![]() |
![]() |
#1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hicaz Demiryolu ![]() Hicaz Demiryolu Haritası Hicaz Demiryolu, II. Abdülhamit tarafından 1900-1908 yıllarında Şam ile Medine arasında inşa ettirilen, Osmanlı İmparatorluğu'nun İstanbul'dan başlayan demiryollarının bir bölümüdür. Demiryolunun teknik işlerinin başında Alman mühendis Meissner bulunuyordu. Hicaz Demiryolu inşaatında 2666 kâgir köprü ve menfez, yedi demir köprü, dokuz tünel, 96 istasyon, yedi gölet, 37 su deposu, iki hastane ve üç atölye yapılmıştır. ![]() Hicaz garı, Şam Hicaz Demiryolu özellikle İstanbul ile Kutsal Topraklar arasındaki ulaşımı güçlendirmek için yapılmıştır, bu bölgelere taşınacak askerlerin ulaşımının kolaylaşması, hacıların daha güvenli bir şekilde hacca gidip gelmesi ve Arap ülkelerinin ekonomik gücünü yükseltmek öncelikli hedeflerdir. Ancak Alman mühendislerinin çalışması özellikle Almanya'nın Berlin şehrinde başlayıp İstanbul üzerinden geçerek Hicaz bölgesine ulaşımı kolaylaştırması istekleri üzerinedir. O dönemde Mısır İngilizlerin işgali altındadır ve Süveyş kanalı kontrolleri altındadır. Almanların ileride İngilizlerle Mısırda doğrudan Osmanlı topraklarında üzerinde açmayı planladıkları bir çephe için en kısa yol bu demir yoluyla olacaktır. ![]() Hamidiye Hicaz Demiryolu Madalyası Demiryolunun inşası 1900 yılında başlamıştır, yapımında çoğunlukla Türkler ve bölge işçileri çalışmış, ama bunun yanında Almanların teknik tavsiyeleri ve destekleri de alınmıştır, birçok Alman mühendis de yapımda görev almıştır. Aynı yıllarda yapılan bir diğer demiryolu da Berlin-Bağdat demiryoludur. Yapımından sonra ise sıkıntı yaşanmıştır. Özellikle soygunculukla ve Hacı kafilelerini yağmalamakla geçinen Arap kabileleri bu sefer demiryolunu hedef almış, bölgedeki halk ise çokça traversleri söküp kendi işlerinde kullanma girişiminde bulunmuştur. ![]() Hicaz Demiryolu Ma'an Mevkiinin Açılışı Madalyası Demiryolu, asıl hedefteki ulaşım noktası olan Mekke'ye kadar uzatılamamıştır. Hicaz Demiryolu hedefine varamamıştır. Kaynak |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Teşekkürler Lalecim bilgilendirdiğin için.
__________________
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() ![]() |
![]() taaa hicaza demiryolu yap ama anadolu ona kim bakıyordu?
__________________
Forum Gerçek Türkiye'nin Forumu |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Medine'deki garı görmüştüm. O kadar güzel bir yapıydı ki, boş ve terkedilmiş olması çok duygulandırmıştı beni. Ata yadigarı Ecyad Kqlesi gibi maalesef Suudi'ler tarafından yılılacak
![]()
__________________
Kader, çadırındaki kilim gibidir. İpliğini Tanrı verir sen dokursun |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Aslında kültür farklılığı olarak pek uzak değiliz onlarla. Uzağa gitmeyelim, Haydarpaşa Garı'nın hali malum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz |
Etiketler |
araplar, berlin, demiryolu, hamidiye hicaz demiryolu, hicaz, hicaz demiryolu, ingiliz işgali, istanbul, medine, mekke, süveyş kanalı |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Ermeni Sorunu, İddialar, Gerçekler | Kartal | Türk Tarihi | 29 | 26.01.09 04:21 |
Genel Türk Tarihi Kronolojisi (1299 - 1924) | Cahit | Türk Tarihi | 4 | 26.01.09 01:58 |
Önemli Uyarı | |||
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz. | |||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |