Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Teknoloji | Bilgisayar > Teknoloji Haberleri


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 02.12.09, 11:16   #1
Okunuşu: Simirna

Smyrna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 625
Mesajlar: 8,289
Ettiği Teşekkür: 36502
Aldığı Teşekkür: 38416
Rep Derecesi : Smyrna gerçekten güzelSmyrna gerçekten güzelSmyrna gerçekten güzelSmyrna gerçekten güzelSmyrna gerçekten güzelSmyrna gerçekten güzelSmyrna gerçekten güzelSmyrna gerçekten güzelSmyrna gerçekten güzelSmyrna gerçekten güzelSmyrna gerçekten güzel
Ruh Halim: Enerji Dolu
Standart Dakikalarca Beklemeye Son


Bankalar başta olmak üzere müşteri hizmetlerini arayanların dakikalarca bekletilip, yüksek telefon faturaları ödemek zorunda kalması Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nu (BTK) harekete geçirdi.

Kurum, vatandaşı yakından ilgilendiren, operatörlerin de hizmet kalitesini yükseltmesini sağlayacak yeni bir düzenleme için düğmeye bastı. Düzenleme, sabit ve mobil görüşmelerin yanı sıra, internet hizmetlerini de kapsıyor.

Zaman Gazetesi’nin haberine göre; BTK tarafından hazırlanan ve tüm sektör oyuncularının görüşüne açılan "Hizmet Kalitesi Yönetmeliği" sabit, mobil iletişim ve internet hızına standart getiriyor. Buna göre, sabit telefonla yapılan aramalar en geç 1,2 saniyede, cep telefonuyla yapılan aramalarda ise en geç 5 saniyede çalmaya başlayacak. Bu süre internet sayfaları için ise 40 saniye ile sınırlı tutulacak. Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden 6 ay sonra, operatörlerin belirlenen kıstaslara ulaşması isteniyor. Aksi halde, hizmet kalitesini belirlenen sürelerde yerine getirmeyen operatörlere, bir önceki yıl yaptığı net satışın binde 3'üne varan para cezası kesilecek. Bu da milyonlarca lira ceza demek.

Yönetmelikte, sadece sabit, mobil ve internetle ilgili düzenleme yok. Operatörlerin çağrı merkezleri de düzenleme kapsamına alınmış. Çağrı merkezleri de müşterinin telefonlarına 30 saniyede cevap vermek durumunda. Yönetmelikte ayrıca, Türk Telekom, Turkcell, Avea, Vodafone ile TTNet ve diğer operatörler, standartlara uyduklarını gösteren 3 aylık raporları hazırlayacak. Raporlar, her yıl ocak, nisan, temmuz ve ekim aylarında BTK'ya gönderilecek. Raporların doğruluğu BTK tarafından operatörlere yapılacak şikâyetler veya re'sen denetlenebilecek. Yönetmelik, müşteri lehine birçok yenilik daha getiriyor. Operatörlerin, kendi internet sitelerinde, aboneler için gerekli tüm bilgilerin ayrıntılı şekilde bulundurulmasını zorunlu kılıyor. Bağlantı ücreti, kira ücreti, tarifeler, tarife değişiklikleri, abonelik, talep ve şikayet başvuru şekilleri, bağlantı ve veri aktarım hız standartları, arıza giderme süresi, geri ödemeye ilişkin usuller istenilen bilgiler arasında yer alıyor.

BTK, sabit telefon hizmetinde hakim operatör olan Türk Telekom'a yeni birçok standart getiriyor. Buna göre, aramaların yüzde 95'i 1,2 saniyeden uzun olmayacak. Yurtiçinde numara çevrildikten en geç 1,5 saniye içinde karşıdan çalma veya meşgul sesi gelecek. Yurtiçi aramalarda hattı düşmeyenlerin oranı toplam aramanın binde 8'ini geçmeyecek. Geçerse ceza uygulanacak. Sabit telefon bağlatmak isteyenlerin talepleri de en geç 6 gün içinde karşılanacak. Türk Telekom, abonelik taleplerinin yüzde 95'ini 4 günde, yüzde 99'unu 6 günde karşılayacak.

Tüketici şikayetleri bir günde çözülecek...

Çağrı merkezleri arandığında müşteri dakikalarca bekletilip, yüksek telefon faturaları ödemek zorunda bırakılmayacak.
Müşteri hizmetleri arandığında en geç 30 saniyede cevap verilecek. Müşteri hizmetlerinin aramalarının en az yüzde 85'i 20 saniyede cevaplanacak.
Abonelerin fatura şikâyeti, toplam abonenin binde 5'ini geçmeyecek.
Tüketici şikâyetlerinin yüzde 80'i 24 saatte, yüzde 95'i 48 saatte çözülecek. Toplam şikâyetin en az yüzde 95'i çözülecek.

Cep telefonu aramaları 5 saniye içinde karşıya ulaşacak...

Aramaların yüzde 98'i başarıyla sonuçlanacak. Bir aramada numara çevrildikten sonra aranan telefonda çalma, meşgul ya da ulaşılamıyor sesi gelmeksizin bekleme olmayacak. Telefon çevrildikten sonra hiçbir ses gelmeyen aramaların oranı binde 5'ten fazla olursa para cezası verilecek.
Cep telefonuyla numara çevrildikten en geç 6 saniye içinde çalma sesi gelecek. Aramaların en az yüzde 95'i numara çevrildikten 5 saniye sonra çalmaya başlayacak.
Kısa mesajlarda başarısızlık olmayacak. Kısa mesajların yüzde 99'u başarılı bir şekilde karşıya ulaşacak.
Numara taşıma talepleri hemen karşılanacak. Taşıma talebinin en az yüzde 99'u sorunsuz şekilde sonuçlandırılacak.

İnternet sayfayı en geç 40 saniyede açılacak...

İnternet kullanımında hız artacak. İnternet kullananların yüzde 99'u başarılı bir şekilde oturum açabilecek. Oturum açmada 30 saniyenin üzerinde olanların oranı yüzde 20'yi, 40 saniyenin üzerinde olanların oranı yüzde 5'i geçerse ceza uygulanacak.

İnternet servis sağlayıcı abonelerine taahhüt ettiği hızın altında kalınırsa para cezası kesilecek. Aboneye taahhüt edilen veri aktarım hızını karşılama oranı yüzde 90'ın altında olmayacak.

İnternete abone taleplerinin yüzde 95'i bir günde, yüzde 99'u 2 günde karşılanacak.
__________________
Smyrna isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Smyrna'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 02.12.09, 11:20   #2
Uzman Üye

Umit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Sep 2009
Konular: 67
Mesajlar: 1,525
Ettiği Teşekkür: 5658
Aldığı Teşekkür: 7708
Rep Derecesi : Umit muhteşem bir gelişmedeUmit muhteşem bir gelişmedeUmit muhteşem bir gelişmedeUmit muhteşem bir gelişmedeUmit muhteşem bir gelişmedeUmit muhteşem bir gelişmedeUmit muhteşem bir gelişmedeUmit muhteşem bir gelişmedeUmit muhteşem bir gelişmedeUmit muhteşem bir gelişmedeUmit muhteşem bir gelişmede
Ruh Halim: none
Thumbs up Cevap: Dakikalarca Beklemeye Son

Yararlı bilgiler için teşekkürler
__________________
Umit isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Eski 02.12.09, 12:50   #3
Yeni Üye
sukrubayar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Dec 2009
Yaş: 42
Konular: 0
Mesajlar: 8
Ettiği Teşekkür: 11
Aldığı Teşekkür: 21
Rep Derecesi : sukrubayar Karimasını arttırmak için doğru yerde
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Dakikalarca Beklemeye Son

Sonunda buna el atildi tskkrler dusunenler
__________________
sukrubayar isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
sukrubayar'in Mesajına Teşekkür Etti
Eski 04.12.09, 20:31   #4
Uzman Üye

Minerva - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 276
Mesajlar: 1,180
Ettiği Teşekkür: 623
Aldığı Teşekkür: 2284
Rep Derecesi : Minerva muhteşem bir gelişmedeMinerva muhteşem bir gelişmedeMinerva muhteşem bir gelişmedeMinerva muhteşem bir gelişmedeMinerva muhteşem bir gelişmedeMinerva muhteşem bir gelişmedeMinerva muhteşem bir gelişmedeMinerva muhteşem bir gelişmedeMinerva muhteşem bir gelişmedeMinerva muhteşem bir gelişmedeMinerva muhteşem bir gelişmede
Ruh Halim: none
Standart 40 Saniyede Açılmayan Siteye Ceza



Operatörler ve servis sağlayıcılar, Kurum tarafından belirlenen standartlara uygun biçimde hizmetlerini sunacak. Operatörler, 3 aylık dönemlerle BTK'ya konuya ilişkin rapor sunacak. BTK, işletmecilerce sunulan hizmet kalitesiyle ilgili raporların doğruluğunu re'sen ya da şikayet üzerine denetleyecek.

Operatörler, Hizmet Kalitesi Yönetmeliği'nin yürürlüğe girmesini izleyen 6 ay içinde öngörülen standartları tutturmak zorunda olacak. Hizmet standartlarını yerine getirmeyen operatörlere, bir önceki yılki net satışının binde 3'üne varan tutarlarda para cezası kesilecek. Bu da operatör için milyonlarca lira ceza anlamına geliyor.



SABİT HAT EN GEÇ 6 GÜNDE BAĞLANACAK

Yönetmeliğe göre sabit hatlarda uyacağı standartlar şöyle olacak:

* Sabit telefon bağlatmak isteyenlerin talepleri en geç 6 gün içinde karşılanacak. Abonelik taleplerinin yüzde 99'unu 6 günde karşılamazsa ceza verilecek.

* Arıza oranı, toplam abonenin yüzde 5'inden fazla olamayacak. Arızanın yüzde 80'i bir günde karşılanacak.

* Yurtiçinde numara çevrildikten en geç 1.5 saniye içinde karşıdan çalma veya meşgul sesi gelecek.

* Yurtdışı aramalarda numara çevrildikten 2.5 saniye içinde telefon düşecek.

İNTERNET SAYFASI 40 SANİYEDE AÇILACAK


İnternet servis sağlayıcılarının kalite standardı da şöyle:

* İnternet kullananların yüzde 99'u başarılı bir şekilde oturum açabilecek. Oturum açmada 40 saniyenin üzerinde olanların oranı yüzde 5'i geçerse ceza uygulanacak.

* İnternete abone taleplerinin yüzde 95'i bir günde, yüzde 99'u 2 günde karşılanacak.
Cepte fatura şikayeti binde 5'i geçmeyecek


Yönetmelikle cep telefonu operatörleri için öngörülen hizmet kalitesi standartları ise şöyle:

* Aramaların yüzde 98'i başarıyla sonuçlanacak.

* Cep telefonuyla numara çevrildikten en geç 6 saniye içinde çalma sesi gelecek.

* Kısa mesajların yüzde 99'u başarılı bir şekilde karşıya ulaşacak. Bir kısa mesaj en geç 5 saniye içinde karşıya ulaşacak.

* Numara taşıma talepleri hemen karşılanacak.

* Müşteri hizmetleri arandığında en geç 30 saniyede yanıt verilecek.

* Abonelerin fatura şikayeti, toplam abonenin binde 5'ini geçmeyecek.

* Tüketici şikayetlerinin yüzde 80'i 24 saatte, yüzde 95'i 48 saatte çözülecek. Toplam şikayetin en az yüzde 95'i çözülecek.
__________________
İzlerimi Takip Et
...........................................

2 Saat Mutlu Olmak istiyorsan Alışverişe çık...
2 Gün Mutlu Olmak istiyorsan Saçını Boyat.
2 Ay Mutlu Olmak istiyorsan Evlen .
Ömür Boyu Mutlu Olmak İstiyorsan
Bekar Kal


.......
Yüz Verip Adam Ettiysem
Sıfırla Çarpar Yok Ederim

....

Minerva isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz Minerva'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 05.12.09, 14:33   #5
Outlaws
Ziyaretçi
Outlaws - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Konular:
Mesajlar: n/a
Rep Derecesi :
Ruh Halim:
Standart Cevap: Dakikalarca Beklemeye Son

bilgi için teşekkürler..
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
açılmayan, beklemeye, dakikalarca


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



WEZ Format +3. Şuan Saat: 20:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.