Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Sağlığımız ve Hastalıklar > Sağlığımız İçin Püf Noktaları

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 02.04.17, 16:51   #1
Müdavim

NaNaNe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jun 2016
Yaş: 50
Konular: 899
Mesajlar: 5,109
Ettiği Teşekkür: 16331
Aldığı Teşekkür: 14837
Rep Derecesi : NaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Keyifli
Standart 40’lı Yaşlarda Nasıl Beslenmeli?

40’lı Yaşlarda Nasıl Beslenmeli ?

Her yaşa uygun bir beslenme biçimi olması gerektiğini belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Selma Turan, günümüz toplumunda buna önem verilmediğini belirtti. Peki nelere dikkat etmeli? İşte 40 yaşından sonra yemeniz ve yememeniz gerekenler...
Uzmanların sık sık dile getirdiği sağlıklı yaşam tarzının önemi 40’lı yaşlardan sonra daha çok ortaya çıkıyor. Bu dönemde kolesterol, kalp-damar hastalıkları, kanser, kemik erimesi ve depresyon gibi birçok rahatsızlığın ortaya çıkabildiğini belirten Central Hospital'dan Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Selma Turan, “Her yaşın ayrı bir beslenme şekli vardır. Günümüz toplumuna bakıldığında özensiz ve bilinçsiz beslenme, şişmanlık, sigara-alkol kullanımı ve uzun çalışma saatleri gibi nedenler genel vücut sağlığını etkileyebiliyor.” diyor.

  • HER YAŞIN AYRI BİR BESLENME ŞEKLİ VARDIR
Her insan 40'lı yaşlara gelene kadar birçok evrelerden geçer. Çocukluk, ergenlik, orta yaş ve gebelik gibi dönemlerde vücutta bazı değişiklikler meydana gelir. Tüm bu süreçte beslenme düzeni büyük önem taşır. Çünkü her yaşın ayrı bir beslenme şekli vardır. Günümüz toplumuna bakıldığında özensiz ve bilinçsiz beslenme, şişmanlık, sigara-alkol kullanımı ve uzun çalışma saatleri gibi nedenler genel vücut sağlığını etkileyebiliyor. Özellikle modern toplumlardaki kadınlar iş, aile ve sosyal yaşamlarındaki yoğun tempo sebebiyle beslenme düzenlerine dikkat edemeyebiliyor.

Özellikle modern toplumlardaki kadınlar iş, aile ve sosyal yaşamlarındaki yoğun tempo sebebiyle beslenme düzenlerine dikkat edemeyebiliyor.

  • 40’LI YAŞLAR NEDEN ÖNEMLİ?
40'lı yaşlarda birçok kadın menopoz dönemine girer. Bunun sonucunda da hormonlarda değişim başlar. Hormonlardaki bu değişiklikler östrojenin karın çevresinde toplanmaya başlamasıyla birlikte o bölgede yağlanmayı arttırır. 40'lı yaşlarda kadınların metabolik enerji harcamaları düşmeye başladığından kilo almaya da daha elverişli hale gelirler. 40'lı yaşlarda vücudun enerji ihtiyacı daha az olduğu için yiyecek tüketiminin de bu duruma göre ayarlanması gerekir. Aksi takdirde kalp-damar hastalıkları, meme kanseri, kemik erimesi, selülit, menopoza bağlı stres, depresyon, ateş basmaları ve sinirlilik gibi durumlar oluşabilir. Erkeklerde de ileri yaşa, mevcut hastalığa ya da hareketsiz yaşama bağlı olarak kilo alma durumu yaşanabilir. Bu nedenle her bireyin kilo kontrollerini yapması gerekir. Ayrıca düzenli olarak fiziksel aktivite yapılmalı, beden kitle indeksi 30 ve üzerindeyse mutlaka kilo verilmeli, uyku saatleri yeterli olmalı ve sağlık kontrolleri sıkça yapılmalıdır.

  • ZEYTİNYAĞINI ÇİĞ KULLANIN

Zeytinyağlı yemeklerde ise pişirildikten sonra yağ çiğ olarak ilave edilmelidir.

40'lı yaşlarda da düzenli bir beslenme rutini oluşturulmalıdır. Özellikle kas ve iskelet sisteminin sağlığını koruyabilmek için günlük olarak 3-4 porsiyon süt ve süt ürünleri tüketilmelidir. Et ve et türevleri fazla tüketilmemelidir. Haftada 2-3 gün kırmızı et, diğer günler beyaz et ve kuru baklagiller yenilebilir. Günde 4-5 porsiyon taze mevsim sebze ve meyvesi, ekmek olarak tahıllı, tam buğday ve çavdar ekmeği tüketilmelidir. Yağlar konusunda da ölçülü olunmalı, doymamış yağlar tercih edilmelidir. Tereyağı ve margarin gibi yağlar doymuş yağlar olduğundan kolesterolü arttırabilir. Bu tarz yağlar yerine ayçiçek, soya ve mısırözü gibi bitkisel yağlar tüketilmesi daha doğru olur. Bitkisel yağlar kolesterol içermediğinden tüm yiyecekler bu yağlarla pişirilmelidir. Zeytinyağlı yemeklerde ise pişirildikten sonra yağ çiğ olarak ilave edilmelidir.

  • POSALI BESİNLER YİYİN
40'lı yaşlarda bağırsak hareketleri yavaşladığı için kabızlık görülebilir. Bu nedenle posalı besinlere ağırlık verilmeli, sebze ve meyveler, kuru baklagiller, yulaf, mercimek, mısır, esmer ekmek gibi lif yönünden zengin gıdalar beslenme düzeninde mutlaka yer almalıdır. Şeker ve şekerli besinler ile şerbetli ürünler mümkün olduğunca az yenilmelidir. Bu tarz besinler kişiye yoğun enerji verir ancak fazla tüketilmeleri kilo ve yağlanmaya neden olabilir.
  • YAŞLANMA KARŞITI YİYECEKLER

Yapılan araştırmalarda kırmızı erik, üzüm, patlıcan ve böğürtlen gibi mor yiyeceklerde bulunan antioksidanların hücre yenileme hızını ciddi oranda arttırdıkları da görülmüştür.

Kan şekerini hızla yükselten karbonhidratların (tatlı, hamur işleri, pirinç, makarna v.s) yerine kepekli ve tahıldan zengin besinler tercih edilmelidir. Kemiklerin güçlü kalması için kalsiyum içeren besinler tüketilmeli ve D vitamini desteği alınmalıdır. Kalsiyum ile birlikte magnezyum da alınmalıdır. Magnezyum için en iyi kaynaklar; balkabağı, ayçiçeği, susam, keten tohumu, muz ve yeşil yapraklı sebzelerdir. Bunların yanı sıra alkol, kafein ve sigara gibi maddeler azaltılmalıdır. Çünkü bu maddeler kalsiyum kaybını arttırarak kemik erimesine yol açabilir.

Yaşlanmanın en kaçınılmaz tarafı hücre yenilenme hızının yavaşlamasıdır. Yapılan araştırmalarda kırmızı erik, üzüm, patlıcan ve böğürtlen gibi mor yiyeceklerde bulunan antioksidanların hücre yenileme hızını ciddi oranda arttırdıkları da görülmüştür.
  • MUCİZEVİ ÜÇLÜ
40'lı yaşlarda tokluk hissi veren leptin hormonu salgılanması azalır. Bu durum da iştahın açılmasına neden olabilir. Tokluk hissi vermesi için gün içinde belli zamanlarda bolca badem tüketilebilir. Badem zengin bir kalsiyum kaynağıdır. Ayrıca keten tohumu ve susamın içinde bulunan lignan maddesi antioksidanların en güçlüsüdür. Ketentohumu ve susam yoğurda veya salataya katılarak yenilebilir. Bunların yanı sıra C ve E vitamini içeren yiyecekler tüketilmelidir. E vitamini menopozun yol açtığı ateş basmalarına iyi gelir. Örneğin ketentohumu ve soya da sıcak basmaları için etkili besinlerdir.

Günlük olarak 2 yemek kaşığı alınması yeterlidir. B vitamini, çinko ve magnezyum ise ruhsal gerginlikleri azaltabilmek için en iyi kaynaklardır. Seratonin kişinin kendisini iyi hissetmesini sağlar. Seratonin için en iyi kaynak ise muzdur.
Seratonin kişinin kendisini iyi hissetmesini sağlar. Seratonin için en iyi kaynak ise muzdur.

AKTİF BİR HAYATINIZ OLSUN

40'lı yaşlarda beslenme şekli haricinde fiziksel aktiviteler ve uyku düzeni de oldukça önem taşır. Bu nedenle kadın-erkek her bireyin düzenli egzersizler yapması ve sağlıklı bir uyku rutini oluşturması gerekir. Ancak bu sayede genel vücut sağlığı korunabilir. Eğer kişinin herhangi bir sağlık problemi varsa yapılacak egzersizler uzman doktor kontrolünde planlanmalıdır.


Kaynak

__________________

NaNaNe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz NaNaNe'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 02.04.17, 19:44   #2
Moderator

Gülümsün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2014
Konular: 848
Mesajlar: 6,557
Ettiği Teşekkür: 42269
Aldığı Teşekkür: 25107
Rep Derecesi : Gülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: 40’lı Yaşlarda Nasıl Beslenmeli?

40'lı yaşlarda düzenli beslenmek çok önemli.
Faydalı bilgiler için teşekkürler ellerine sağlık NaNaNeciğim.
__________________
Gülümsün isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Gülümsün'in Mesajına Teşekkür Etti
Eski 02.04.17, 21:32   #3
Müdavim

NaNaNe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jun 2016
Yaş: 50
Konular: 899
Mesajlar: 5,109
Ettiği Teşekkür: 16331
Aldığı Teşekkür: 14837
Rep Derecesi : NaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Keyifli
Standart Cevap: 40’lı Yaşlarda Nasıl Beslenmeli?

Düzenleme içinde ben teşekkür ederim canım çok güzel olmuş ellerine sağlık
__________________

NaNaNe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
NaNaNe'in Mesajına Teşekkür Etti
Eski 03.04.17, 17:44   #4
Uzman Üye

Senfonim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2017
Konular: 39
Mesajlar: 1,146
Ettiği Teşekkür: 3631
Aldığı Teşekkür: 3721
Rep Derecesi : Senfonim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSenfonim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSenfonim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSenfonim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSenfonim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSenfonim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSenfonim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSenfonim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSenfonim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSenfonim şöhret ötesinde bir itibarı vardırSenfonim şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Cevap: 40’lı Yaşlarda Nasıl Beslenmeli?

Teşekkür ederim. Emeğine sağlık @NaNaNe
__________________
Senfonim isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Senfonim'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
40’lı, beslenmeli, nasıl, yaşlarda


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 07:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2017 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.
Türkçe Rehberli Pattaya Turu
Yurtdışı Balayı Turları
Bali Turu
Phuket Turu Fiyatları