çıkmak zor geldiğinde eve sipariş başlıyor. Dışarıda da olsa siparişte verilse genelde fast-food tarzı besinler tercih ediliyor.

Evde yemek yapmamak: Pişirilen bir yemeğin günlerce buzdolabında sürünmesi yalnızların ortak derdi. Bu nedenle genelde yemek yapmıyorlar. Evde sadece abur cubur besinler bulunuyor.

Alışverişe düzenli çıkmamak: Yalnız yaşayanların akşam programları daha çok dışarıda olduğundan eve düzenli alışveriş yapmıyorlar. Bu da evde bulundukları zaman acıktıklarında abur cubura veya fast-food sipariş etmek için telefona sarılmalarına neden oluyor.

Meyve almamak:Düzenli tüketim alışkanlığını oturtamayan yalnızların buzdolabında her zaman küflenmiş bir mandalina veya kabukları büzüşmüş bir elmaya rastlanabilir. Bu nedenle yalnızlar bir süre sonra eve meyve almaktan genelde vazgeçerler.

TV, bilgisayar başında atıştırmak:Evde geçirdikleri zamanın çoğunu TV veya bilgisayar başında geçiren yalnızlar, film izlerken veya sosyal medya da vakit geçirirken sürekli atıştırma haline geçebiliyorlar. Bu atıştırmalıklar arasında en çok tercih edilenler patlamış mısır, cips gibi yüksek kalorili yiyecekler.

Tatlıya yönelimin artması:Serotonin salgısını artırdığından ötürü evde canı sıkılan veya o anda kendini mutsuz hisseden yalnızlar daha fazla tatlı tüketiyor.



Alışveriş:
  • Tok karna alışverişe çıkın. Aç karnına yapacağınız alışverişlerde daha fazla abur cubur besin satın almanız kaçınılmazdır.
  • Düzenli alışverişe gidemiyorsanız teknolojinin nimetlerinden faydalanın, eve süper marketten haftalık düzenli sipariş vermeye başlayın.
  • Süt, yoğurt, ayran, peynir gibi besinleri düzenli satın alın.
  • Atıştırmalık olarak fındık, badem, ceviz gibi sağlıklı kuruyemişleri, kuru kayısı ve kuru incir gibi kuru meyveleri, tahıl barları, kepekli grisini veya bisküvileri tercih edebilirsiniz.
  • Eve pratik pişirebileceğiniz besinler satın almayı unutmayın. Yumurta, tavuk, balık, kırmızı et, integral makarna, konserve kurubaklagil gibi kolay pişebilecek besinler bulundurun.

Kahvaltı:
Kahvaltı hazırlamak zulüm geliyor ise;

  • Evde tam tahıllı ekmeğe yağsız peynirli tost veya sandviç yapabilirsiniz.
  • Süt veya yoğurtla tüketeceğiniz az şekerli cornflakes ve müsliler hem pratik hem doyurucu olacaktır.
  • Bazı günler, yağsız omlet ile kendinizi şımartabilirsiniz. Yanında tam buğday ekmeği tüketmeyi unutmayın.
  • Sürat gerektiren zamanlarda bir kutu süt veya probiyotik yoğurt ile tüketebileceğiniz muz, elma gibi kolay tüketilebilir bir meyve kahvaltı öğünü sayılabilir.

Dışarıda yemek:

  • Alışkanlıklarınızı törpüleyin. Hep aynı yerlerde, hep aynı besinleri tüketmeniz gerekmiyor. Örneğin İtalyan mutfağına çok meraklıysanız ara da mola verip, ev yemekleri yapan yerleri tercih etmelisiniz.
  • Fast-food besinlerden uzak durmaya çalışın. Duramadığınızda light menülerde yer alan kepekli seçimler, salatalar veya wrap'lere yönelin.
  • Dışarıda porsiyonlar genelde olması gerekenden büyüktür. Bu nedenle tabağınızda hem pilav, hem patates, hem ekmek yer alıyorsa birinden feragat etmeyi öğrenmelisiniz. Eğer önünüze geldiğinde “hayır” demek zorlaşıyorsa siparişinizi verirken garsona tabağınızda olmasını istemediklerinizi baştan belirtin.
  • Dışarıda salatalar bazen masum olmayabiliyor. Katılan yağ ve sos miktarı ve içeriği salataların kalorisini oldukça yükseltiyor. Salatanıza mayonez içeren soslar ilave etmeyin ve mümkünse yağını ve soslarını siz ilave edin.
  • Arkadaşlarınızla buluştuğunuzda alkollü içecek tüketiyorsanız, miktarı abartmamaya çalışın. Şarap en düşük kalorili içeceklerden biridir ve diğer içeceklerden farkı antioksidan içermesidir. Sağlık otoritelerinin önerilerine göre kadınlar için 1, erkekler için 2 birim alkollü içecek limittir. Bu da yaklaşık 1-2 kadeh şaraba eşit gelir.
  • Her yemekten sonra tatlı sipariş etmek zorunda olmadığınızı unutmayın. Yemek sohbeti uzuyorsa çay, kahve veya bitki çayı sipariş edebilirsiniz.





Evde yemek:
  • Izgara, tost makinesi veya yağsız teflon tavada pişireceğiniz köfte, tavuk veya balık; pratik yiyeceklerdir. Yanına yapacağınız salata veya haşlanmış sebze ve 1-2 dilim tam buğday ekmeği ile sağlıklı bir öğün oluşturabilirsiniz.
  • İntergral makarnalar, tam buğday unundan hazırlanır ve sağlıklıdır. Hızlıca pişirebileceğiniz bir besindir. Pişirin ve peynir, yoğurt, yağsız domates sosu gibi soslarla tüketin.
  • Yemek yapmanın problem olduğu zamanlarda omlet, menemen, çılbır yanında tüketeceğiniz tam tahıllı ekmeklerle sağlıklı bir öğün olabilir.
  • Dondurulmuş sebzeler sanıldığının aksine sağlıksız değildir. Çözdürülmelerine gerek yoktur ve hızlı pişerler. Genelde küçük paketlerde satıldıklarından uzun süre aynı yemeği tüketmeniz gerekmez.
  • Evde bulgur ve yeşil mercimek bulundurun. Hiçbir şey yapamadığınızda onları haşlayıp salataya ilave edebilirsiniz.
  • Sipariş verecekseniz “evime yakın sadece hamburgerci var” demeyin. Teknolojiden yararlanın. Sağlıklı yemek siparişi verebileceğiniz birçok web sitesi var.
  • Pizza sipariş edecekseniz, ince hamur ve az malzemeli olanlardan tercih edin. Birçok pizzacı da kepekli veya tam buğday unundan hazırlanan pizzalar da bulunuyor.

TV ve bilgisayar başında atıştırmak:

  • Kuruyemiş, kuru meyve ve meyve atıştırmaya çalışın. Tüketim miktarlarını abartmamak kaydı ile kepekli bisküviler ve kepekli krakerler de uygun.
  • Bir bardağa salatalık ve havuç doğrayın. Atıştırmak istediğiniz de sebze tabağınız yanınızda olsun.
Kaynak
Redwine isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz Redwine'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 24.01.14, 00:10   #2
Deniz Sevengillerden

ReaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 2640
Mesajlar: 30,984
Ettiği Teşekkür: 167904
Aldığı Teşekkür: 182368
Rep Derecesi : ReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Arastirmaci
Standart Cevap: Yalnız Yaşayanlara Sağlıklı Beslenme Tüyoları

Sadece yalnız yaşayanlar değil, herkesin uygulaması gerek aslında..

Aslında spor da olmalı.. Sadece zayıf kalmak işe yaramaz, kasların da sarkık olmaması lazım..

* * *

Ellerine sağlık, teşekkürler Redwine..

__________________



Tüm katılımcı arkadaşların okumasını rica ediyorum... Lütfen Tıklayınız..
* * *
ReaL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 24.01.14, 08:53   #3
« Gün Batımı »

Cansuyu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2013
Konular: 1857
Mesajlar: 7,735
Ettiği Teşekkür: 20106
Aldığı Teşekkür: 34613
Rep Derecesi : Cansuyu şöhret ötesinde bir itibarı vardırCansuyu şöhret ötesinde bir itibarı vardırCansuyu şöhret ötesinde bir itibarı vardırCansuyu şöhret ötesinde bir itibarı vardırCansuyu şöhret ötesinde bir itibarı vardırCansuyu şöhret ötesinde bir itibarı vardırCansuyu şöhret ötesinde bir itibarı vardırCansuyu şöhret ötesinde bir itibarı vardırCansuyu şöhret ötesinde bir itibarı vardırCansuyu şöhret ötesinde bir itibarı vardırCansuyu şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Neseli
Standart Cevap: Yalnız Yaşayanlara Sağlıklı Beslenme Tüyoları

İnsan şöyle güzel özenle kurulmuş masaları özlüyor.

O yüzden bazen yemeğe davet eden olsun diye bekliyorum

Teşekkürler @Redwine
__________________
“Gittin mi büyük gideceksin!
Ayrılık bile gurur duyacak seninle..
”


Cansuyu isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cansuyu'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
beslenme, sağlıklı, tüyoları, yalnız, yaşayanlara


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
'Sağlıklı Beslenme' Takıntı Hastalığına Dönüştü Canan Diğer Yemekler 2 01.02.14 14:28
Çocuklarda Sağlıklı Beslenme Önerileri asisedef06 Sağlığımız İçin Püf Noktaları 0 18.03.13 14:33
Kan Grubunuza Göre Beslenme AFiLi Sağlığımız İçin Püf Noktaları 0 31.01.12 13:11
Ofiste Sağlıklı Beslenme Tüyoları Minerva Sağlığımız İçin Püf Noktaları 3 12.12.09 15:34
Sağlıklı yaşam için ne yapmalı ? Süperman Sağlığımız İçin Püf Noktaları 0 09.05.09 07:13


WEZ Format +3. Şuan Saat: 05:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2018 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.