Forum Gerçek

AnasayfaForumları Okundu Kabul Et Bugünkü Mesajlar
Geri git   Forum Gerçek > Türk ve Dünya Tarihi > Türk Tarihi > Türk Tarihinde Yer Alanlar

Türk Tarihinde Yer Alanlar Türk tarihinde yer alan olay ve portreler


Yeni Konu aç  Cevapla
 
Seçenekler
Eski 12.01.2013, 21:10   #1
Çevrimdışı
Banemin
» » » Çapulcu « « «

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart 10. Yıl Marşının İlham Kaynağı | İlklerin Sanayicisi Nuri Demirağ




Çıktık açık alınla on yılda her savaştan,

On yılda onbeş milyon genç yarattık her yaştan;
Başta bütün dünyanın saydığı Başkumandan;
Demir ağlarla ördük Anayurdu dört baştan.
Türk’üz, Cumhuriyetin göğsümüz tunç siperi,
Türk’e durmak yaraşmaz, Türk önde, Türk ileri!


"Türk önde, Türk ileri" ile bitiyor Cumhuriyetimizin 10. yılı için yapılmış ama günümüzde de hala aynı heyecanla söylenmekte olan bu marş.


Keşke bu güzel marştaki gibi olsa her şey ve içimizden öne çıkanlara, bu ülke için bir şeyler yapmaya çalışanlara köstek olmasak.

10. yıl marşına bile konu olmuş bir atılımın en öndeki neferlerinden, kapısına ordunun ihtiyacı duyulan uçaklarını alabilmek için yardım istemek için gelenlere "benden bu millet için bir şey istiyorsanız, en mükemmelini istemek zorundasınız" diyerek ders veren biri. Ülkesinin lütuflarla değil, kendi gücüyle ayaklarının üzerinde durabilmesi için elini taşın altına koyan biri.

Günümüzde kömür, makarna, mercimek vb. lerine memleketinin geleceğini satabilenlere, kendilerine lütfedilen 2 paket makarna için memleketin satılmasına göz yumanlara okutulması gereken, ibret verici bir hayat hikayesi.

Sözü fazla uzatmadan bu öyküyle sizi başbaşa bırakmak istiyorum. "Türk'e durmak yaraşmaz" diye meydanları çınlatırken bizler, başka bir yerlerde Türkün önüne konulan engelleri görelim...

Banemin







Nuri Demirağ, Mühürzade Mehmet Nuri Bey (1886; Divriği, Sivas - 13 Kasım 1957, İstanbul), Türk iş adamı, siyasetçi.


Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları inşaatının ilk müteahhitlerindendir. Türkiye’nin 10 bin km'lik demiryolu ağının 1250 km’lik bölümünün inşasını gerçekleştirmiş ve bu nedenle kendisine Mustafa Kemal Atatürk tarafından “Demirağ” soyadı verilmiştir. Cumhuriyet döneminin sayılı zenginleri arasına girmiş ve hayırseverliği ile tanınmış bir iş adamıdır.






Türkiye’de ilk uçak fabrikasının kuruluşu, ilk sigara kağıdı üretimi, ilk yerli paraşüt üretimi gibi ilkleri gerçekleştiren, İstanbul Boğazı üzerine köprü yapılması, Keban’a büyük bir baraj yapılması düşüncelerini ilk kez gündeme getiren kişidir. Özellikle havacılık sanayisinde başarıları ile anılır.

Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk muhalafet partisi olan Milli Kalkınma Partisi’nin kurucusudur.




Nuri Demirağ’ın kardeşi Abdurrahman Naci Demirağ



Yaşamı

1886 yılında, Sivas'ın Divriği ilçesinde dünyaya geldi. Babası Mühürzade Ömer Bey, annesi Ayşe Hanım’dır. Üç yaşında iken babasını kaybetti, annesi tarafından büyütüldü.

Ortaöğrenimini Divriği Rüştiye Mektebi’nde tamamladıktan sonra okuldaki başarısı nedeniyle öğretmen yardımcısı olarak bir süre kendi okulunda görev yaptı. 1903’de Ziraat Bankası’nın açtığı memurluk sınavını kazanarak Kangal kazasındaki şubeye, bir yıl sonra ise Koçgiri Şubesi’ne atandı. 1906-1909 arasında Erzurum vilayetinde kıtlık yaşanmıştı. Nuri Bey, 1909'da, depolarda bırakılan buğday ve tahılları kişisel inisiyatifini kullanarak halka uygun bedelle sattı. Bu yüzden hakkında soruşturma açıldı ve aklandı.


1910’da Maliye Bakanlığı’nın sınavını kazandı ve maliye memuru oldu. Beyoğlu Gelirler Müdürlüğü’nde memur olarak İstanbul’a atanmıştı. Kısa süre sonra Hasköy Mal Müdürü oldu. Maliyenin her kademesinde çalıştı. Bir yandan da Maliye Mekteb-i Alisi’nde gece derslerine katılarak yüksek öğrenimini yaptı. 1918’de maliye müfettişi oldu. Beyoğlu ve Galata dolaylarında görev yaparken I. Dünya Savaşı’ndan yenik çıkmış bir devletin memuru olarak bazı hakaretlere maruz kalmıştı. Bu hakaretleri sindiremediği için istifa etti.


İlk Türk Sigara Kağıdı




İlk Türk Sigara Kağıdı

Maliye müfettişliğini bıraktıktan sonra ticaret yapmanın yollarını arayan Nuri Bey, 1918'de, yabancıların tekelinde olan sigara kağıdı işine girdi. Eminönü’de küçük bir dükkânda ilk Türk sigara kağıdı yapımını başlattı. Ürettiği sigara kağıdına “Türk Zaferi” adını verdi. Türk Zaferi sigara kâğıtları Kurtuluş Savaşı vermekte olan Türk halkı tarafından büyük ilgi gördü. Nuri Bey, bu ilk girişiminden büyük kazanç elde etti.




Milli Mücadele Yılları

Mehmet Nuri Bey, milli mücadele döneminde İstanbul’da sigara üretimi ve ticaretle uğraşırken bir yandan da Müdafaa-i Hukuk Cemiyeti’nin Maçka Şubesi’nin yönetti.




Demiryolu İnşaatı

Kurtuluş Savaşı’ndan bağımsız bir devlet olarak çıkan Türkiye Cumhuriyeti, ülkenin ulaşım sorununa demiryolları ile el atmıştı; amaç, en kısa sürede demiryolu ağını genişletmekti. 1926’da Samsun-Sivas demiryolu yapımını üstlenen Fransız şirketi işi bırakınca ilk etapta yapılacak yedi kilometrelik kısım için açılan ihaleye giren Mehmet Nuri Bey, çok düşük bir fiyat vererek ihaleyi aldı. İşin geri kalan kısmı da denemek üzere kendisine verildi. Tapu dairesinde mühendis olan kardeşi Abdurrahman Naci Bey’i de memuriyetinden istifa ettirip kendisine ortak yapan Mehmet Nuri Bey artık Türkiye Cumhuriyetinin ilk demiryolu müteahhidi olmuştu. Kardeşi ile birlikte çalışarak Samsun-Erzurum, Sivas-Erzurum ve Afyon-Dinar hattını 1012kilometrelik demiryolunu bir yıl gibi kısa bir sürede tamamladı. Çok dağlık ve kayalık arazide balyozlarla dağları delerek tünel açmak zorunda kalmalarına rağmen işlerini zamanında tamamladılar. Başarılarından ötürü 1934 yılında Atatürk kendisine ve kardeşi Abdurrahman Naci Bey’e Demirağ soyadı verdi.

Bu yıllarda Mesude Hanım ile evlenen Mehmet Nuri Bey’in bu evlilikten Galip ve Kayı Alp adlı iki oğlu, Mefkure, Şukufe, Süveyda, Süheyla, Gülbahar ve Turan Melek adlarında kızları dünyaya geldi.



Nuri Demirağ, Ömer İnönü ve Pilot Mehmet Kum ile birlikte
(Mehmet Kum daha sonra Nuri Demirağ'ın damadı oluyor)



İnşaat İşleri


Nuri Bey, demiryolu yapımı sürerken çeşitli büyük inşaat projelerine de başladı. Karabük Demir Çelik, İzmit Selüloz, Sivas Çimento ve Bursa Merinos tesislerini, Eceabat Havalimanı’nı, Haliç kenarında İstanbul Hal Binası’nı inşa etti.


Soldan sağa: oğlu Galip Demirağ, Ömer İnönü,
Nuri Demirağ, Erdal İnönü, Gök Okulu öğrencilerinden birisi
ve damadı Mehmet Kum



Boğaz Köprüsü Projesi

1931 yılında İstanbul Boğazı’na köprü inşası projesini başlattı. Yurtdışından uzmanlar getirerek incelemeler yaptırdı; San Francisco’daki Golden Gate Köprüsü ile aynı sistemde bir köprü inşa etmeleri için Golden Gate’i inşa eden firmayla anlaştı. Tüm hazırlıkları bitmiş olan projeyi 1934’te cumhurbaşkanı Atatürk’e sundu. Cumhurbaşkanı tarafından beğenilse de proje hükümetten onay alamadı ve proje gerçekleşmedi. Bu, Nuri Demirağ’da çok büyük bir hayalkırıklığı yarattı.




Yazı Kaynak: Vikipedi
Resimler: havacıgenclik.com / Aksiyon Dergisi - 15 Haziran 1996 /Bilim ve Teknik Dergisi - Ocak 2013


  Alıntı ile Cevapla
14 Üyemiz Banemin'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 12.01.2013, 22:02   #2
Çevrimdışı
Banemin
» » » Çapulcu « « «

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: 10. Yıl Marşının İlham Kaynağı | İlklerin Sanayicisi Nuri Demirağ (

“Geleceğin en etkili silahı da aracı da hiç kuşkunuz olmasın uçaklardır. Bir gün insanoğlu uçaksız da göklerde yürüyecek, gezegenlere gidecek, belki de aydan bize mesajlar yollayacaktır. Bu mucizenin gerçekleşmesi için iki bin yılını beklemeğe gerek kalmayacaktır. Gelişen teknoloji bize şimdiden bunu müjdeliyor. Bize düşen görev ise, Batı’dan bu konuda fazla geri kalmamanın teminidir.”

Mustafa Kemal ATATÜRK - 1936 Eskişehir Tayyare Alayı






Uçak Fabrikası


Devrin en zengin iş adamı olan Demirağ, 1936 yılında devletin ilk uçak fabrikasına kurma girişimine başladı. O yıllarda ordunun uçak ihtiyacı halktan ve zengin işadamlarından toplanan bağışlarla karşılanmaktaydı. Kendisinden uçak satın almak için başlatılan bir bağış kampanyasına katılması istendiğinde “Benden bu millet için bir șey istiyorsanız, en mükemmelini istemelisiniz. Mademki bir millet tayyaresiz yaşayamaz, öyleyse bu yaşama vasıtasını başkalarının lütfundan beklememeliyiz. Ben bu uçakların fabrikasını yapmaya talibim.” sözleriyle karşılık vermişti.

Fabrikayı memleketi Divriği’de kurmayı planlamıştı. Ancak öncelikle İstanbul’da bir deneme atölyesi kurulacaktı. Bu amaçla Çekoslovak bir şirketle anlaştı. İstanbul’da Barbaros Hayrettin Paşa İskelesi’nin yanında atölye binası inşa edildi (Deniz Müzesi’nin solunda bulunan büyük sarı bina).




Deneme uçuşlarını yapabilmek için Yeşilköy’deki Elmaspaşa Çiftliği’ni satın aldı ve üzerinde büyük bir uçuş sahası, hangarlar ve uçak tamir atölyesi yaptırdı. Uçuş sahası, Avrupa’nın en büyük havalimanı olan Amsterdam Havalimanı büyüklüğünde idi. Bu alan, günümüzde Uluslararası İstanbul Atatürk Havalimanı olarak kullanılır.


Uçakları kullanacak Türk pilotların yetişmesi için bir havacılık okulu kurmak gerekiyordu. Pistin bulunduğu arazide Gök Okulu kuruldu. Okul, 1943 yılında kadar 290 pilot yetiştirdi. Yeşilköy’deki Gök Okulu’ndan önce Divriği’de de bir Gök Ortaokulu açtı. Sivas’ın hiçbir ilçesinde ortaokul yokken açılmış bu okulda öğrencilerin tüm masrafları karşılanıyor; öğrenciler havacılığa özenmeleri için İstanbul’a getirtilip uçuş dersleri veriliyordu.


Yeşilköy Nuri Demirağ Gök Okulu - 1942 (Mehmet Kum Arşivi)




Beşiktaş’taki uçak fabrikasında üretilecek uçak ve planörlerin planını Türkiye’nin ilk uçak mühendislerinden Selahattin Reşit Alan çizdi. 1936’da ilk tek motorlu uçak üretildi ve ND-36 adı verildi. 1938’de NuD-38 adlı çift motorlu 6 kişilik yolcu uçağı yapıldı. NuD-38, 1944 yılında dünya havacılığı yolcu uçakları A sınfına alındı. İlk uçak siparişini 1938 yılında Türk Hava Kurumu (THK) verdi.

Nuri Demirağ, havacılık alanında çalışmalarına 1939’da Türkiye’nin ilk yerli paraşüt üretimini gerçekleştirerek devam etti. 1941’de tamamen Türk yapımı ilk uçak İstanbul’dan Divriğ’e uçtu. Nuri Demirağ’ın oğlu ve Gök Okulu’nun ilk mezunlarından olan Galip Demirağ, bu uçuşta pilot idi.



Gök Okulu Öğrencileri




THK tarafından sipariş edilen 65 planör kısa sürede teslim edildikten sonra; NuD-36 adlı 24eğitim uçağı tamamlanmış, deneme uçuşları İstanbul’da gerçekleşmişti.
Uçak Atölyesi’nin Kapanması

THK’nın siparişi olan ve son olarak İstanbul’dan Eskişehir’e uçan uçakların teslimi için Eskişehir’de bir kez daha test uçuşu yapılması talep edilmişti. Test uçuşunu uçuş tecrübesi az olan başmühendis Selahattin Alan’ın kendisi yaptı ve iniş sırasında kaza geçirerek hayatını kaybetti. Bu kazadan sonra THK siparişi iptal etti.

Nuri Demirağ, mahkemeye verdiği THK ile yıllar süren bir mahkeme sürecine girdi. Mahkeme THK lehine sonuçlanınca fabrika ve Gök Okulu kapandı. Beşiktaş'ta üretilen uçakların uçuş deneme testleri ve gök okulu için yapılan pistler, hangarlar, üzerlerindeki bütün yapılı binalar o yıllarda dünyanın en büyük havalimanı Amsterdam Havalimanı büyüklüğündaki bütün kurulu tesisler istimlak edildi. Bu havalimanı günümüzdeki Atatürk havalimanı.





İspanya, İran ve Irak’tan alınan siparişler engellendi; elde kalan uçaklar hurdacıya satıldı. Nuri Demirağ’ın davayı kaybettikten sonra hükümet üyeleri ve cumhurbaşkanına mektuplar yazarak yanlışlığın düzeltilmesi için yaptığı girişimler başarısız oldu; fabrika tekrar açılamadı.


Nu.D 36'lar Nuri Demirağ Havaalanına platformunda dizilmiş,
uçuş sıralarını bekliyor





Siyaset Yaşamı

Nuri Demirağ, THK aleyhine açtığı davasını kaybettikten sonra, Türkiye'de adalet kavramının gelişmesi için tek-parti diktatörlüğünün devrilerek çok-partili demokratik düzenin getirilmesi gerektiğine inanmıştı. Bu düşünceyle siyasete atıldı. 1945 yılında Türkiye’nin ilk muhalafet partisi olan Milli Kalkınma Partisi’ni kurdu. Parti, 1946 ve 1950 seçimlerinde meclise giremedi. 1954 seçimlerinde Demokrat Parti’den adaylığını koydu, Sivas milletvekili oldu. Çölleşme, tarım ve hayvancılıkta gerileme, enerji, barajlar, köprüler, limanlar hakkında çalışmalar yaptı.

13 Kasım 1957’de İstanbul’da şeker hastalığı nedeni ile hayatını kaybetti. Zincirlikuyu Mezarlığı’na defnedildi.


Saatte 325 km yapabilen 5000 fite kadar yükselebilen
1000 km uçabilen çift pilot kumandası bulunan
Nu.D-38 havalanıyor




__________________
Ben hiç insan kaybetmedim...
Sadece zamanı geldiğinde, vazgeçmeyi bildim...

  Alıntı ile Cevapla
14 Üyemiz Banemin'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 12.01.2013, 22:09   #3
Çevrimdışı
Banemin
» » » Çapulcu « « «

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: 10. Yıl Marşının İlham Kaynağı | İlklerin Sanayicisi Nuri Demürağ (








Mısırlı bir kafile sipariş vermek için
Nu.D-38 uçaklarını
incelemeye alıyorlar








Gök Okulu öğrencileri Nuri Demirağ'ı selamlıyor







Uçak, Demirağ havaalanına hangarlarından çıkarken








Nuri Demirağ, Gök Okulu öğrencisine mezuniyet ödülü vermekte








Ömer İnönü, Erdal İnönü, Kayı Alp Demirağ, Nuri Demirağ








Nuri Bey, zaman zaman kendisi de uçuşlara katılır ve pilotlarla yakından ilgilenir.
Resimde baş pilot Basri Alev’le birlikte bir uçuştan dönerken








Yeşilköy’deki pistte zaman zaman halka açık uçuş gösterileri yapılır
ve İstanbul’un dört bir yanından gösteri izlemeye binlerce
insan akın ederdi







Nu.D-36 tipi 5 uçak gösteri uçuşu yapıyor




__________________
Ben hiç insan kaybetmedim...
Sadece zamanı geldiğinde, vazgeçmeyi bildim...

  Alıntı ile Cevapla
12 Üyemiz Banemin'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 14.01.2013, 22:33   #4
Çevrimdışı
Banemin
» » » Çapulcu « « «

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: 10. Yıl Marşının İlham Kaynağı | İlklerin Sanayicisi Nuri Demirağ (

Nuri Demirağ veGalip Demirağ Yurtdışındaki uçak fabrikalarını denetlemeye gidiyorlar.
Amaçları Türk yapımı uçakların Avrupa ve Amerikadaki muadaillerinden daha iyi olması








Nuri Demirağ Nu.D-38 ile Yeşilköy Nuri Demirağ Havaalanına
inmiş durumda








Genç izcilerin Nuri Demirağ Havaalanına olan ziyareti







Nuri Demirağ uçak imalatını denetlerken








Nu.D-36'nın akrobatik manevraları










Gök Okulu’nun ilk mezunlarından ve Nuri Bey’in damadı Mehmet Kum,
fabrikada üretilen bir uçağın test uçuşu sonrasında










__________________
Ben hiç insan kaybetmedim...
Sadece zamanı geldiğinde, vazgeçmeyi bildim...

  Alıntı ile Cevapla
12 Üyemiz Banemin'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 14.01.2013, 23:39   #5
Çevrimdışı
ReaL
Deniz Sevengillerden

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: 10. Yıl Marşının İlham Kaynağı | İlklerin Sanayicisi Nuri Demirağ

Duygulandım ben ya...

Sivaslıymış.. Sivasların da bir orta hallisi yok.. Ya çok iyi, ya bin beter kötü..

Konuyu okurken, zamanın sanayicisi Nuri Demirağ'a ya da kızmadım değil. O kadar güçlü iken çevresini Atatürkçü yapmak için, biraz daha gayret göstermesi gerekirdi.. Bakın şimdi Sivas ilinin haline..

Konu girişi de çok güzel olmuş, müzik insanı düşüncelere sevk ediyor.. Konuda emeği geçenlere kucak dolusu teşekkürler..


__________________



Tüm katılımcı arkadaşların okumasını rica ediyorum... Lütfen Tıklayınız..
* * *
  Alıntı ile Cevapla
9 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 14.01.2013, 23:42   #6
Çevrimdışı
LaLe
Ne Mutlu Türküm Diyene

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: 10. Yıl Marşının İlham Kaynağı | İlklerin Sanayicisi Nuri Demirağ

Türkiyede ilkleriyle tarihte yerini almış olan Nuri Demirağ'ın, ülkesinin kalkınması için vermiş olduğu mücadelesi, azmi ne yazık ki onu, her zaman olduğu gibi, siyasi engelle karşı karşıya bırakmış.

Kendi imkanlarımızla kendi uçağımızı yaparken, çıkarlar uğruna koskoca fabrikanın kapatılması mantık alacak gibi değil.

Yazılanları üzülerek okudum.

Lanet olsun çarpık siyasete. Bu güzel ülkenin ve insanlarının önünde kimsenin durmaya hakkı yoktu ve hala yok!



Paylaşım için teşekkürler Banemin.
  Alıntı ile Cevapla
10 Üyemiz LaLe'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 14.01.2013, 23:49   #7
Çevrimdışı
CadII
Hotantu Kabilesinden

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: 10. Yıl Marşının İlham Kaynağı | İlklerin Sanayicisi Nuri Demirağ

"Devrim Arabaları" filminde mühendis söylemişti; "Bu ülkede hiçbir başarı cezasız kalmaz". O günde böyleymiş, bugün de. Teşekkürler Banemin...
__________________
Bu güzel ülkede elbette özgürlük türküleri söylenecektir. Ve yine kardeşçe paylaşım olacaktır. Görsek de, görmesek de...

H.
  Alıntı ile Cevapla
10 Üyemiz CadII'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 15.01.2013, 00:02   #8
Çevrimdışı
Banemin
» » » Çapulcu « « «

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: 10. Yıl Marşının İlham Kaynağı | İlklerin Sanayicisi Nuri Demirağ

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi LaLe Mesajı göster

Lanet olsun çarpık siyasete. Bu güzel ülkenin ve insanlarının önünde kimsenin durmaya hakkı yoktu ve hala yok!
Ne güzel demişsin...

Bu konuda en az benim kadar emeği olan Lale ve Real'e teşekkür ederim ben de...
__________________
Ben hiç insan kaybetmedim...
Sadece zamanı geldiğinde, vazgeçmeyi bildim...

  Alıntı ile Cevapla
9 Üyemiz Banemin'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 15.01.2013, 00:19   #9
Çevrimdışı
Canan
Çiçekci kız

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: 10. Yıl Marşının İlham Kaynağı | İlklerin Sanayicisi Nuri Demirağ

Konuyu okurken, karışık duygular yaşadım. Gururlandım, duygulandım ve üzüldüm.

Konuya emek verenlere teşekkürler, ellerinize sağlık.

Giriş yazısı da çok güzel Banemin teşekkürler...
__________________
  Alıntı ile Cevapla
7 Üyemiz Canan'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 15.01.2013, 01:04   #10
Çevrimdışı
Mavigöl
--- Ata'm İzindeyiz ---

Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
Standart Cevap: 10. Yıl Marşının İlham Kaynağı | İlklerin Sanayicisi Nuri Demirağ

Çok güzel bir konu olmuş teşekkürler, nedir bu ülkedeki saçma prosedürlerden milletin çektiği, eskiden şeyhilüslam kafasına yatmayan her şeyi yasaklar fetva verirmiş ondan bir adım ileri gidilememiş, şimdide siyasi rantlar ve çıkar kollamaları sisteme girmiş ne yazık.
__________________
  Alıntı ile Cevapla
7 Üyemiz Mavigöl'in Mesajına Teşekkür Etti.
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
10. yıl marşı, afyon-dinar, atatürk, boğaz köprüsü, cumhuriye, demir yolları, demirağ, erdal inönü, gök okulu, istanbul, milli kalkınma partisi, nu.d-38 uçağı, nuri, nuri demirağ, nuri demirağ havaalanı, samsun-erzurum, sivas-erzurum demiryolu, türk sigara kağıdı, yeşilköy havacılık, şeker hastalığı


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hızlı Erişim


WEZ Format +3. Şuan Saat: 08:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.