Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Türk ve Dünya Tarihi > Türk Tarihi

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 19.11.10, 21:10   #1
Yönetici

Basakca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Aug 2009
Konular: 2209
Mesajlar: 13,401
Ettiği Teşekkür: 85359
Aldığı Teşekkür: 82599
Rep Derecesi : Basakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardırBasakca şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Ruhsuz
Standart Yitirilmiş Zamanın Peşinde | İstanbul


Y
itirilmiş Zamanın Peşinde | İstanbul



1950'de İstanbul Umumi Haritası

1
950'lerde, İstanbul nasıldı dersiniz? Yukarıdaki harita size o günleri hatırlatıyor olmalı. Henüz, birinci, ikinci, üçüncü boğaz köprüleri yoktu. Boğazi alttan geçecek olan tunelin inşaatı da başlamamıştı. 1950'lerde, İstanbul'da, sakin, huzurlu bir hayat vardı. Boğazın her iki yakasında, yeşillikler, alabildiğine uzanıyordu. Trafik, 1 numaralı sorun değildi. Bir yerden bir yere gitmek için, telaşeli davranmaya da gerek yoktu, çünkü yaşam, (Eminönü - Beyoğlu - Üsküdar çevrelerinde) dar bir üçgende odaklanmıştı. Boğazda, Kalender vapuru, iskeleden iskeleye keyifli keyifli süzülüyor, uzaktan tramvaylarin "çın, çın" düdükleri yankılanıyordu.



4
0 Paralık Osmanlıca Tramvay Bileti



Üçüncü Mevkii Tramvay Bileti (Üzeri 3 Kırmızı Şeritli)

1
935-39 arası Tramvay , İstanbul'un, tek değilse bile, en önemli ulaşım aracıydı. Önemli merkezlerinin arsında dolaşıp dururdu. Tramvaylarda "mevki" farkı vardı. Birinci ve ikinci mevki vagonlarının renkleri, konforları ve ücretleri farklı olurdu. Birinci mevkiideki koltuklar deriden, ikinci mevkiidekiler tahtadan olurdu. Yolcular, hem bindikleri vagona, hem de gidecekleri mesafeye (kıta'ya) göre ücret öderlerdi. 1872 - 1881 yillari arasındakı atlı tramvaylar döneminde, birinci mevkiide kısa mesafe 20 para, en uzun mesafe 60 para; ikinci mevkii için en kısa mesafe 10 para, en uzun mesafe 40 paraymis. Ücretler, mevkiiye ve mesafeye göre değişiyordu. Tramvay biletlerinin bir yüzünde, tüm kıtalar, mevkiiler ve ücretleri tablo halinde gösterilirdi. Arka yüzünde ise, bugünkü sistem haritalarına benzer bir şekilde hatlar gösterilirdi. Her bir daire arası bir kıtayı temsil ederdi. Biletlerin üzerinde yazıların tamami Osmanlıca ve Fransızca olurdu. Bizim zamanımızda, tramvayların akordeon yan kapıları olurdu. Vatman, çan çalmak için, ayağının altındakı bir düğmeye basardı. İçeride dolaşan biletcinin, boynuna astığı kahverengi deriden bir para çantası, elinde biletleri yanyana dizdiği bir tahta kutusu olurdu. Bileti kopartmadan önce, arkası lastikli kalın kalemle, biletin üzerini işaretlerdi.

Biletlerin üzerinde yazılan ifadelere, duraklara birlikte bir göz atalım mi ? Yedi-Colué, Ak-Serai, Beyazıd, Sultan-Ahmed, Emin-Eunu, Sirkedji, Pont, Karakeuy, Cabatache, Bechiktach, Ortakeuy, Courou-Tchechme, Arnaoutkeuy, Bebek, Silivri-Kapou, Daoud-Pacha, Top-Capou, Tchappa, Edirné-Capou, Fatih, Chehzadé-Basi, Eyoub, Aivan-Sérai, Djbali, Cassim-Pacha, Yenicheir, Harbié-Ferikeuy, Chichli-Caracol, Chichli, Azap-Capou, Municipalité, Galata-Sérai, Tunnel, Tatavla, Nichantache ! Fransızca-Türkçe arası garip bir dille ifade edilen bu isimler, tramvay üzerindeki hat tabelalarında da görülürdü. Yukarıda yazılanlar "Asil" duraklardı Bir de bunların yanında "İhtiyari" (zorunlu olmayan) duraklar olurdu. Vatman, inecek ya da binecek yolcu yoksa, bu duraklarda durmazdi.





Dersaadet Tramvay Şirketi

1
914 yılının Ocak ayında, Dersaadet tramvay şirketi , elektrikli tramvayın işletilmesi ile ilgili tüm hazırlıkları tamamlamış. Deneme seferini, Galata köprüsünden başlatma kararı almış. Derken 25 Ocak 1914 günü, gelmiş, çatmış. Pazar günü olmasına rağmen, Karakoy (Karakeuy) meydanında, büyük bir halk kitlesi toplanmış. Herkes, beygir gücü yerine, elektrik gücüyle çaıişacak tramvayı merak ediyormuş. Böylece, tramvay elektriğe, köpü de tramvaya kavuşmuş. Bu birliktelik, tramvayın son seferine kadar sürmüş.

Kadıköy'de Tramvaylar




T
ramvaya Asılanlar 1






Tramvaya Asılanlar 2








Tramvayla İlgili Haber
Tramvayla ilgili haberler, gazetelere de konu olurdu. 1955'lerdeki bir gazete haberini birlikte okuyalım: "Şu tramvayın haline bakınız, daha doğrusu, tramvayı kucaklayan gençlerin haline! Bu gençler Haydarpaşa Lisesi öğrencileridir. Okuldan çıktıktan sonra, önlerinden dolu geçen tramvaya binip, bir an evvel, uzaktaki evlerine gitmek için, işte böyle ileri atılmakta, tramvayı sarmaktadırlar. Elbetteki bunların, bu hareketlerinde bir aykırılık yoktur. Okuldan çıkış saatine göre, bir kaç tramvay geçirilmezse, tek tramvay da dolu geçirilirse, öğrenciler başka ne yapabilirler? Ezilmek, düşmek, arkadan gelen, yandan geçen diğer vasıtaların altında kalmak tehlikesine rağmen, bu çocuklar işte her gün böyle hareket etmekte, mekteplerine böyle gidip gelmektedirler. Reklam ve propaganda nutukları bir yana, herkesin gözü önünde cerayan eden bu hali görüp bir son vermek lazımdır. Bu çocukları bu şekilde tramvaya hücum etmekten men şeklinde olursa, çok daha ağır yazarız! "


Taksim'de Tramvaylar

İ
stanbul için vazgeçilmez gibi görülen tramvaylar, 1956 sonbaharında başlayan "İmar hareketleri"nden nasibini aldı. İlk önce, tramvayların, şehrin en önemli meydanı Aksaray'a girmesine izin verilmedi. Sonra, Topkapı-Çapa ve Çapa-Aksaray hatlarındaki raylar söküldü. İstanbul, yavaş yavaş, tramvaysız yaşama hazırlanıyordu. İstanbul yakası, 1961 yılında, tramvaylara tamamen veda etti. Avrupa ülkelerinde, kaldırılan tramvayların yerini hemen metrolar aldıysa da, İstanbul, metro ile çok uzun seneler sonra tanışacaktı. İstanbul'da, raylar söküldü, meydanlar yeniden duzenlendi, hatlar iptal edildi, araçlar tamir edilemeyecek şekilde açik havada bekletildi, tramvay zamana yenik düştü.





T
ramvay'ın Son Seferi, 128 no'lu Tramvay, 12 Ağustos 1962










Troleybüsler

T
roleybüsler Sürat azlığı, bakım masraflarının ağırlığı nedeniyle kaldırılan tramvayların yerine konan troleybüsler de çok uzun soluklu olmadı. Halk onlara "boynuzlu" adını taktı. En küçük bir sarsıntıda, boynuzları, üstteki telden kurtuluyor, şöför inerek, onlari tekrar tellere yerleştirmek için çaba harcıyordu. Troleybüslerin hızları düşüktü, manevra kabiliyetleri azdı. 1984 yılında seferden kaldırıldılar. İstanbullular, troleybüsleri benimsemedikleri için, onları, tramvaylara yaptıklari gibi, duygulu törenlerle uğurlamadılar. Troleybüsler, sessiz, sedasız, hayatımızdan silindiler.



E
ski Bir İstanbul Otomobil





İstanbul 7869 Plakalı Otomobil




1948'de Taksimetreli Otomobil



Direksiyondan Vites Otomobil
İstanbulluların hayatında hep vardı ama, yollarda çok ender görülüyorlardı. Plakalar, İST 7869 örneğinde olduğu gibi, İstanbul'un ilk üç harfiyle başlar, sonra sıra numarasıyla devam ederdi. Ön camlar, genelde iki parçalıydı. Taksimetre, dışarıda bulunur, yolcu geldiğinde "kurulurdu". Otomobilin "taksi" oldugunu belirten, damalı şerit, camların altında otomobili çepeçevre sarardı. Otomobiller 3 vitesli olur, vites direksiyondan değiştirilirdi. Ağır nikelajlarla süslü olurlardı. Otomobile binebilmek için, kılık kiyafete de dikkat etmek gerekirdi. Otomobil ile ilgili ozel bir moda bile vardi. Motor yağ değişimleri, şimdi olduğu gibi 15.000 km'de değil, 2.000 - 3.000 km'de bir yapılırdı. Otomobili olmak, bir ayrıcalıktı. Otomobili olanlar,mutlaka otomobilleri ile birlikte bir fotoğraf çektirirlerdi.





Trafik Kontrolü
Otomobilin az olmasına rağmen, trafik polisleri, her zaman olduğu gibi gene sahnedeydi. Polis arabalarının tavanlarında sirenleri olurdu. Ekip olarak gezerlerdi. Henüz "radar tuzaklari" yoktu. Gördükleri otomobili durdurur, evrak kontrolü yaparlardı. Trafik polislerinin, özel yapılmış, açık renk uniformaları olurdu.




Dodge Kamyon





Tünel

B
ir ay süren hayvan denemeli seferlerden sonra, 17 Ocak 1875'te hizmete başlayan tünel, 1910 yılına kadar, 150 beygir gücünde 2 buharlı makineyle çalışırmış



Ahşap Vagon

1
940'larda tünelde ahşap vagonlar hizmet veriyordu.
__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan..
Bir gün ölüp toprak olacaksın. Bir tohum filizlenecek ot olacaksın, bir öküz seni yiyecek ve sıçtığı bok olacaksın.. Yani hep aynı kalacaksın."


Konu Basakca tarafından (19.11.10 Saat 21:39 ) değiştirilmiştir..
Basakca isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
15 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 19.11.10, 21:50   #2
Ne Mutlu Türküm Diyene

LaLe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 2490
Mesajlar: 21,832
Ettiği Teşekkür: 88528
Aldığı Teşekkür: 127782
Rep Derecesi : LaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardırLaLe şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: Yitirilmiş Zamanın Peşinde | İstanbul

Eskiye doğru nostaljik bir tur yaptım


İstanbul'un boş sokaklarının olduğu dönemi yaşamak isterdim.





Resimde Taksim Anıtının sol yanındaki bina artık yok. Ne binası imiş acaba o? Çok da güzel görünüyor. Senin bir başka konunda Taksim'de yok olan binalardan bahsediyordu herhalde Başakça, onu bulmam lazım.

Zaman tünelinde kısa ve güzel tur için çok teşekkürler, emeğine sağlık.
LaLe isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
10 Üyemiz LaLe'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 19.11.10, 21:55   #3
» » » Çapulcu « « «

Banemin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jul 2009
Konular: 491
Mesajlar: 11,755
Ettiği Teşekkür: 44572
Aldığı Teşekkür: 75963
Rep Derecesi : Banemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardırBanemin şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Yitirilmiş Zamanın Peşinde | İstanbul

Başakça 3. mevkide yapılmış harika bir yolculuktu benim için...

Sökülen tramvay hatları yerine yapılmayan metrolarda aynı demiryollarının gelişmesini istemeyen otomobil ve kara taşımacılığı sektörünün baskılarına boyun eğildiği için, şimdi hala şehirler arası yolculuklarda otobüsler, taşımacılıkta kamyonlarla uğraşmaktayız.

Oysa demiryollarına ve şehir içi metro sistemine ağırlık verilmiş olsaydı hem milli servet bu kadar fütusurca çarçur etmemiş, hemde Trafik denen canavarı! başımıza bela almamış olacaktık...

Ama adına emperyalizm denen canavar, her zaman ki gibi yemlendi işte bir şekilde...


Haydarpaşa lisesi öğrencilerinin o zamanlar yaşadığı sorunların katlanarak devam ediyor olması da hala arpa boyu kadar yol katetmediğimizin en güzel göstergesi bence...


Teşekkürler Başakça...
__________________
Ben hiç insan kaybetmedim...
Sadece zamanı geldiğinde, vazgeçmeyi bildim...

Banemin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
10 Üyemiz Banemin'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 19.11.10, 22:39   #4
Deniz Sevengillerden

ReaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Konular: 2602
Mesajlar: 30,040
Ettiği Teşekkür: 161456
Aldığı Teşekkür: 177589
Rep Derecesi : ReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardırReaL şöhret ötesinde bir itibarı vardır
Ruh Halim: Arastirmaci
Standart Cevap: Yitirilmiş Zamanın Peşinde | İstanbul

Yollar parke kesme taş ve bomboş... Yine de trafik kontrolü he..

* * *
Ellerine sağlık, teşekkürler Başakça...
__________________



Tüm katılımcı arkadaşların okumasını rica ediyorum... Lütfen Tıklayınız..
* * *
ReaL Şu Anda Forumda.   Alıntı ile Cevapla
10 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 19.11.10, 22:44   #5
Müdavim

Kardelen26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: May 2009
Konular: 232
Mesajlar: 4,845
Ettiği Teşekkür: 27055
Aldığı Teşekkür: 23199
Rep Derecesi : Kardelen26 has a spectacular aura aboutKardelen26 has a spectacular aura aboutKardelen26 has a spectacular aura aboutKardelen26 has a spectacular aura aboutKardelen26 has a spectacular aura aboutKardelen26 has a spectacular aura aboutKardelen26 has a spectacular aura aboutKardelen26 has a spectacular aura aboutKardelen26 has a spectacular aura aboutKardelen26 has a spectacular aura aboutKardelen26 has a spectacular aura about
Ruh Halim: Suspus
Standart Cevap: Yitirilmiş Zamanın Peşinde | İstanbul

Ellerine sağlık Başakca
__________________
Kardelen26 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
8 Üyemiz Kardelen26'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 20.11.10, 01:20   #6
Müdavim

OkyanusunKalbi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Sep 2009
Konular: 616
Mesajlar: 7,992
Ettiği Teşekkür: 27529
Aldığı Teşekkür: 40364
Rep Derecesi : OkyanusunKalbi gerçekten güzelOkyanusunKalbi gerçekten güzelOkyanusunKalbi gerçekten güzelOkyanusunKalbi gerçekten güzelOkyanusunKalbi gerçekten güzelOkyanusunKalbi gerçekten güzelOkyanusunKalbi gerçekten güzelOkyanusunKalbi gerçekten güzelOkyanusunKalbi gerçekten güzelOkyanusunKalbi gerçekten güzelOkyanusunKalbi gerçekten güzel
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Yitirilmiş Zamanın Peşinde | İstanbul

Eski resimlere bakmak çok hoşuma gider.

İstanbul eskiden bu kadar kalabalık değilmiş anlatan büyüklerim sayesinde biliyorum.

Şuanda orada İstanbul'un yerlisini de bulmak çok zor..

Zor imkanları ve şehrin değişen kültürene rağmen, tarihi yeter..


Eline sağlık Başakça.
__________________
ForumGerçek Türkiye'nin Forumu
OkyanusunKalbi isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
6 Üyemiz OkyanusunKalbi'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 20.11.10, 02:07   #7
Huysuz ve Tatlı Kadın

Duayen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2009
Konular: 198
Mesajlar: 4,293
Ettiği Teşekkür: 53769
Aldığı Teşekkür: 26079
Rep Derecesi : Duayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisi
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: Yitirilmiş Zamanın Peşinde | İstanbul

Ellerine, emeğine, yüreğine sağlık Başakçam..

Sayende geçmişe güzel bir yolculuk yaşadım..
Çocukluğumun izlerini taşıyan zamanlar..İlk otomobile bindiğimdeki heyecanları yeniden yaşadım.
Azdı, özeldi, ve güzeldi her şey o zamanlar..

Keşke yeniden yaşamak şansımız olsaydı dedirttin bu gün..
__________________
Duayen isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
9 Üyemiz Duayen'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 20.11.10, 02:35   #8
Tam Üye

Nisan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2010
Konular: 16
Mesajlar: 364
Ettiği Teşekkür: 1704
Aldığı Teşekkür: 1927
Rep Derecesi : Nisan has a spectacular aura aboutNisan has a spectacular aura aboutNisan has a spectacular aura aboutNisan has a spectacular aura aboutNisan has a spectacular aura aboutNisan has a spectacular aura aboutNisan has a spectacular aura aboutNisan has a spectacular aura aboutNisan has a spectacular aura aboutNisan has a spectacular aura aboutNisan has a spectacular aura about
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: Yitirilmiş Zamanın Peşinde | İstanbul

Ellerine gönlüne saglik Baskca, Harika bir konu tebrik ediyorum.

AT 1014 Plakalı Otomobil



1948'de Taksimetreli Otomobil

O zamanin insanlarina bakiyorumda ne kadar modern ve giyimleri özenle secilmis harika .
__________________





Nisan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
7 Üyemiz Nisan'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 20.11.10, 12:50   #9
Müdavim

Lilium - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2009
Yaş: 30
Konular: 376
Mesajlar: 3,687
Ettiği Teşekkür: 8769
Aldığı Teşekkür: 17888
Rep Derecesi : Lilium has a spectacular aura aboutLilium has a spectacular aura aboutLilium has a spectacular aura aboutLilium has a spectacular aura aboutLilium has a spectacular aura aboutLilium has a spectacular aura aboutLilium has a spectacular aura aboutLilium has a spectacular aura aboutLilium has a spectacular aura aboutLilium has a spectacular aura aboutLilium has a spectacular aura about
Ruh Halim: none
Standart Cevap: Yitirilmiş Zamanın Peşinde | İstanbul

O zamanlarda bulunamadım ama keşke bulunmuş olsaydım.

Herşey ne kadar sade ve güzeldi. Hayatın karşaması insanı yoruyor.

Troleybüsü görmek isterdim kaybolup gitmiş

***

"Şu tramvayın haline bakınız, daha doğrusu, tramvayı kucaklayan gençlerin haline! Bu gençler Haydarpaşa Lisesi öğrencileridir. Okuldan çıktıktan sonra, önlerinden dolu geçen tramvaya binip, bir an evvel, uzaktaki evlerine gitmek için, işte böyle ileri atılmakta, tramvayı sarmaktadırlar. Elbetteki bunların, bu hareketlerinde bir aykırılık yoktur. Okuldan çıkış saatine göre, bir kaç tramvay geçirilmezse, tek tramvay da dolu geçirilirse, öğrenciler başka ne yapabilirler? Ezilmek, düşmek, arkadan gelen, yandan geçen diğer vasıtaların altında kalmak tehlikesine rağmen, bu çocuklar işte her gün böyle hareket etmekte, mekteplerine böyle gidip gelmektedirler."

Ozamandan bu zamana değişmeyen tek şey bu durum sanırım. Ama şimdiki gençler mecburiyetten değil serserilikten dolayı asılıyor o ayrı. Sadece manzara değişmiyor yani.

***

Çok güzel bir konu oldu benim için. Müzikte tam uymuş.

Ellerine sağlık Başakça
__________________
Lilium isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
6 Üyemiz Lilium'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 21.11.10, 01:42   #10
Huysuz ve Tatlı Kadın

Duayen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Oct 2009
Konular: 198
Mesajlar: 4,293
Ettiği Teşekkür: 53769
Aldığı Teşekkür: 26079
Rep Derecesi : Duayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisiDuayen muhteşem birisi
Ruh Halim: Huzurlu
Standart Cevap: Yitirilmiş Zamanın Peşinde | İstanbul

Bu sayfayı her gün ziyaret etmekten bıkmayacağım sanırım..
Ne iyi ettinde bu güzel konuyu açtın Başakça,bir kez daha teşekkürler
__________________
Duayen isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
5 Üyemiz Duayen'in Mesajına Teşekkür Etti.
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
istanbul, peşinde, yitirilmiş, İstanbul, zamanın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Tüm Ülkelerin Elçilik, Konsolosluk, İletişim Bilgileri- Alfabetik Sıralı Kartal Bir Adımda Dünya Turu 3 19.12.15 03:42
İstanbul Ticaret Üniversitesi KaLiNKa Üniversitelerimiz 3 20.11.14 01:21
İstanbul Şiirleri Kartal Resimli, Resimsiz Şiirler 12 31.03.13 01:21
İstanbul Üniversitesi KaLiNKa Üniversitelerimiz 18 17.03.13 11:34
Üniversitelerin Tlf. Numaraları Mausi Üniversitelerimiz 0 24.01.09 07:02


WEZ Format +3. Şuan Saat: 15:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2017 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.