Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Görsel ve İşitsel Sanat Yapıtları > Sinema Haberleri

Sinema Haberleri Repliğinden tiradına, rolünden oscarına, sanatçılardan haberlere


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 22.02.12, 15:21   #1
Fosforlu

SuLTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2009
Konular: 708
Mesajlar: 4,371
Ettiği Teşekkür: 35875
Aldığı Teşekkür: 24361
Rep Derecesi : SuLTaN karizması günden güne artıyorSuLTaN karizması günden güne artıyorSuLTaN karizması günden güne artıyorSuLTaN karizması günden güne artıyorSuLTaN karizması günden güne artıyorSuLTaN karizması günden güne artıyorSuLTaN karizması günden güne artıyorSuLTaN karizması günden güne artıyorSuLTaN karizması günden güne artıyorSuLTaN karizması günden güne artıyorSuLTaN karizması günden güne artıyor
Ruh Halim: Huzurlu
Smile Yeşilçam Anıları

Yeşilçam Anıları





Milliyetçi Yıkım



Fuat Uzkınay'ın kızı Mutena Uzkınay, 14 Kasım 1989 tarihli Hürriyet Gazetesi'nde, İlk Türk Filminin çekimini şöyle anlatıyor:

‘1876 Osmanlı-Rus Savaşı sırasında Rusların diktikleri Ayastefanos Anıtı'nı, İttihat ve Terakki Fırkası yıkma kararı aldı. Yıkımı bir Avusturya şirketi filme almak istiyordu, ancak bir Türkün filme alması istendi. Göreve babam uygun görüldü. Avusturya şirketinin kameramanı Mordo, babama alıcıyı kullanmasını öğretti ve ilk Türk filmi çekilmiş oldu. Dinamitle yıkılan anıtın çekiminde babamı ve kamerayı bir yere bağlamışlar zarar görmesin diye. Buna hep gülmüşümdür.''






Yüksek Maliyetli Testi


Türk sinema tarihinin ilk konulu filmlerinden biri olan Binnaz, kontrollü bütçeyle çekilen bir film. Cemil Filmer ‘Hatıralar’ adlı kitabında çekimlerle ilgili anısını şöyle anlatıyor:

"Yapımcılığı üstlenen Malul Gaziler cemiyeti, masrafları kısmak için bir memur görevlendirmişti. Bir sahnede evin beyinin karısına sinirlenerek sürahiyi aynaya doğru fırlatıp ikisini birden parçalaması gerekiyordu. Memur itiraz etti. Ahmet Fehim 'Kuzum efendim, cam sürahi yerine, toprak testi kullanırız, ayna yerine pencereden dışarı fırlar, olur biter.' dedi. Görevli bu sefer 'O zaman dekorun gerisinde biri dursun da testiyi düşmeden yakalasın' demez mi?"



İlk Sansür


Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın romanından sinemaya aktarılan ‘Mürebbiye’nin (1919) Türk sinema tarihindeki yeri çok farklı. Aşağıdaki fotoğrafta görülen Madam Kalitea, filmlerinde aileleri parçalayan vamp oyuncu...



Mürebbiye'de canlandırdığı Anjel, Paris'ten İstanbul'a birlikte geldiği sevgilisinden ayrıldıktan sonra İstanbullu bir ailenin yanına mürebbiye olarak girip ailenin üç erkeğini baştan çıkarıyor. Filmi seyreden işgal makamları 'Anjel'in şahsında işgalciler küçük düşürülüyor' diyerek filmin İstanbul dışında gösterilmesini yasaklıyorlar. Böylelikle Mürebbiye de Türk sinema tarihinin
ilk sansürlü filmi oluyor.




Münir Özkul Dolmuşta


Münir Özkul, Ayhan Işık'ın cenaze namazına gitmek için dolmuşa binmiş.

Camiye yaklaştıkça başı sonu belli olmayan bir kalabalıkla karşılaşmış.

Öyle bir kalabalıkmış ki Münir Özkul,

- Kalabalığa bak. Sevenlerinin bu kadar çok olduğunu bilmezdim.

Diye mırıldanmış.

Bunun üzerine dolmuş şoförü de:

- Sen bir de kendi cenazeni gör abi demiş.





Ertem Eğilmez Film Çekerken


Ertem Eğilmez, çok disiplinli, biraz da huysuz yönetmendi. Ama filmlerindeki mizah anlayışından yoksun değildi elbette. Tam tersine, müthiş esprisi olan bir adamdı.
Müjdat Gezen'in aktardığına göre, bir gün Eyüp sırtlarında film çekiyorlardı. Sette işlerin en civcivli anıydı. Giyimi kuşamı düzgün, meraklı bir adam, kamerayı işaret ederek, Ertem Bey'e sordu:

- Beyefendi, şu delikten ben de bakabilir miyim?

Yoğun iş arasındaki bu istek, Ertem Eğilmez'i çok kızdırdı. Ünlü yönetmen, bilinen tiz, parazitli ses tonuyla adama bağırdı:

- Kimsiniz beyefendi, çalışırken niçin araya giriyorsunuz?

-Efendim ben doktorum. Daha doğrusu jinekologum. Sinemaya çok meraklıyım. Kameradan bakmak istiyorum.

Eğilmez, meraklı jinekologa öyle bir yanıt verdi ki, sette sıkı disipline karşın büyük bir kahkaha tufanı patladı:

- Beyefendi, siz muayenehanenizde çalışırken ben gelip 'Bakmak istiyorum' desem kabul eder misiniz?.



Murat Soydan Saçına Meç Yaptırırsa


Yıl, 1970... Türkan Şoray ile Murat Soydan 'Bülbül Yuvası' adlı bir filmde oynuyorlardı...
Filmde rol icabı Murat Soydan'ın saçlarına 'meç' yapılması gerekiyordu. Soydan bunun kolay bir şey olduğunu düşünerek kuaförün yolunu tutuyordu.
Kuaföre nasıl bir meç istediğini anlattıktan sonra da koltuğuna kuruluyordu. Aradan birkaç saat geçtikten sonra canı sıkılmaya başlıyordu.
İşin hiç de öyle kolay olmadığını anlıyordu sonunda. Başını soktuğu aletten sıkılıyor, sonra yavaş yavaş fenalık geçirmeye başlıyor ve en sonunda bayılıyordu. Hemen makineden çıkarıp, eline yüzüne kolonya döküyorlardı, ayıltmaya çalışıyorlardı.

Murat Soydan iyice ayılıp kendine geldikten sonra bir daha böyle bilmediği işlere girmeyeceğine dair yemenler ediyor, 'Bu kadınlara Allah sabır versin. Her hafta bu işkenceye dayanılır mı?' diyordu.



İzzet Günay'ın Burnu Nasıl Kırıldı?


Filmin adı ''Çifte Nikah''tı. Yönetmeni ise Hulki Saner. O günleri hiç unutmuyor İzzet Günay. Filmin çekildiği yeri bile hatırlıyor...
Bir söyleşisinde ''Şimdi Erler Film''in olduğu Nişantaşı''ndaki Kodaman Sokak''ta Ant Film Platosu vardı'' diyor. ''Orada çekiliyordu film''.
Nasıl unutsun ki, o film yüzünden burnu kırılmıştı ünlü sanatçının. Peki nasıl mı? Sadri Alışık kırmıştı. Tabii ki bir kaza olmuştu, yanlışlıkla vurmuştu.
Filmin bir bölümünde Sadri Alışık''la İzzet Günay''ın kavga sahnesi vardı. Sadri Baba yumruk atacaktı İzzet Günay''a. Günay''ın, yumruk savrulduğu anda kafasını geriye doğru çekmesi gerekiyordu.
Ancak biraz geç kalmıştı bu hareketi yapmakta. Ve şiddetli bir yumruk yemişti Sadri Alışık''tan. Derken burnundan boşanan kan ve kırılan burun kemiği. Hemen hastaneye kaldırılıyordu ve ilk müdahale yapılıyordu. O günden sonra İzzet Günay ne zaman burnunu sıvazlasa aklına Sadri Alışık geliyor.



Cüneyt Arkın Şarkıcı Olursa


Dönemin ünlü yıldızları 1970''li yılların başında birer birer sahneye transfer olmaya başlamışlardı...
Öncelikle oyuncular, sinemadan bir yılda kazandıklarını, sahnede bir ayda kazanmaya başlamışlardı.
Sonraları adeta gelenek haline geldi sinemadan sahneye transfer olayı. Üstelik, kadın veya erkek fark etmiyordu. Ünlü bir film yıldızı olmak, sahneye transfer için yeterliydi.
İşte bu ünlü sanatçılardan birisi de Cüneyt Arkın''dı. 1980 yılının Ağustos ayında ilk kez İzmir Fuarı''nda sahneye adım atmıştı. Tabii ilk günler yoğun ilgi görmüştü ünlü sanatçı.

Ancak bu olay yani, ünlü film yıldızlarının sahneye çıkması o güne değin sıkça yaşandığından kamuoyu tarafından oldukça kanıksanmıştı. Cüneyt Arkın biraz geç kalmıştı. Yine de ilk günler iş yapmıştı.

Ne var ki daha sonraları sahne için uygun olmadığı ortaya çıktı ünlü sanatçının. Sahneye birbirinden güzel altı kızla çıkmasına rağmen halkın ilgisi giderek azalıverdi. Bu durum ise hem Arkın''ı hem de gazino patronlarını huzursuz etmeye başladı.
Sonuçta sahne sevdasından vazgeçmek zorunda kaldı Cüneyt Arkın. Kendisi çok iyi bir sinema sanatçısıydı ve öyle kalacaktı. Daha sonraları ne kadar ısrarlı tekliflerle karşılaştıysa da ilk denemesinden sonra bir daha sahneye çıkmayı kesinlikle reddetti.



Filiz Akın Bıçaklandı!


Yeşilçam''ın birçok ünlüsü gibi Filiz Akın da uymuştu modaya. Sinemadan sahnelere transfer olan sanatçılar kervanına katılmış, üstelik oldukça da başarılı olmuştu bu alanda...
Sevdiği sanatçıyı, sahnede ve daha yakından görmek isteyen halk kitleleri, gazinoya hücum ediyor, hınca hınç dolduruyorlardı salonları. Bu açıdan, gazinocuların bir nevi can simidiydi Filiz Akın.
Sahnelere transfer olmasının üçüncü yılında yani 1979''da İzmir Fuarı''nda programa çıkıyordu ünlü sanatçı. Çalıştığı gazinonun bahçesi her akşam tıklım tıklım doluydu. Adeta Fuar''ın bombasıydı.
Ancak sıcak bir Eylül günü hiç beklemediği bir olay geliverdi başına. Bıçaklanmıştı... Akşamüzeri kaldığı Efes Oteli''ne girerken, eli bıçaklı bir zorbanın saldırısına uğramış ve baldırlarından yaralanmıştı.
Zait Hiçyılmaz adındaki saldırgan ise kaçamadan kıskıvrak yakalanmıştı. Yapılan ilk sorgulamasında Filiz Akın''a aşık olduğunu, yüz bulamayınca da bıçakladığını söyleyen saldırgan, ardından ifade değiştirmiş, o dönemin ünlü babalarından Mehmet Nabi İnceler''in kendisini azmettirdiğini söylemişti.
İddialar çeşitliydi. Kimisi İnci Baba adıyla tanınan Mehmet Nabi İnceler''in Filiz Akın''a aşık olduğunu, ünlü sanatçıdan aşkına karşılık alamayınca da onu bıçaklattığını söylerken, kimileri ise gazino dünyasındaki çekişmeleri sebeb olarak gösteriyordu. Sebep oydu veya buydu. Olan Filiz Akın''a olmuş, bacağından yaralanmıştı.
Neyseki çok ucuz atlatmıştı bu talihsiz olayı. İlk müdahalesi hemen yapılmış, korkulacak bir şey olmadığı söylenmişti ünlü yıldıza. Bunun üzerine aynı gece yaralı bir halde sahneye çıkan Filiz Akın, gözleri yaşlı olarak yaptığı konuşmayla da bütün izleyenlerini ağlatmıştı.


Jet rejisör Çetin İnanç anıları Vol.1




150 civarında filmle Türk Sineması'nda en çok film çeken yönetmenlerden biri olan Çetin İnanç , `Jaws ` ve daha sonra çekilmiş olan `Waterworld `ün karışımı havasındaki filmi `Çöl'ü anlatıyor.
"1983'te çektiğimiz Çöl'ün afiş hikayesi komiktir. Filmin asıl adı Mavi Çöl . Cüneyt Arkın daha önce kazık yediği adamlardan intikam almak için motoruyla yola çıkıyor, ama bunlar da büyük bir mafyanın adamlarıymış, acayip bir kaçma kovalama başlıyor. Bir ara bir gemiye sığınıyor, ama kaptanı onu mafyaya ihbar edince denize atıyorlar adamı. Elinde bir tahta parçasıyla uçsuz bucaksız denizin ortasında yapayalnız kalıyor adam. Karşısına bir de köpekbalığı çıkıyor, bir de onunla dövüş. Köpekbalığının kafasını maket yapmıştık. Ağzına bir kriko koyduk, o şekilde karşısına çıkan canlıyı yutacak. Maketi çalıştıracak adam `Abi ben yüzme bilmem` deyince, ben girdim köpekbalığının içine hallettik. Yıllar sonra bir avcı arkadaş geldi, `Geri sardım izledim, siz maket kullanmışsınız` dedi. Sanki anlamak için ileri geri sarmak şart
Adam Jaws yapıyor, hakiki balığa mı ısırttırıyor milleti, oyuncu köpekbalığı mı bulacaktık?
Tamam, maket dört dörtlük değil; bizim Muammer köpükten bir şeyler yapmış, kendi cebinden para verip boyamış bir de, daha ne."




Jet rejisör Çetin İnanç anıları Vol.2


"Uzay yolu diye bir dizi oynuyor ve çok seyrediliyor. Cüneyt beyle oturduk dedik, ya Uzay Yolu çok tutuldu oturalım Uzay Yolu gibi bir film yapalım. Teknoloji bu kadar ileri değil. 2300 yılının filmini yaptık. Şimdi diyorlar ki, filmi seyrediyoruz gülüyoruz. Yaa niye gülüyorsun kardeşim? Ee, sen 300 sene sonra yaratıkların nasıl olacağını biliyor musun? İnsanlar belki sinek gibi dolaşacak. Önemli olan hayal. Biz Ürgüp'e gittik. Bir uzay resimliycez. 300 yıl sonranın kara parçasını nerde çekicez? Bütün turistler geliyor Ürgüp'e hayran kalıyor. Aya giden astronotların çekilmiş filmlerini izliyoruz. Ürgüp ay gibi öyle diğ mi? İşte Ürgüp'te çekmemizin sebebi bu. Eleştirmenler Ürgüp'e uzay filmini yakıştıramıyorlar. Sanki biz uzaylılar gelicekte Ürgüp'te yaşıyacağın filmini yapmışız. Dekor yapmamıza imkan yok, gitmiş orda yapmışız. Zaten bir fırtına oldu bütün dekorları sel götürdü. Yenisi için çok para lazım. Seyirciye anlatmak için İtalyan filmi ve yıldız savaşlarından sahneler aldık. Cüneyt dedi, 'Yaa abi farkına varırlar', varsınlar abi. Benim ne yaptığımı anlayacaklar sonra. Oradan parçalar almamın sebebi, Türk seyircisine maliyet parasını kimse vermedi. Ben Amerikan filmlerinden alıp koyuyorum. İleride görün Türk sineması ne zorluklarla yapıldı, demek istiyorum."
Cüneyt de aynı, Rambo da!



Öztürk Serengil ve Ingmar Bergman



Öztürk Serengil, İsveç'te Ingmar Bergman'la birlikte bir programa konuk oluyor. Sunucu "Şimdi karşınızda dört film yaptığı halde bütün dünyanın tanıdığı bir sanatçı ile 227 filmde oynamasına rağmen kimsenin tanımadığı bir başka sanatçı var." Bergman afallayarak Serengil'e soruyor: "Pardon 227 film mi çevirdiniz, 227 fotoğraf mı çektirdiniz?"

"Çok güzel ot biçiyon"
Çatalca taraflarında bir köyde film çekiyoruz. Sabahın beşinde yollara düşüyoruz, saat sekizde ot biçmeye başlıyoruz. Evet, üstümde soluk bir hırka, ayağımda şalvar, başımda yemeni harıl harıl ot biçiyorum... Tabii, birtakım aksaklıklar oluyor, sahne yeniden çekiliyor falan, O sırada yanıma köylü bir kadın yaklaşır.

- Kız, sen hangi köydensin, dedi.

Ben de İstanbul'dan gelirken içinden geçtiğimiz bir köyün adını verdim. Kadıncağız inandı. Konuşmasını sürdürdü:

- Çok güzel ot biçiyon. iyi iş yapıyon, bekâr mısın, demez mi? Ben, gülmemek için kendimi zor tutarak:

- Evet, bekârım, dedim.

- iyi, iyi, dedi kadın. Sende iş var, seni bizim oğlana alıvereyim bari!





Kaynak



'Üç Kâğıtçılar' Film Müziği



__________________
"Dostlar bizi hatırlasın..."
SuLTaN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
7 Üyemiz SuLTaN'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 22.02.12, 16:11   #2
Üye

Caren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Feb 2012
Konular: 14
Mesajlar: 118
Ettiği Teşekkür: 1109
Aldığı Teşekkür: 540
Rep Derecesi : Caren Karimasını arttırmak için doğru yerdeCaren Karimasını arttırmak için doğru yerdeCaren Karimasını arttırmak için doğru yerdeCaren Karimasını arttırmak için doğru yerdeCaren Karimasını arttırmak için doğru yerdeCaren Karimasını arttırmak için doğru yerde
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Yeşilçam Anıları

Paylaşım için teşekkürler...
__________________
Caren isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
6 Üyemiz Caren'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 22.02.12, 16:49   #3
Ne Mutlu Türküm Diyene

LaLe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 2491
Mesajlar: 21,229
Ettiği Teşekkür: 85449
Aldığı Teşekkür: 125443
Rep Derecesi : LaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: Yeşilçam Anıları

Alıntı:
Münir Özkul, Ayhan Işık'ın cenaze namazına gitmek için dolmuşa binmiş.

Camiye yaklaştıkça başı sonu belli olmayan bir kalabalıkla karşılaşmış.

Öyle bir kalabalıkmış ki Münir Özkul,

- Kalabalığa bak. Sevenlerinin bu kadar çok olduğunu bilmezdim.

Diye mırıldanmış.

Bunun üzerine dolmuş şoförü de:

- Sen bir de kendi cenazeni gör abi demiş.


Böyle bir sevgi gösterisine insan sevinsin mi, sasirsin mi bilemez herhalde


Gülünecek ve aglanacak halimiz cok güzeldi. Tesekkürler Sultan.
LaLe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz LaLe'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 22.02.12, 19:46   #4
» » » Çapulcu « « «

Banemin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jul 2009
Konular: 494
Mesajlar: 11,461
Ettiği Teşekkür: 42722
Aldığı Teşekkür: 74640
Rep Derecesi : Banemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Yeşilçam Anıları

Harika bir konu olmuş...

Yüzümde tebessümle okudum.


teşekkürler Sultan...
__________________
Ben hiç insan kaybetmedim...
Sadece zamanı geldiğinde, vazgeçmeyi bildim...

Banemin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
4 Üyemiz Banemin'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 23.02.12, 10:02   #5
...> Ata'm İzindeyiz <...

Türkü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2011
Konular: 16
Mesajlar: 3,143
Ettiği Teşekkür: 29442
Aldığı Teşekkür: 18608
Rep Derecesi : Türkü muhteşem bir gelişmedeTürkü muhteşem bir gelişmedeTürkü muhteşem bir gelişmedeTürkü muhteşem bir gelişmedeTürkü muhteşem bir gelişmedeTürkü muhteşem bir gelişmedeTürkü muhteşem bir gelişmedeTürkü muhteşem bir gelişmedeTürkü muhteşem bir gelişmedeTürkü muhteşem bir gelişmedeTürkü muhteşem bir gelişmede
Ruh Halim: Keyifli
Standart Cevap: Yeşilçam Anıları

Yeşilçam filmlerini özledim. Şimdiki yapımlarda bol gözyaşı,abartı,saçma sapan aşk üçlemeleri anlatılıyor oysa Yeşilçamda hep bir duruluk,sadelik vardı.

Anılarıda filmleri kadar gösterişden uzak,halktan birininin sıradan anıları kıvamında. Sanırım bu yüzden ben daha çok sevdim eski yapımları ve eski oyuncuları.

Teşekkürler Sultan.
__________________
Türkü isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Türkü'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 23.02.12, 10:19   #6
...:: HüsoMeL::...

DarkAngeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Sep 2009
Yaş: 36
Konular: 1381
Mesajlar: 4,016
Ettiği Teşekkür: 19436
Aldığı Teşekkür: 19537
Rep Derecesi : DarkAngeL işlenmemiş cevherDarkAngeL işlenmemiş cevherDarkAngeL işlenmemiş cevherDarkAngeL işlenmemiş cevherDarkAngeL işlenmemiş cevherDarkAngeL işlenmemiş cevherDarkAngeL işlenmemiş cevherDarkAngeL işlenmemiş cevherDarkAngeL işlenmemiş cevherDarkAngeL işlenmemiş cevherDarkAngeL işlenmemiş cevher
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: Yeşilçam Anıları

Çok sıkıldımdı işten çok güzel bir anı molası oldu..

Teşekkürler Sultan'ım..
__________________
DarkAngeL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
DarkAngeL'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
anıları, yeşilçam


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında Anı oneyouu Türk Edebiyatı 0 27.01.09 03:06


WEZ Format +3. Şuan Saat: 16:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.