Forum Gerçek

AnasayfaForumları Okundu Kabul Et Bugünkü Mesajlar
Geri git   Forum Gerçek > Görsel ve İşitsel Sanat Yapıtları > Resim | Fotoğraf | Heykel > Türk Ressamların Biyografileri

Türk Ressamların Biyografileri Türk ressamların biyografi ve eserlerinden örnekler


Yeni Konu aç  Cevapla
 
Seçenekler
Eski 26.04.2011, 22:36   #1
Çevrimdışı
Basakca
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Hüseyin Zekai Paşa (1860-1919) | Osmanlı Dönemi Türk Ressam, Asker Ressam

Hüseyin Zekai Paşa (1860-1919)





Hüseyin Zekâi Paşa Osmanlı dönemi Türk ressam, Asker ressam.

Türkiye’de batılı anlayışta çalışan ilk ressamlardan biri. İlköğrenimini tamamladıktan sonra Kuleli Askeri İdadisi’ne girdi. Aralarında Hoca Ali Rıza’nın da bulunduğu birkaç öğrenci arkadaşıyla birlikte özel bir resim atölyesi kurulması için okul yönetimine başvurdu. Bu atölyede Osman Nuri Paşa ve Süleyman Seyyid’in öğrencisi oldu. Mezun olduktan sonra Mekteb-i Harbiye’ye girdi. Orada öğrenciyken yaptığı, Boğaziçi’ndeki donanma gecelerinden birini canlandıran resmi, Abdülhamid tarafından beğenilince, 1883 yılında mezun olduktan sonra teğmen rütbesiyle Şeker Ahmet Paşa’nın yanına hünkâr yaverliğine getirildi. Bu yıllarda Askeri İnşaat Komisyonu başkanlığı görevini üstlendi, Alman imparatoru II. Wilhelm’in Suriye gezisi sırasında, eski yapıtlar uzmanı olarak ona eşlik etti. Şeker Ahmed Paşa’nın ölümü üzerine 1906’da saray ressamlığına ve yabancı konuklar teşrifatçılığına getirildi. Bu günkü Askeri Müze’nin kuruluş çalışmalarına katıldı. 1908’de 1. Tugay Komutanlığından emekli olduktan sonra ölümüne değin Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Sanayi-i Nefise Encümeni üyeliğini sürdürdü.







Hüseyin Zekâi Paşa, Avrupa’da resim öğrenimi görmemesine karşın, orada öğrenim görmüş ressamların yapıtlarını yakından incelemek suretiyle batılı bir anlayışta çalıştı. İlk dönem resimleri, fotoğrafik denebilecek bir gerçekçilikteydi. “Yıldız Sarayı Bahçesinden Peyzaj”(Mimar Sinan Üniversitesi İstanbul Resim ve Heykel Müzesi) gibi bu yıllarda gerçekleştirdiği yapıtları, ince boya hamuru ve duru renkleriyle 19. yüzyıl manzara geleneğine bağlıydı.





Develer (1905)



Hüseyin Zekai Paşa’nın figür yorumundaki naifliğini bu resimde de görmek mümkündür. Resimde kompozisyonun merkezinde yer alan deve ve yavrusunun arka planında yer alan mimari öğelerle uyumsuz olduğu dikkati çekmektedir



1910’dan sonra katıldığı Galatasaray sergileri, Hüseyin Zekâi Paşa’nın Osmanlı Ressamlar Cemiyeti’yle ilişki kurmasını sağladı. Bu tarihten sonra fotoğrafik gerçekçi anlatım yerine, daha kalın firça vuruşlarının egemen olduğu izlenimci bir anlayışa yöneldi. Bugün Mimar Sinan Üniversitesi İstanbul Resim ve Heykel Müzesi’nde bulunan “Cami”, “Ayasofya Camisi Hünkâr Mahfili” gibi en önemli yapıtlarını gerçekçi ve izlenimci anlayışları özümseyerek oluşturdu. Duyarlı bir anlatımla ele aldığı bu resimlerinde izlenimci renk anlayışını kompozisyonun bütünselliğini yok etmeyen bir ayrıntı işçiliğiyle birleştirdi. Manzara türünün yanı sıra portre ve figürler de yaptı. Yapıtlarından örnekler İstanbul, İzmir ve Ankara Devlet Resim ve Heykel müzeleriyle Dolmabahçe ve Topkapı saraylarında bulunmaktadır.





Rodos Seferi Zaptı



Hüseyin Zekai Paşa’nın ender olarak çalıştığı konulardan biri, İstanbul Deniz Müzesi Koleksiyonu’nda bulunan “Rodos Seferi Zaptı” tablosu. Gerçi Harbiye Mektebi’nde öğrenci olduğu 1882 yılında yapmış olduğu, bir yaz gecesinde Boğaziçi’ndeki donanmaları konu alan yağlıboya tablosuyla, aynı zamanda bir ressam ve sanat hamisi olan II. Abdülhamit’in dikkatini çektiği ve bu sayede terfi ettiği de bilinmekte. Ancak daha sonra bu konuya devam ettiğine dair bir ipucu, “Rodos Seferi Zaptı” dışında, bulunmamakta.


Hüseyin Zekai Paşa, saray çevresi dışında Üsküdar Doğancılar'da bulunan ve bugün yeri tespit edilemeyen konağında, dönemin sanatçılarıyla toplantılar yaptığı sıralarda İstanbul'u ziyarete gelen yabancı sanatçılarıdan biri olan Paul Signac'ı burada ağırladı.. Bu konağı ziyaret edenlerden Sami Yetik, burada edindiği izlenimlerini şöyle aktarmaktadır: Zekai Paşa, eski Türk eserlerine ve nefis eşyaya son derece meraklı bir ressamdı. Türk eşyalarıyla süslü atölyesi, kendilerini ziyaret ettiğim gün bana o zamana kadar görmediğim bir müzede bulunuyorum hissini vermişti. Eski nakş sanatımızın ve eşyalarımızın hayranı olan üstat, atalarımızın güzel sanatlara karşı beslediği sevgiyi oymalar, yazılar, tezhibler ve birçok güzel sanat eserleri taşıyarak bana birer birer anlatmış, bu konuda bilgilenmemi sağlamıştı. der.


Hüseyin Zekai Paşa'nın ressamlığının ve koleksiyonerliğinin yanı sıra yazarlık yönünün de olduğu bilinmektedir.



Erenköy’den Peyzaj



TÜYB Erenköy’den peyzaj





Kitapları
  • 1914 Mübeccel hazineler
  • 1919 Bedayi-i Asar- ı Osmaniye




[MEDIA]http://storagestart2.divshare.com/launch.php?f=14719783&s=c58[/MEDIA]



__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve atık olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."

  Alıntı ile Cevapla
10 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 01.05.2011, 18:32   #2
Çevrimdışı
Basakca
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Hüseyin Zekai Paşa (1860-1919) | Osmanlı Dönemi Türk Ressam, Asker Ressam





Manzara (1315)




Tual/Yağlıboya
97 x 137 cm.

Sabancı Koleksiyonu

II. Mahmud döneminde, 1835 yılında öğretime başlayan Mekteb-i Harbiye-i Şahane’den yetişen Hüseyin Zekai Paşa, 19. yüzyılda kullanım olanakları artan fotoğraftan yararlanan sanatçılardan biridir. Bu dönemde Osman Hamdi, fotoğrafı oryantalist konulu resimlerinde akademik gerçekçiliği yakalayabilmek ve ayrıntıyı verebilmek için kullanırken, Türk Primitifleri olarak anılan ilk kuşak sanatçıların-belki öğrencilerin demek daha doğru olacaktır- eğitimleri sırasında fotoğrafa dayanarak sarayın mal varlığını resimledikleri bilinmektedir. Gerek primitiflerde ve gerekse Hüseyin Zekai Paşa’nın burada olduğu gibi, fotoğraftan yararlandığı resimlerinde görülen ortak unsur, şiirsel, manevi bir güzellik atmosferi yaratılmasıdır. Bu sanatsal tutum, doğadaki her şeyin aynı ölçüde güzel olduğunu ileri süren tasavvuf düşüncesinin bir ürünü olarak görülmelidir.




Manzara (1315) - (Detay)



Tual/Yağlıboya
97 x 137 cm.

Sabancı Koleksiyonu





Manzara (1315) - (Detay)


Tual/Yağlıboya
97 x 137 cm.

Sabancı Koleksiyonu




Manzara (1315) - (Detay)



Tual/Yağlıboya
97 x 137 cm.

Sabancı Koleksiyonu




Manzara (1315) - (Detay)



Tual/Yağlıboya
97 x 137 cm.

Sabancı Koleksiyonu







__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve atık olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."

  Alıntı ile Cevapla
10 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 01.05.2011, 19:22   #3
Çevrimdışı
Basakca
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Hüseyin Zekai Paşa (1860-1919) | Osmanlı Dönemi Türk Ressam, Asker Ressam




Yakacık (1324) - (1908)



Tual / Yağlıboya

Kemal Bilginsoy Koleksiyonu




Yakacık (1324) - (1908)



Tual / Yağlıboya

Kemal Bilginsoy Koleksiyonu






Manzara



Tual / Yağlıboya
54 x 65 cm.

Monik ve Ceri Benardete Koleksiyonu
Hüseyin Zekai Paşa, manzaralarında zamanla fotoğraf yorumunu aşarak daha “ressamca” bir tavır sergilemiştir. Türkiye’de açık hava ressamlığının öncülerinden biri olan Hüseyin Zekai, Üsküdar, Erenköy ve çevresini sık sık konu edinmiştir.



Manzara (Detay)



Tual / Yağlıboya
54 x 65 cm.

Monik ve Ceri Benardete Koleksiyonu





Manzara (Detay)



Tual / Yağlıboya
54 x 65 cm.

Monik ve Ceri Benardete Koleksiyonu






__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve atık olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."

  Alıntı ile Cevapla
11 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 01.05.2011, 19:34   #4
Çevrimdışı
Basakca
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Hüseyin Zekai Paşa (1860-1919) | Osmanlı Dönemi Türk Ressam, Asker Ressam



Erenköy’de Köşk - 1327 (1909-1911)



Tual / Yağlıboya
46 x 61 cm.

Sabancı Koleksiyonu




Erenköy’de Köşk - 1327 (1909-1911) / (Detay)



Tual / Yağlıboya
46 x 61 cm.

Sabancı Koleksiyonu




Erenköy’de Köşk - 1327 (1909-1911) / (Detay)





Tual / Yağlıboya
46 x 61 cm.

Sabancı Koleksiyonu





Manzara, Üsküdar’dan




Tual / Yağlıboya

109 x 70 cm.

Özel Koleksiyon




Manzara, Üsküdar’dan (Detay)





Tual / Yağlıboya
109 x 70 cm.

Özel Koleksiyon

__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve atık olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."

  Alıntı ile Cevapla
9 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 01.05.2011, 22:55   #5
Çevrimdışı
Duayen
Huysuz ve Tatlı Kadın

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap:Hüseyin Zekai Paşa (1860-1919) | Osmanlı Dönemi Türk Ressam, Asker Re

Resimler ve bir ressamın fırçasından dökülenler büyülüyor beni..

Kesinlikle bir yetenek işi resim.. Doğrusu hayran olmamak elde değil...

Konu ve müzik çok başarılı, teşekkürler Başakçam..
  Alıntı ile Cevapla
7 Üyemiz Duayen'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 01.05.2011, 23:06   #6
Çevrimdışı
Basakca
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Hüseyin Zekai Paşa (1860-1919) | Osmanlı Dönemi Türk Ressam, Asker Ressam

Yetenek ve beceri işi gerçekten. Bu konuda da bizim çok başarılı sanatçılarımız var. Onların yaşadığı dönemleri araştırıp, eserlerini incelemek ve sizlerle paylaşmak büyük haz benim için...

Üstadın eserlerinden 60 tane daha var, zaman zaman sizlerin beğenisine sunucağım.

Teşekkür ederim Duayen'ciğim...
__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve atık olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."

  Alıntı ile Cevapla
8 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 02.05.2011, 00:51   #7
Çevrimdışı
LaLe
Ne Mutlu Türküm Diyene

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap:Hüseyin Zekai Paşa (1860-1919) | Osmanlı Dönemi Türk Ressam, Asker Re

Elbette bilirkişilerin bir sürü para vererek aldığı bu resimlerin değeri çok büyük, ama ben pek beğenmedim. Bazıları da çok amatörce geldi bana.



Ellerine sağlık Başakca, teşekkürler paylaşımın için
  Alıntı ile Cevapla
6 Üyemiz LaLe'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 04.05.2011, 12:58   #8
Çevrimdışı
ReaL
Deniz Sevengillerden

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap:Hüseyin Zekai Paşa (1860-1919) | Osmanlı Dönemi Türk Ressam, Asker Re

Ellerine sağlık, teşekkürler Başakça...
__________________



Tüm katılımcı arkadaşların okumasını rica ediyorum... Lütfen Tıklayınız..
* * *
  Alıntı ile Cevapla
4 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 04.05.2011, 14:50   #9
Çevrimiçi
Canan
Çiçekci kız

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap:Hüseyin Zekai Paşa (1860-1919) | Osmanlı Dönemi Türk Ressam, Asker Re

Tesekkürler Basakca, güzellermis.
__________________
  Alıntı ile Cevapla
4 Üyemiz Canan'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 04.03.2012, 12:22   #10
Çevrimdışı
Basakca
Müdavim

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: Hüseyin Zekai Paşa (1860-1919) | Osmanlı Dönemi Türk Ressam, Asker R




Erenköy’den




Tual / Yağlıboya
60 x 81 cm.

MSGSÜ İRHM






Erenköy’den (Detay -1 )





Tual / Yağlıboya

60 x 81 cm.





Erenköy’den (Detay -2 )





Tual / Yağlıboya

60 x 81 cm.





Ahşap Köprü





Tual / Yağlıboya
85 x 115 cm

MSGSÜ İRHM


Hüseyin Zekai Paşa, Türk Primitifleri ile yakın bir üslup sergileyen bu çalışmasında, fotoğraftan ziyade kartpostaldan yararlanmışa benziyor. Askeri okullarda ve Darüşşafaka’daki perspektif öğrenimi amaçlı resim derslerinde öğrencilerin fotoğraftan ya da kartpostaldan, kareleme yöntemi ile çalıştıkları bilinmektedir.





Ahşap Köprü (Detay)



Tual / Yağlıboya

85 x 115 cm

MSGSÜ İRHM






[MEDIA]http://storagestart2.divshare.com/launch.php?f=14719783&s=c58[/MEDIA]






__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve atık olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."

  Alıntı ile Cevapla
6 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
alman imparatoru, asker, askeri müze, ayasofya camisi, dolmabahçe ve topkapı, fotoğrafik, hünkâr mahfili, istanbul, kuleli askeri idadisi’ne, milli eğitim bakanlığı, mimar sinan üniversitesi, osman nuri paşa, osmanlı dönemi, suriye, süleyman seyyid’in, yıldız sarayı, ıı.wilhelm, şeker ahmed paşa


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hızlı Erişim


WEZ Format +3. Şuan Saat: 16:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.