Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Sağlığımız ve Hastalıklar > Sağlığımız İçin Püf Noktaları


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 08.09.16, 21:52   #1
Moderator

Gülümsün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2014
Konular: 1602
Mesajlar: 9,360
Ettiği Teşekkür: 56542
Aldığı Teşekkür: 35421
Rep Derecesi : Gülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Sonbaharda Sağlıklı ve Dengeli Beslenmenin Püf Noktaları

Sonbaharda Sağlıklı ve Dengeli Beslenmenin Püf Noktaları



Havaların serinlemesiyle birlikte her gün fazladan 200 kalori almaya eğilimli oluyoruz. İşte sonbaharda sağlıklı ve dengeli beslenmenin püf noktaları...

Birçok insan, sonbahar mevsimiyle birlikte kilo almaktan şikayetçidir. Bunun yaygın bir sorun olduğunu belirten Herbalife Beslenme Danışma Kurulu Üyesi Doç. Dr. İsmet Tamer, vücudumuzun, birçok vitamin ve lif içeren çok çeşitli sebze ve meyveleri taze taze yeme fırsatı sunan sonbaharda, taze besinler yerine kalorisi yüksek yiyeceklere karşı dayanılmaz bir istek duyduğunu söyledi.
  • Daha fazla kalori
Tamer, Teksas Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmada, sonbaharın gelmesi ile insanların her gün fazladan en az 200 kalori civarında yemek yemeğe eğilimli olduklarının saptandığını belirterek, "Bu miktar, her yıl fazladan alınan 2-2,5 kiloya denk gelir. Yaz bitmiştir, artık vücudumuzu daha kalın ve kapalı giysilerle kamufle etmek mümkün hale gelmiştir. Günler kısaldıkça, aydınlık saatler azaldıkça ruh halimiz de baskı altına girebiliyor ve bu durum bizi daha fazla yemek yemeğe yönlendirebiliyor” dedi.

Doç. Dr. Tamer'in sonbaharda artan iştaha karşı tavsiyeleri şunlar:

Her şey zihninizde başlar

Karar vermek, hedefler belirlemek ve adım adım bu hedefleri gerçekleştirmek için plan yapmalısınız. Kendinize sormanız gereken üç önemli soru var: 'Düzeltilmesi gereken sağlıksız alışkanlıklarınız nelerdir? Bu alışkanlıkların hayatınızda var olmalarının nedeni nedir? Sağlıksız beslenme ve hareketsizlik gibi kötü alışkanlıklarınızı, sağlıklı ve dengeli beslenmenin yanında düzenli egzersiz ve aktif bir yaşam tarzı ile değiştirmeye nasıl başlayabilirsiniz?'
  • Uykunuzu iyi alın
İşe uykunuzu iyi alarak başlamalısınız. Uykusuzluk, vücutta 'ghrelin' isimli hormonun salgılanmasına neden olur. 'Açlık hormonu' diye de adlandırabileceğimiz bu hormon, iştah artırıcı, daha çok yemek yemeye sevk edici bir özelliğe sahiptir. 'Tokluk hormonu' diyebileceğimiz 'leptin' seviyeleri ise düşmeye başlar ve uykusuz kalan bedenimiz, başta daha yüksek kalori içeren karbonhidratlar olmak üzere sürekli bir şeyler yeme isteği duyar. İştahımızı kontrol altına almak istiyorsak ortalama 7-8 saat gibi yeterli ve kaliteli bir uyku şart.
  • Kahvaltıyı atlarsanız kalori tüketiminiz artar
Altın öğün niteliğindeki kahvaltıyı atlamak, gün içinde normalden ortalama %10-12 daha fazla kalorili gıdalar tüketilmesine yol açar. Besin değeri yüksek ve yeterli protein içeren (en az 15 gr) bir kahvaltıyı sakın atlamayın, az yağlı peynir, yumurta, domates, salatalık, meyveli yoğurt, bir iki dilim kızarmış tam tahıllı ekmek kulağa hoş geliyor. Vaktim yok diyorsanız, kolayca hazırlanan, besin değeri yüksek ve kalori kontrollü "besin destekleri”nden yararlanabilirsiniz.
  • Öğün arası küçük atıştırmalıklar kurtarıcınız olabilir
Öğünler arasında birkaç saat ara ile küçük ve sağlıklı atıştırmalıklar tüketmek, ana öğünlere enerjiniz tükenmiş ve çok aç girmenizi önler. Küçük bir meyveli yoğurt, ya da badem, ceviz ve fıstıktan oluşmuş toplam bir avuç kadar kuruyemiş idealdir. Zaman zaman kestane, bazen kaju ya da fındık ve kabak çekirdeği ile seçeneklerinizi artırabilirsiniz. Az miktarda badem hem önemli oranda protein içerir hem de antioksidan ve kan şekeri üzerine olumlu etkileri olan bir besindir. Bir avuç kestane ise zengin lif içeriği sayesinde uzun süre tokluk hissi verir, üstelik glisemik indeksi düşük bir besindir. Ciddi bir diyabet sorununuz yoksa kuru kayısı ve erik kurusunu da birkaç taneyi geçmemek kaydıyla ister tek başına, isterseniz de yoğurt ya da kahvaltılık gevrek içinde menünüze ekleyebilirsiniz.
  • Dizi ve maç seyrederken yemek yemeyin
Yemeklerinizi sakin bir ortamda oturarak yiyin. Dizi seyrederek tv karşısında yemeye alışmayın ya da ligler başladı diye 'fast food' sipariş edip karın doyurmaya çalışmayın. Tabağınızı mutfakta hazırlayıp masaya getirin.

Porsiyonunuz küçük de olsa yavaş yavaş ve iyice çiğneyerek yediğinizde yaklaşık 20 dakika içinde doymaya başladığınızı fark edeceksiniz. Doymadığınızı düşünüyorsanız, yeni bir porsiyon hazırlamak yerine biraz sıvı tüketip sohbet ederek zaman geçmesini bekleyin, varsa biraz daha çorba içebilirsiniz. Yağlı ve kalorisi yüksek soslar yerine yemeklerinizi hafif baharatlar, az miktarda zeytinyağı, limon ve çeşitli sebzelerle tatlandırın. Sebzeler ve özellikle bakliyat türleri de zengin bitkisel protein kaynağıdır, içerdikleri lif sayesinde daha uzun süre tok hissetmenize yardımcı olur.
  • Sporu ihmal etmeyin
Sararan yaprakların süslediği ağaçlıklı alanlara ya da dalgaların sesinin huzur verdiği göl veya deniz kenarlarına gidip 30 dakikadan az olmayan yürüyüşlerle romantik sonbaharın tadını çıkarın. İş dönüşü eve gelirken yolunuzu değiştirmenize gerek duymayacağınız bir spor salonuna üye olarak zamandan kazanabilirsiniz. Aracınız varsa spor çantanız bagajınızda hep hazır olsun, kendinize mazeret çıkarmamış olursunuz.
Kaynak
__________________
Gülümsün isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Eski 09.09.16, 01:15   #2
Uzman Üye

nurideniz34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Mar 2016
Konular: 707
Mesajlar: 3,700
Ettiği Teşekkür: 58116
Aldığı Teşekkür: 8863
Rep Derecesi : nurideniz34 isimli üye Tecrübe puanını kapatmıştır.
Ruh Halim: Suspus
Standart Cevap: Sonbaharda Sağlıklı ve Dengeli Beslenmenin Püf Noktaları

Bol bol taze balık buğulaması ve yanında karışık salata...
__________________
....................................
nurideniz34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
nurideniz34'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
beslenmenin, dengeli, noktaları, sağlıklı, sonbaharda


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 18:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.