Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Teknoloji | Bilgisayar > Teknoloji Haberleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 20.06.14, 20:14   #1
Üye

Ghost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jun 2014
Konular: 5
Mesajlar: 48
Ettiği Teşekkür: 81
Aldığı Teşekkür: 163
Rep Derecesi : Ghost Karimasını arttırmak için doğru yerdeGhost Karimasını arttırmak için doğru yerdeGhost Karimasını arttırmak için doğru yerdeGhost Karimasını arttırmak için doğru yerdeGhost Karimasını arttırmak için doğru yerdeGhost Karimasını arttırmak için doğru yerdeGhost Karimasını arttırmak için doğru yerdeGhost Karimasını arttırmak için doğru yerdeGhost Karimasını arttırmak için doğru yerdeGhost Karimasını arttırmak için doğru yerdeGhost Karimasını arttırmak için doğru yerde
Ruh Halim: Sersem
Arrow T129 ATAK Helikopterinin Arkasındaki Teknolojiyi Tanıyın | Özel Röportaj

Türk helikopteri, T129 ATAK’ın arkasındaki teknolojiyi ve yapan firmayla konuştuk. TAI firması, T129′u Nvidia Grid teknolojisiyle nasıl hazırladı?

Click here to enlarge


Türk yapımı T129 ATAK helikopterinin arkasındaki firma TAI ile projenin bilinmeyen yönlerini konuştuk. TAI’nin CIO’su Gülsen Bayramusta, Türkiye’deki teknoloji projeleri ve T129′un arkasındaki teknolojiler konusunda sorularımızı yanıtladı.

Soru 1: Kısaca TAI firmasının faaliyet alanlarından ve şirketteki görevinizden biraz bahsede bilir misiniz?

Türk Uçak Sanayii Anonim Ortaklığı (TUSAŞ), 28 Haziran 1973 tarihinde Türkiye’nin savunma sanayiinde dışa bağımlılığını azaltmak amacıyla Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı bünyesinde kurulmuştur.

Türk Hava Kuvvetleri’nin savaş uçağı ihtiyacının karşılanmasına yönelik olarak F-16 uçaklarının kullanılması kararı ile birlikte; F-16 uçağının üretimi, uçak üzerindeki sistemlerin entegrasyonu ve uçuş testlerini yaparak Hava Kuvvetlerimize teslim etmek üzere TUSAŞ tarafından 1984 yılında TUSAŞ Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TAI), Türk-ABD ortak yatırım şirketi olarak 25 yıllığına kurulmuştur.

25 yıllık süreç tamamlanmadan, 2005 yılında TAI’nin yabancı hisseleri Türk hissedarlar tarafından satın alınarak şirket yeniden yapılandırılmıştır. Bu kapsamda TAI ve TUSAŞ birleşerek, TUSAŞ – Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. çatısı altında faaliyetlerini genişletmiş, havacılık ve uzay sanayi sistemlerinin geliştirilmesi, modernizasyonu, üretimi, sistem entegrasyonu ve yaşam döngüsü destek süreçlerinde Türkiye’nin teknoloji merkezi konumuna gelmiştir.

Havacılık ve uzay sanayisinde küresel ilk yüz oyuncu arasında yer alan TUSAŞ, proje konularına bağlı olarak;

• Yapısal Grubu,
• Uçak Grubu,
• Helikopter Grubu,
• İnsansız Hava Aracı (İHA) Sistemleri Grubu,
• Uzay Sistemleri Grubu

olmak üzere altı stratejik iş merkezi bünyesinde örgütlenmiştir. Ayrıca, TUSAŞ tarafından tasarlanan/üretilen tüm ürünlerle ilgili olarak entegre Lojistik Destek hizmeti sağlanmaktadır.

2005 yılından bu yana TUSAŞ ‘da Bilgi Teknolojileri Müdürü olarak görev yapmaktayım. ~Yaklaşık 5000 istemci, 450 üzeri sunucu, 350 TB merkezi disk sistemi ve yurt içi / dışı bağlantıları, üzerinde şirket faaliyet alanlarına yönelik bilişim sistemlerine ve teknolojilerine sahip ve her geçen gün büyüyen bir network sistemini yönetmekteyiz. Şirket iş süreçlerinde BT kaynakları yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Bulunduğumuz sektör, havacılık ve Uzay Sanayi ve ayrıca savunma sektörü olup, bilginin doğru, hızlı, kaliteli, tasarruflu yönetilmesi rekabet için önemlidir. 2007 den bu yana dünya BT standartlarından ITIL- IT Infrastructure Library (BT Alt Yapı Kütüphanesi) metodunu rehber alarak BT süreçlerini iyileştirmeye başladık ve 2012 de ISO 20000-1:2011 BT Hizmet Yönetimi sertifikasını şirketimize kazandırdık. Politikamız, “Şirket iş süreçleri ile uyumlu, hızlı ve güvenilir Bilgi Teknolojileri hizmetlerini yüksek erişilebilirlik ve kalitede, sürekli iyileştirme yaklaşımında sunarak müşteri memnuniyetinin sağlanmasıdır.”

Click here to enlarge

Soru 2: TAI olarak, geliştirdiğiniz projelerden biraz bahsede bilir misiniz? Bu projeler gelecekte ülkemize ve dünyaya ne gibi faydalar sağlayacak?

Yapısal Grubu: A400M, A350, JSF/F-35 Programı, A320/A321,Boeing 787 Programları,AW139, SIKORSKY UH-60/MH-60 vb.

Uçak Grubu : Jet Eğitim Uçağı ve Muharip Uçak Kavramsal Tasarım Projesi, HÜRKUŞ; F-16 Modernizasyon, vb

Helikopter Grubu: T129 ATAK Helikopteri, T70 – GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROGRAMI, HELİKOPTER MODERNİZASYON PROGRAMLARI

IHA Grubu: ANKA, Keklik, Şimşek Turna vb

Uzay Grubu: Göktürk1,2, ve Dönence

Soru 3: GRID geliştirdiğiniz projelerde size ne gibi imkanlar sağladı?

Bu proje sayesinde TUSAŞ’ın önümüzdeki bir kaç sene içerisinde mevcut altyapısının büyük oranda sanallaştırılması ve iş istasyonu amaçlı satın alınan PC alımlarının minimum seviyeye indirilmesi , yerine planlanan istemci sanallaştırma alt yapısına yatırım yapılması hedeflenmektedir. Bu sayede maliyet ve bakım konularında tasarruf sağlanmakla birlikte daha da önemlisi “IT as a Service” yaklaşımından hareketle yönetilebilir, güvenli, esnek, kaliteli, risklerin kontrol altına alınmış, maliyet etkin, merkezi hizmet sunulan bir BT Hizmet yönetiminin sunulması, kazanımı elde edilmiştir.


Click here to enlarge


Soru 4: IDC ödülü alan projenizi geliştirirken GRID’in size sunduğu avantajlar neler oldu?

TUSAŞ altyapısında kullanılmakta olan 1300 İş İstasyonu (Workstation) ve 2500 Power PC bulunmaktadır. Şirketin dinamik yapısı ve devam etmekte olan 100′den fazla tasarım, üretim, mühendislik, lojistik süreçlerine yönelik hava araçları projeleri nedeniyle, kullanıcıların kaynak ihtiyaçları dönemsel olarak değişkenlik gösterebilmektedir. Mevcut durumda kullanıcılardan gelen ilave kaynak talepleri karşılandıktan sonra (RAM, DISK ilavesi veya makine değişimi), bu kaynakların kullanımı konusunda takip yapılması süreci sınırlı olmaktadır. Bu iş istasyonlarında bir çok hava aracı geliştirilmesine, üretilmesi ve tasarlanmasınlar yönelik dünyanın en önemli ticari paket yazılımları kullanılmaktadır. ÖRNEK: CATIA, SIEMENS NX, NASTRAN,PATRAN, DYTRAN, FLUENT, ADAMS, VB. Tasarım ve analiz işlemleri iş istasyonların işlemci biriminde hız, ekran kartı özelliklerinin en üst seviyede olmasını gerektirmektedir. İstemci Sanallaştırma konusu bir proje olarak ele alınmış ve grafik kartı/GPU ihtiyacı olan tasarım ve mühendislik yazılımlarının kullanıldığı iş istasyonu(workstation ve power PC) sınıfındaki bilgisayarların sanallaştırılması hedeflenmiştir.

NVIDIA GRID teknolojisi, sanallaştırma ortamlarında GPU kullanımına olanak sağlamaktadır. NVIDIA vGPU teknolojisi, NVIDIA GRID kartlarının daha küçük ekran kartları şeklinde bölünmesi suretiyle birden fazla sanal makinenin tek bir karttan faydalanmasını mümkün kılmaktadır. Citrix Xendesktop teknolojisi ise, HDX 3D bileşeni sayesinde ekran görüntüsünün sıkıştırılması ve minimum kayıp ile uzak ekrana iletilmesine olanak vermektedir.

Bu teknoloji ile şirketimiz süreçlerinde yoğun bir şekilde tasarım mühendislerinin kullanmış oldukları iş istasyonlarının her birinin ince istemci düzeyine indirgenmesi, istemcilerin sanallaştırılarak, merkezi yönetim sayesinde veri güvenliği, bütünlüğü, maliyet tasarrufu, verimlilik artışı sağlanması kazanım olarak elde edilecektir.

NVIDIA GRID teknolojisinden bahseder misiniz?


NVIDIA GRID teknolojisi VDI kurulumlarını grafik performansı açısından da güçlendirerek, donanım açısından optimize bir sanal makina yaratılmasına olanak sağlar. Düşünürseniz, sunucular üzerinde CPU, hard disk, bellek, vs dahil olmak üzere herşeyi sanallaştırabiliyorsunuz. Sanallaştıramadığınız tek komponent grafik işlemcisiydi. Geçtiğimiz sene itibariyle Citrix ve VMware masaüstü ve uygulama sanallaştırma ekosistemine eklenen NVIDIA GRID grafik kartları sayesinde artık sanal makinalara istediğiniz grafik performansını tanımlamak mümkün. Bu kartlar Dell, HP, IBM, Fujitsu, Supermicro gibi OEM’lerin sunucularına spesifik olarak üretilmekte olup, bugün itibariyle 60’ın üzerinde sunucu modelinde desteklenmektedir.

GRID’in sağladığı avantajlar nelerdir?


NVIDIA GRID teknolojisi ilk başta sadece Solidworks, 3DSmax gibi yüksek grafik performansı gerektiren uygulamalar için fayda sağlar gibi düşünülebilir. Halbuki bugün itibariyle Windows Aero’dan Internet Explorer’a, Excel’den Powerpoint’e, YouTube ve Flash videolardan HTML5’e kadar birçok standart teknoloji artık GPU’lar tarafından hızlandırılmakta. İşte o yuzdendir ki en ucuzundan alacağınız bir dizüstü veya masaüstü bilgisayarda bile entegre bir grafik işlemcisi mevcut. Neden VDI ortamına geçtiğinizde bundan mahrum kalıp gerçek PC performansı elde etmeyesiniz? Hatta normalde GPU’nun yapması gereken işi artık GPU’ya yaptırdığınız için CPU tarafında ilk başta düşündüğünüz kadar yüksek hızlara çıkmanız da gerekmeyecek, maliyeti de optimize edebileceksiniz. Ayrıca VDI konusunda dünyaca tanınan Brian Madden geçtiğimiz günlerde gerçekleşen BRIFORUM açılış konuşmasında, GPU’ların VDI için en önemli üç yenilikten biri olduğunu belirtti.

GRID tüm sektörlerde kullanılabilir mi? Sektör kullanımlarına ilişkin kısa örnekler verebilir misiniz?

NVIDIA GRID, masaüstü veya uygulama sanallaştırma yapmak isteyen her kuruluşun PoC demo aşamasında en azından denemesi gereken bir teknoloji. Çalıştıkları Citrix veya VMware iş ortağından bunu kolayca talep edebilirler. GPU’lar sayesinde VDI ilk defa gerçek PC performansı sunuyor ve bunu deneyip görmeden anlamak zor olabiliyor. Grafik hızlandırmalı VDI’ın faydalarını ilk farkeden ve deneyip uygulamaya geçiren endüstrilerimiz arasında CAD uygulamalarını sanal masaüstlerinde gerçek PC performansında kullanan mühendislik, mimarlık ve inşaat firmaları geliyor. İnşaat firması saha elemanlarının elindeki herhangi bir mobil cihazdan 3G bağlantısı ile merkeze bağlanıp Autocad, 3DSmax gibi yazılımlara erişebiliyorlar. Birçok uygulamaya uzak bir noktadan en iyi performansla erişebilmek isteyen üniversite öğrencileri her uygulama için optimal bir sanal ortam sağlayan bilgisayar laboratuarlarında çalışıyorlar. Üretim sektöründe dünyadaki ilk örneklerden birisi, projesiyle IDC ödülü kazanan TUSAŞ oldu. (link) Aydın Üniversitesi de yüzlerce öğrencisine sanal ortamı sağlayan ilk üniversitelerden oldu.

Kaynak
__________________
Click here to enlargeClick here to enlargeClick here to enlargeClick here to enlarge
Ghost isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Ghost'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 08.06.16, 21:09   #2
Uzman Üye

alkanaga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Sep 2015
Konular: 101
Mesajlar: 1,687
Ettiği Teşekkür: 4206
Aldığı Teşekkür: 6160
Rep Derecesi : alkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Cevap: T129 ATAK Helikopterinin Arkasındaki Teknolojiyi Tanıyın | Özel Röpo

Click here to enlarge
T-129'da, Rolls-Royce ve Honeywell'ın ortak üretimi iki adet LHTEC CTS800-4A motoru kullanılmıştır. Kısaca Amerikan motoru kullanılmıştır. Motorlarının lisansı da Amerika 'da olduğu için bu helikopteri dışarı satabilmemiz adına Amerika'nın onayı şarttır!
Hatta bu yüzden bu helikopteri Pakistan'a satıcaktık da maalesef olmadı..

bkz.:ABD ile Atak gerilimi! | GAZETE VATAN

ABD ATAK İÇİN ONAY VERECEK Mİ?

Milli helikopter %100 bizim ülkenin malı olmalı, Motoru ABD'den Palleri ve Uçuş Kontrolü İtalya veya baska yerden gelen , ayrıca benim ülkemde de olsa baskasinin ürettigi bir helikopterle milli diye hava atılsa ne olur...

Aynı şey fırtına obüsler için de motoru yerli olmadığından ihraç izni verilmemişti almanya tarafından... Sorsan milli...
__________________
Click here to enlarge
Sevmekten asla vazgeçmeyin. Sevgisiz bir hayat amaçsız, anlamsız olur. Alkanaga
alkanaga isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Eski 09.06.16, 23:00   #3
Uzman Üye

alkanaga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Sep 2015
Konular: 101
Mesajlar: 1,687
Ettiği Teşekkür: 4206
Aldığı Teşekkür: 6160
Rep Derecesi : alkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardıralkanaga şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Cevap: T129 ATAK Helikopterinin Arkasındaki Teknolojiyi Tanıyın | Özel Röpo

Click here to enlarge
Milli teknoloji, milli enerji, milli savunma..vs.. koy başına milli 'yi bas havanı... Yoğurt ve ayrandan başka neyimiz var kardeşim.. Altay Tankı, Hürkuş Eğitim Uçağı, Atak Helikopteri, Denizaltı Savunma Harbi ve Keşif Karakol Gemisi, zırhlı muharebe aracı Kirpi, insansız hava aracı ANKA ve daha nicesi… Hepsine yüzde 100 yerli denildi, aylarca hatta yıllarca reklamı yapıldı lakin ardından koca koca milli yalanlar çıktı! Daha motor üretemiyorsun neyi milli kardeşim...
20 senelik KAİ KT-1 Kore uçağını Hürkuş adı ve yüzde yüz yerli yaftası ile millete pompalandı.
Click here to enlarge
Click here to enlarge
K2 Black Panther tankının bir benzerini Kore ile beraber üreten Türkiye, aynı tankta Alman motoru kullandı. 2012 yılında Cumhurbaşkanı ve Başbakan’ın test ettiği Hürkuş adı verilen eğitim araçları da Güney Kore’ye ait KT-1 TPR ait uçağın kötü bir kopyası olarak tasarlandı.Birçok ağır parçası ithal olan ve neredeyse sadece montajı Türkiye’ye ait olan Atak helikopterine yüzde 100 yerli denerek adeta 76 milyonun zekasıyla alay edildi. Yerli denen Atak helikopteri gerçeği ise ihracat esnasında motorunun ABD’ye ait olması ve ABD’nin satış lisansı vermemesinden ötürü iptal edilen ihalelerle ortaya çıktı.
Click here to enlarge
zırhlı muharebe aracı Kirpi ve insansız hava aracı ANKA’yı İsrail ile el ele, kol kola üreten Türkiye’ye sadece montajını yapmak düştü. ANKA’nın kamerası dışında neredeyse tüm parçaları İsrail’e ait iken, mevcut iktidar söz konusu İHA’dan yüzde 100 yerli olarak nemalanabildi. İsrailli Hatehof firması ve British Motor Company (BMC) ortaklığıyla üretilen Kirpilerin adı da en çok İsrailli firmanın BMC’ye açtığı davalarla anıldı..
Click here to enlarge
Türkiye için çok önemli sayılan Göktürk 2 Gözlem Uydusu iktidarın “Kendi uydumuzu ürettik” yalanları arasında 18 Aralık 2012 tarihinde Çin’deki Jiuquan Fırlatma Üssü’nden uzaya fırlatıldı. İktidarın yerli yalanları arasında yer alan Göktürk 2 Gözlem Uydusunun neredeyse tüm parçaları ithal. Bir uydu için kritik öneme sahip olan ve o uyduya yerli diyebilmek için gerekli olan beyin, güç ünitesi, pyro kesici, sürücü sistemleri, güneş panelleri ünitesi ve optik cihazlar yüzde 100 yabancı. Reklamlarına bakın bir de..
Click here to enlarge
Güney Kore ile anlaşmalı olarak tasarlanan ve ‘yerli’ olduğu iddiasıyla tanıtımı yapılan Altay tankı, Kore’ye ait K2 Black Panther tankının zırhını ve şasesini kullanıyor. 600 küsur milyon dolara dizayn ve çizim olarak lisansı satın alınan Kore tankını, tıpkı ANKA gibi efsânevî ALTAY ismi vererek, millî tank yaftası altında, yüzde yüz yerli tankımız diye yutturdular millete.Yüzde 100 yerli denen savunma sanayi ürünleri gibi motoru ithal olan Altay’da Alman MTU firmasının gönderdiği MT-883 Diesel motorlar kullanılıyor.
Click here to enlarge
Haa bir de milli piyade tüfeğimiz vardı... milli piyade tüfeğimiz mpt-76 Fransa çalınmıştı. G-3 'lerin yerini alacaktı.
Millli araba mevzuuna hiç girmiyorum. Zamanın Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık’ın vaktiyle kamuflajlı görüntülerini paylaştığı yerli otomobil prototip-lerinin içinden Saab tarafından İsveç’te geliştirilip üretilen 9-3 modeli ile aynı platformda üretilen kardeşi Cadillac BLS çıkmıştı. Otomobilimiz kısaca milli değil devşirmeydi... Click here to enlarge

Kaynaklar

‘Yerli’ Projelerde Yabancı İzi
Kore uçağını yüzde 100 yerli Hürkuş diye yutturdular | MİSAFİR KALEMLER | Son Devir
Milli Otomobil Çalıntı Çıktı | Bidolu Haber
Öve Öve Bitiremediğimiz Yerli Yapım Silahlar Gerçekten Yerli mi? - Mynet Trend
__________________
Click here to enlarge
Sevmekten asla vazgeçmeyin. Sevgisiz bir hayat amaçsız, anlamsız olur. Alkanaga
alkanaga isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
alkanaga'in Mesajına Teşekkür Etti
Eski 09.06.16, 23:51   #4

Abartmatozu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Yaş: 43
Konular: 282
Mesajlar: 2,782
Ettiği Teşekkür: 1042
Aldığı Teşekkür: 2315
Rep Derecesi : Abartmatozu gurur duyuluyorAbartmatozu gurur duyuluyorAbartmatozu gurur duyuluyorAbartmatozu gurur duyuluyorAbartmatozu gurur duyuluyorAbartmatozu gurur duyuluyorAbartmatozu gurur duyuluyorAbartmatozu gurur duyuluyorAbartmatozu gurur duyuluyorAbartmatozu gurur duyuluyorAbartmatozu gurur duyuluyor
Ruh Halim: Uykucu
Standart Cevap: T129 ATAK Helikopterinin Arkasındaki Teknolojiyi Tanıyın | Özel Röpo

Bırakın uçak yapmayı da
Önceki kendi plastik oyuncağımızı yapalım.


Tapatalk ile gönderildi
Abartmatozu isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Abartmatozu'in Mesajına Teşekkür Etti
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
arkasındaki, atak, helikopterinin, Özel, röportaj, t129, tanıyın, teknolojiyi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Hatunu İçkisinden Tanıyın Basakca Kadınlara Ait Güncel Konular 52 11.04.13 20:01
Trabzonsporluları Çıldırtacak Röportaj CeMKaN Trabzonspor 3 01.12.11 01:28
Türk Edebiyatında Röportaj Türü (Tarihi Gelişimi ve Önemli Temsilcileri ) SuLTaN Türk Edebiyatı 2 20.07.11 05:10
Hayatta Röportaj Kardelen26 Duygularımız 1 12.12.10 23:07
Falcı bacı ile bir röportaj Basakca Geyiğin Hası 0 30.08.09 16:38


WEZ Format +3. Şuan Saat: 19:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2017 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.