Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Sağlığımız ve Hastalıklar > Sağlığımız İçin Püf Noktaları

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 17.09.17, 13:31   #1
Moderator

Gülümsün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2014
Konular: 1187
Mesajlar: 7,427
Ettiği Teşekkür: 45910
Aldığı Teşekkür: 27923
Rep Derecesi : Gülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Kadınların Sağlık Sorunlarının Sebebi: Protein Eksikliği

Kadınların Sağlık Sorunlarının Sebebi: Protein Eksikliği





Kadınların yaşadığı birçok sağlık sorunu protein eksikliğinden kaynaklanıyor.



Herbalife Beslenme Danışma Kurulu Üyesi Doç. Dr. İsmet Tamer, kadınların sıklıkla şikayet ettiği saç dökülmesi, ciltte erken kırışıklıklar, tırnaklarda zayıflama, ödem gibi sorunların protein eksikliğinden kaynaklanabileceğini belirterek, "Sık sık hastalanıyorsanız, hafif bir serinlik ya da rüzgârdan sonra hapşırmaya başlıyor, spor salonunda biraz fazla çalışsanız dönüşte halsizlik, yorgunluk, hafif ateş ve kırıklık hissediyorsanız, siz siz olun ve günlük protein tüketiminizi gözden geçirin, bağışıklık sisteminizi zayıf düşürmeyin” diye uyardı.

Protein vücudumuzda hayati öneme sahip

Protein vücudumuzda sudan sonra en çok bulunan maddedir. Kaslar, kemikler, eklemler, cildimiz, saçlarımız, iç organlarımızın pek çok bölümü, neredeyse vücudumuzun her parçasında protein bulunur. Kanda oksijen taşıyan hemoglobinin yapısında da, bağışıklık sistemimizin önemli hücrelerinde de, sindirim sistemimizdeki enzimlerin fonksiyonel kısımlarında da proteinler yer alır. Egzersiz yapan insanların, hem egzersiz sırasında hem egzersiz sonrasında kaslarında ortaya çıkan hasar ve onarımlar için proteine ihtiyaçları vardır.

Vücudumuzun yapı taşı olan proteinlerin en küçük yapı taşları da aminoasitlerdir. Spor yapan ve kaslarını artırmak, güçlendirmek isteyen pek çok kişi için aminoasit kelimesi tanıdık gelebilir. Ama her aminoasit aynı değildir, her birinin farklı görevleri olduğu gibi tüketilmeleri ile ilgili farklılıklar da vardır. Esansiyel aminoasit dediğimiz grup, mutlaka her gün diyetimizde bulunması gereken proteinlerdir. Onlar olmadan kaslarımızın güçlenmesi bir yana vücudumuzun düzgün çalışması bile mümkün olmaz. Özellikle hayvansal proteinler ile süt ve süt ürünleri esansiyel aminoasit açısından zengin kaynaklardır.



Kadınların da proteine ihtiyacı var

Düzenli spor yapan kadınların da en az erkekler kadar düzenli protein almaları gerekiyor. Protein tüketmek ya da protein desteği denince akla hemen kas yığını erkekler gelmemeli. Düzenli egzersiz yapan, vücudunun sıkı olmasını arzulayan, sağlığına önem veren kadınların her gün vücut ağırlıklarının kilogramı başına en az 0.8 gram protein tüketmeleri gerekiyor. Eğer orta ya da daha yüksek aktivitede spor yapıyorsanız bu miktarı kilo başına 1,2 ila 1,5 gr düzeylerine çıkarabilirsiniz.



Vücudumuz protein ihtiyacını belli eder

Aslında düzenli ve sağlıklı beslendiğinizi düşünüyor olsanız bile bazen vücudunuz size daha fazla proteine ihtiyacı olduğuna dair işaretler gönderebilir. Örneğin kadınların çok sıklıkla şikayetçi oldukları saç dökülmesi probleminin nedenlerinden birisi de yeterince proteinden zengin beslenmemek olabilir. Aynı şekilde ciltte ortaya çıkan esneklik sorunları, erken kırışıklıklar ve tırnaklarda zayıflama gibi durumlar da sizin daha fazla proteine ihtiyacınız olduğunu gösteren bir işaret olabilir.


Bağışıklık sisteminizi güçlendirin

Sık sık hastalanıyorsanız, hafif bir serinlik ya da rüzgardan sonra hapşırmaya başlıyor, spor salonunda biraz fazla çalışsanız dönüşte halsizlik, yorgunluk, hafif ateş ve kırıklık hissediyorsanız, siz siz olun ve günlük protein tüketiminizi gözden geçirin, bağışıklık sisteminizi zayıf düşürmeyin.
Kadınlarda sık rastlanan bir şikayet de vücudun ödem toplamasıdır. Aslında ödem, çoğu zaman yeterli proteine sahip olmayan hücrelerden, hücreler arası ortama sızan sıvının yer çekimi etkisiyle bazı bölgelerde, mesela ayak bileklerinde toplanmasıdır. Yeterli protein alımı, bu sıvının dışarı sızmasını engelleyebilir ve ödemden kurtulmanıza bir çözüm getirebilir.



Her şeyin bir dozu var tabii

Aşırı protein tüketimi hiçbir soruna çözüm değildir, bunu da unutmamalı! Özellikle aşırı miktarda kırmızı et tüketimi, hem de yağlı olursa kolon kanseri gibi bazı durumlara da yol açabilir. Siz siz olun, her gün düzenli olarak ve tüm öğünlere yayılmış şekilde yeterli ve kaliteli protein tüketmeyi ihmal etmeyin. Eğer fırsat ya da zaman eksikliği yaşıyorsanız, o zaman da güvenilir markaların size uygun protein desteklerinden yararlanmanız da sakınca yok. İster içeceklerinize, isterseniz yoğurt veya sütlü tatlılarınıza ekleyerek daha da lezzetli seçenekler yaratabilirsiniz.



__________________
Gülümsün isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Gülümsün'in Mesajına Teşekkür Etti
Eski 17.09.17, 17:58   #2
Ne Mutlu Türküm Diyene

NaNaNe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jun 2016
Yaş: 50
Konular: 1063
Mesajlar: 6,314
Ettiği Teşekkür: 20099
Aldığı Teşekkür: 18194
Rep Derecesi : NaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Keyifli
Standart Cevap: Kadınların Sağlık Sorunlarının Sebebi: Protein Eksikliği

Çok dikkat etmeme rağmen genelde proteğin eksiğim oluyor.
Bu yüzden kaslarda zayıflık var mümkün mertebe haftanın üç günü spor her sabah yumurta,peynir,gün içinde süt yoğurt,tavuk,hindi,kırmızı et ton balık te yiyorum.tabii bol sebze baklagiller dönüşümlü olarak yinede bir eksiklik oluyor.
Tabii spora başlamadan önce sinden çok çok iyiyim şükür.

(Dr söylediğine göre vucutta bişeylerin yanlış çalışmasından ama ne onu bilmiyorum.)

Teşekkürler @Gülümsün'cüm önemli bir konu.
__________________

NaNaNe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
NaNaNe'in Mesajına Teşekkür Etti
Eski 17.09.17, 20:44   #3
Moderator

Gülümsün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2014
Konular: 1187
Mesajlar: 7,427
Ettiği Teşekkür: 45910
Aldığı Teşekkür: 27923
Rep Derecesi : Gülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardırGülümsün şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: Kadınların Sağlık Sorunlarının Sebebi: Protein Eksikliği

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi NaNaNe Mesajı göster
Çok dikkat etmeme rağmen genelde proteğin eksiğim oluyor.
Bu yüzden kaslarda zayıflık var mümkün mertebe haftanın üç günü spor her sabah yumurta,peynir,gün içinde süt yoğurt,tavuk,hindi,kırmızı et ton balık te yiyorum.tabii bol sebze baklagiller dönüşümlü olarak yinede bir eksiklik oluyor.
Tabii spora başlamadan önce sinden çok çok iyiyim şükür.

(Dr söylediğine göre vucutta bişeylerin yanlış çalışmasından ama ne onu bilmiyorum.)

Teşekkürler @Gülümsün'cüm önemli bir konu.
Geçmiş olsun canım.
Protein eksikliğim var mı? bilmiyorum. Ben balık dışında hiç bir hayvanın etini yemiyorum. (vejeteryan)
Günlük hayatımda bolca sebze, süt, yoğurt, peynir, yumurta vs. yiyorum.

__________________
Gülümsün isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Eski 17.09.17, 20:57   #4
Ne Mutlu Türküm Diyene

NaNaNe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jun 2016
Yaş: 50
Konular: 1063
Mesajlar: 6,314
Ettiği Teşekkür: 20099
Aldığı Teşekkür: 18194
Rep Derecesi : NaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardırNaNaNe şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Keyifli
Standart Cevap: Kadınların Sağlık Sorunlarının Sebebi: Protein Eksikliği

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi Gülümsün Mesajı göster


Geçmiş olsun canım.
Protein eksikliğim var mı? bilmiyorum. Ben balık dışında hiç bir hayvanın etini yemiyorum. (vejeteryan)
Günlük hayatımda bolca sebze, süt, yoğurt, peynir, yumurta vs. yiyorum.

Teşekkür ederim canım

O biraz bünyeye bağlı bazen et ürünlerini fazla yemesen bile sorun olmuyor.Kişinin metobolizmasına göre değişiyor.Eksiklik olsa mutlaka fark ederdin öncelikle .Çok halsizlik yorgunluk oluyor zaman içindede kasları etkiliyor asırı saç dökülmesi tırnakların kırılması gibi.
__________________

NaNaNe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
NaNaNe'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
eksikliği, kadınların, protein, sağlık, sebebi, sorunlarının


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 04:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2017 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.