![]() |
|
Sinema Afiş ve Tanıtımları Yerli ve yabancı film afiş ve tanıtımları |
![]() |
|
LinkBack | Seçenekler |
![]() |
#1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() Cast Luiza Almızrak Kostüm Tasarım Ebru Kayahan Ses Mühendisi İsmail Karadaş Yardımcı Yönetmen Mehmet A. Öztekin Otomobil Yapım Erhan Akgün Sanat Yönetmeni Veli Kahraman Kameraman Burak Kanbir Ses Tasarım Miksaj Burak Topalakçı Müzik Demir Demirkan Editör Niko Görüntü Yönetmeni Hasan Gergin Prodüksiyon Amiri Burak Şenkal Uygulayıcı Yapımcı İsmail Çağlar Senaryo Murat Dişli – Tolga Örnek Yapımcı Türker Korkmaz Yönetmen – Yapımcı Tolga Örnek Yapım Ekip Film Oyuncular Hafif sıradışı, tarihe, bilime, sosyolojiye meraklı bir asker mühendis. Geçmişte de zor ve imkansız projelerde çalışmış; bunların çoğunu başarmasına rağmen ülkenin, perde arkasındaki güçleri bu projelerin çoğunun iptaline neden olmuş. O, yine de heyecanını kaybetmemiş, projeleriyle ülkeye faydalı olabileceğine inanmış, idealizmini korumuş. Devrim projesi onun çocuğu gibi. Projeye ve ekibe herkes ve herşeyden çok o inanıyor.![]() GÜNDÜZ - Taner Birsel ![]() HAYATİ - Ali Düşenkalkar ![]() UĞUR - Halit Ergenç ![]() CEMAL GÜRSEL - Sait Genay ![]() RECEP USTA - Altan Gördüm ![]() SUNA - Vahide Gördüm ![]() NİLÜFER - Seçil Mutlu ![]() İSMET - Serhat Tutumluer ![]() NECİP - Onur Ünsal ![]() SAMİ - Uğur Polat ![]() LATİF - Selçuk Yöntem ![]() ENDER - Cengiz Bozkurt ![]() ERHAN - Levent Can Konu: 16 Haziran 1961. Devlet Başkanı Cemal Gürsel tümüyle yerli üretim bir otomobil yapılmasını emreder ve görevin TCDD işletmesine verildiği bildirilir. O gün orada bulunan 23 mühendis bu emri "Türk insanının makûs talihine karşı bir meydan okuma" olarak algılarlar. En küçük bir tereddüt ya da endişe sergilenmeksizin derhal işe başlanır. Çalışma mekanı olarak Devlet Demiryolları'nın Eskişehir'deki Cer Atölyesi seçilir. Zaman müthiş dardır. Ekibin Cumhuriyet Bayramı' na kadar yalnızca 130 günü vardır. Türkiye’nin ilk yerli otomobili olacak eserin adı da konmuştur: “Devrim”. “Devrim Arabaları” azmin ve birbirine inanan insanların neleri başarabileceğini gösteren, bu topraklarda yaşanmış bir başarı öyküsüdür… Hikaye, bu aracı üretme görevini üstlenmiş 23 mühendisin kariyerlerini ve aile hayatlarını riske atarak girdikleri bu üretim macerasında zamanla, yoklukla, politikayla, karşılarına çıkan sayısız engelle mücadelelerini anlatır. Aslında anlatılan bir inanç ve azim öyküsüdür. “Devrim Arabaları” Türk mühendisinin ve işçisinin, 20 sene öncesine kadar toplu iğne dahi üretemeyen bir ülkede kalkıştıkları bu meydan okumayı, bugün her şeye kolayca sahip olan nesillere, idealist zihniyeti ve zaferi de aktararak yaşattıkları bir birlik ve başarı öyküsüdür. Filmin Yapım Hikayesi Bundan dört yıl önce Tolga Örnek’in eline Aydın Engin’in bir yazı dizisi geçer. Yazıda “Devrim”in hikayesi anlatılmaktadır. Yönetmen Tolga Örnek projeyi bütünüyle araştırmaya koyulur. Eskişehir Tülomsaş Fabrikası’nda orijinal otomobil görülür, teknik özellikleri çıkarılır, döneme ait gazeteler taranır ve halen hayatta olan mühendislerle görüşmeler yapılarak araştırma tamamlanır. Bundan sonrası bu bilgilerin sinema filmi için senaryolaştırılmasıdır. Bu konuda Murat Dişli ile beraber çalışmaya karar verilir. Senaryo oluştuktan sonra teknik terimler ve motor detayları ile ilgili; otomobil dünyasının yakından tanıdığı Saffet Üçüncü ile motor sekansları üzerinde çalışılır. Sırada yapım ekiplerinin oluşturulması, oyuncuların kararlaştırılması ve araştırma sonuçlarının fiziki gerçeklere dönüştürülmesi vardır. Neticede Devrim Arabaları 1961 yılında geçen bir dönem filmi olacaktır. Tesadüfe bakın ki; hikayenin kahramanları olan mühendisler gibi film ekibi de hemen hemen aynı şekilde zaman ve zorluklarla mücadele etmek zorunda kalır: Hikayedeki mühendislerin otomobil yapmak için 130, film ekibinin ise vizyon için 145 günü vardır. Uzun araştırmalardan sonra çekim mekanı Beykoz Eski Kundura Fabrikası olarak kararlaştırılır ve hummalı çalışmaların, gece ve gündüzün birbirine karıştığı günlerin, sıcaktan nefes alınamaz durumların yaşandığı çekimler başlar. Çekimler 6 hafta sürer. Elde bir avantaj vardır. O da HD kamera ile çekilen filmin kurulan özel sistem sayesinde sette anında kurgu yapabilmeye fırsat vermesidir. Kurgulanan sahneler hemen Demir Demirkan’a film müziğiyle ilgili çalışmalara başlaması için iletilir. Bu çalışmalar filmin müziğinin canlı çalınması için Prag Flarmoni’ye teslim edilir. Bütün proje boyunca hikaye ile gerçek arasında bir paralellik oluşur: Filmde anlatılan inanç, azim, güven ve birlikteliğin hikayesidir. Film setinde de ekip bu duyguları paylaşır. Türkiye’de örneğine az rastlanılan bir uyumla, oyuncularla birlikte 115 kişi olan ekip, yaşanan zorluklara rağmen Türk sineması için sanayileşme yolunda önemli bir adım atmıştır. Tolga Örnek; filmin paydosunu senaryodan bir replikle yaparak “Devrim Arabaları”nı seyirciye emanet etmiştir: “Bugünleri hayatımın sonuna kadar gururla anacağım!” |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vizyona girdiği tarihteki iddialı yapımlar nedeni ile geri çekilen film yeniden vizyona giriyor...
* * * Devrim Arabaları filmi, gelen yoğun talep üzerine 1 Mayıs’ta yeniden vizyona girmeye hazırlanırken Sadri Alışık Oyunculuk Ödüllerinden de kuvvet aldı. Filmin başrol oyuncuları, Taner Birsel, Selçuk Yöntem, Altan Gördüm, Halit Ergenç, Serhat Tutumluer, Ali Düşenkalkar ve Onur Ünsal En İyi Erkek Oyuncu ödülüne layık görüldüler. Yönetmenliğini Tolga Örnek'in üstlendiği Devrim Arabaları 1 Mayıs'ta yeniden gösterime giriyor! Vizyon sonrasında, yapımcı firma Ekip Film’e, Dağıtım firması Pinema Filmcilik’e ve pek çok sinema işletmesine gelen “Devrim Arabaları tekrar vizyona girsin” talepleri, internette bu doğrultuda çalışan gruplar ve son olarak da ödüller, Devrim Arabaları filminin tekrar vizyona girmesi kararını aldırdı. Devrim Arabaları‘nın Sadri Alışık Ödüllerinin yanı sıra aldığı diğer ödüller: Siyad Ödülleri: En İyi Müzik (Demir Demirkan) Ankara Film Festivali: En İyi Sanat Yönetmeni (Veli Kahraman) Eskişehir Sanat Derneği: En İyi film OETK Özel Ödülü
__________________
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Çook çook anlamlı, keyifle izlediğim, yaşanmışlığı olan bir film. tavsiye ediyorum. Şiddetle hem de. Tanıtım için teşekkürler...
![]()
__________________
Bu güzel ülkede elbette özgürlük türküleri söylenecektir. Ve yine kardeşçe paylaşım olacaktır. Görsek de, görmesek de... H. |
![]() |
![]() |
CadII'in Mesajına Teşekkür Etti |
![]() |
Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz |
Etiketler |
arabaları, devrim |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Atatürk'ün Fikir ve Düşünceleri | Kartal | Atatürk Kimdir? | 25 | 30.06.16 02:22 |
İlk Yerli Türk Arabası Devrim | LaLe | Türk Tarihinde Yer Alanlar | 6 | 31.01.11 12:01 |
Obama'nın Liderlik Sırları - Necati Özkan | Smyrna | Vitrindeki Kitaplar | 0 | 02.02.09 05:46 |
Dilde Devrim Yapmak Bir Zorunluluktu (12 Temmuz 1932) | oneyouu | Türkçe'miz | 0 | 27.01.09 02:53 |
Devrim çağı | oneyouu | Dünya Tarihi | 3 | 25.01.09 07:13 |
Önemli Uyarı | |||
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz. | |||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |