Merhabalar
Forum Gerçek üyesi değilsiniz ya da Üye Girişi yapmamışsınız.
Sitemizden tam olarak yararlanabilmek için;
Lütfen Buraya tıklayarak üye olunuz.
Forum Gerçek

Forumları Okundu Kabul Et Bugünkü MesajlarYazdığım Cevaplar Açtığım Konular Kim Nerede
Geri git   Forum Gerçek > Sağlığımız ve Hastalıklar > Engelliler Hakkında Bilgi ve Haberler > Zihinsel Engelliler


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Eski 06.12.12, 20:28   #1
Kahraman Tazeoğlu

AFiLi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 27
Konular: 641
Mesajlar: 2,773
Ettiği Teşekkür: 5291
Aldığı Teşekkür: 13572
Rep Derecesi : AFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura about
Ruh Halim: Eglenceli
AFiLi - AİM üzeri Mesaj gönder
Çözüldü Zihinsel Engelli Bireye Öğretilebilecek Sosyal İletişim Becerileri

1) Basit selamlaşma ve vedalaşma sözcüklerini kullanır.
• Yeni tanıştığı kişilerle selamlaşır.
• Birisi selam verdiğinde karşılık verir.
• Karşısındaki el uzattığında tokalaşır.

2) Konuşanı dinlediğini jest ve mimikleriyle belli eder.
• Konuşana bakar.
• Konuşana gülümser, başını sallar, yüz ifadelerini kullanır.
• İstemediğini veya hoşlanmadığını vücut hareketleriyle belli eder.

3) Karşılıklı konuşmaları başlatır, sürdürür, tamamlar.
• Biriyle karşılaşınca selamlaşır.
• Soru sorar.
• Kendisine sorulan sorulara cevap verir.
• Karşılıklı konuşmalarda sırasını bekler.

4) Kendini tanıtır.
• Adını söyler
• Soyadını söyler.
• Yaşını söyler.

5) Başkalarını tanıtır.
• Annesinin adını söyler.
• Babasının adını söyler.
• Kardeşlerinin adını söyler.
• Annesinin mesleğini söyler.
• Babasının mesleğini söyler.

6) Bilgi edinmek için sorular sorar.
• Kişiyi sormak için ‘Kim?’ sorusunu sorar.
• Bahsedilen konu için ‘Ne - nasıl- hangi - neden?’ sorularını sorar.
• Uygun yerlerde ‘Ne zaman?’ sorusunu sorar.
• Yer sormak için ‘Nerede, nereye neresi?’ sorularını sorar.

7) Sorulan sorulara cevap verir.
• Soruları anlamaya çalışır.
• Sorulara uygun cevaplar verir.
• Konu dışı cevap vermekten kaçınır.

8)Cool Günlük yaşamın gerektirdiği durumlarda teşekkür ve özür dileme kalıplarını kullanır.
• Kendi için yapılanlara ve verilenler teşekkürle karşılık verir.
• Yaptığı yanlışlıklar için özür dilemeyi öğrenir.

9) Gerektirdiği durumlarda başkalarından yardım ister.
• Yardıma ihtiyacı olduğunda öğretmeninden yardım ister.
• Yardıma ihtiyacı olduğunda yetişkinlerden yardım ister.
• Yardıma ihtiyacı olduğunda arkadaşlarından yardım ister.

10) Yönerge verir.
• Arkadaşlarına (oyunda) yönerge verir.
• İsteklerini anlatırken yönerge verir.

11) Yönergelere uyar.
• Öğretmenin verdiği yönergelere uyar.
• Arkadaşlarının (oyunda) verdiği yönergelere uyar.

12) Bilgi ve düşüncelerini basit kanıtlarla sunar.
• Verdiği yönergelerin nedenini basit olarak anlatabilir.
• İstemediği bir iş veya eylemin nedenini anlatır.
• Oyunda veya grup çalışmalarında yapmadığı işin nedenini basit olarak anlatır.(duymadım, yanlış anladım vb.)

13) Bir gruba katılmaya istekli olur.
• Grup içinde arkadaşlarıyla sözel iletişim kurar.
• Grup içinde arkadaşlarıyla verilen görev üzerinde çalışır.
• Verilen işi tamamlar.
• Yapılması gereken işleri zamanında yapar.
• Yaptığı işi sonuna kadar devam ettirir.

14) Grup çalışmalarında sorumluluğunu yerine getirir.
• Grup içinde arkadaşlarıyla işbirliği yapar.
• Grup içinde kendine verilen görevleri yerine getirir.
• Grup içinde arkadaşlarıyla sözel iletişim kurar.
• Grup çalışmalarında kullanılan eşyaları arkadaşlarıyla paylaşır.

15) Gerektiği durumlarda başkalarına yardım eder.
• Yardım isteklerine olumlu yanıt verir.
• Yardıma ihtiyacı olduğunu gördüğü kişilere yardım eder.

16) Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
• Duygularını söyler.
o Mutlu olduğunu söyler.
o Korktuğunu söyler.
o Şaşırdığını söyler.
• İsteklerini söyler.
• Düşüncelerini söyler.

17) Başkalarının duygularına uygun tepkiler verir.
• Konuşanı dinler.
• Düşüncelerini sorar.
• Soru sorarak anlamaya çalışır.
• İsteklerini sorar.

18) Zamanını verimli kullanır.
• Boş zamanlarını doğru biçimde değerlendirir.
• Boş zamanlarında ilgi, yetenek ve ihtiyaçlarına uygun sosyal etkinlikler yapar.
• Zaman cetveli tutar.

19) Günlük yaşamda karşılaştığı probleme çözüm önerisi getirir.
• Problemin farkına varır.
• Problemin nedenini araştırır.
• Yetişkinlerden gerekli bilgi / bilgileri alır.
• Kendisi çözüm önerileri üretir.
• Ürettiklerini çevresiyle tartışır, paylaşır.

20) Günlük yaşamdaki tehlikelerin farkına varır.
• Okuldaki tehlikelerin farkına varır.
• Evdeki tehlikeleri bilir.(elektrik, doğalgaz vb.)
• Sokaktaki ve yoldaki tehlikeleri bilir.
• Hayvanlardan gelebilecek tehlikeleri sezer.
__________________
Bütün şairler sana mı aşıktı ki,
Okuduğum her şiirde sen varsın..


Nazan Bekiroğlu
AFiLi isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz AFiLi'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 06.12.12, 20:54   #2
Uzman Üye

C.Doğan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Sep 2012
Konular: 95
Mesajlar: 1,256
Ettiği Teşekkür: 29025
Aldığı Teşekkür: 5815
Rep Derecesi : C.Doğan has a spectacular aura aboutC.Doğan has a spectacular aura aboutC.Doğan has a spectacular aura aboutC.Doğan has a spectacular aura aboutC.Doğan has a spectacular aura aboutC.Doğan has a spectacular aura aboutC.Doğan has a spectacular aura aboutC.Doğan has a spectacular aura aboutC.Doğan has a spectacular aura aboutC.Doğan has a spectacular aura aboutC.Doğan has a spectacular aura about
Ruh Halim: Cok Yorgun
Standart Cevap: Zihinsel Engelli Bireye Öğretilebilecek Sosyal İletişim Becerileri

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi AFiLi Mesajı göster

1) Basit selamlaşma ve vedalaşma sözcüklerini kullanır.
• Yeni tanıştığı kişilerle selamlaşır.
• Birisi selam verdiğinde karşılık verir.
• Karşısındaki el uzattığında tokalaşır.

2) Konuşanı dinlediğini jest ve mimikleriyle belli eder.
• Konuşana bakar.
• Konuşana gülümser, başını sallar, yüz ifadelerini kullanır.
• İstemediğini veya hoşlanmadığını vücut hareketleriyle belli eder.

3) Karşılıklı konuşmaları başlatır, sürdürür, tamamlar.
• Biriyle karşılaşınca selamlaşır.
• Soru sorar.
• Kendisine sorulan sorulara cevap verir.
• Karşılıklı konuşmalarda sırasını bekler.

4) Kendini tanıtır.
• Adını söyler
• Soyadını söyler.
• Yaşını söyler.

5) Başkalarını tanıtır.
• Annesinin adını söyler.
• Babasının adını söyler.
• Kardeşlerinin adını söyler.
• Annesinin mesleğini söyler.
• Babasının mesleğini söyler.

6) Bilgi edinmek için sorular sorar.
• Kişiyi sormak için ‘Kim?’ sorusunu sorar.
• Bahsedilen konu için ‘Ne - nasıl- hangi - neden?’ sorularını sorar.
• Uygun yerlerde ‘Ne zaman?’ sorusunu sorar.
• Yer sormak için ‘Nerede, nereye neresi?’ sorularını sorar.

7) Sorulan sorulara cevap verir.
• Soruları anlamaya çalışır.
• Sorulara uygun cevaplar verir.
• Konu dışı cevap vermekten kaçınır.

8)Cool Günlük yaşamın gerektirdiği durumlarda teşekkür ve özür dileme kalıplarını kullanır.
• Kendi için yapılanlara ve verilenler teşekkürle karşılık verir.
• Yaptığı yanlışlıklar için özür dilemeyi öğrenir.

9) Gerektirdiği durumlarda başkalarından yardım ister.
• Yardıma ihtiyacı olduğunda öğretmeninden yardım ister.
• Yardıma ihtiyacı olduğunda yetişkinlerden yardım ister.
• Yardıma ihtiyacı olduğunda arkadaşlarından yardım ister.

10) Yönerge verir.
• Arkadaşlarına (oyunda) yönerge verir.
• İsteklerini anlatırken yönerge verir.

11) Yönergelere uyar.
• Öğretmenin verdiği yönergelere uyar.
• Arkadaşlarının (oyunda) verdiği yönergelere uyar.

12) Bilgi ve düşüncelerini basit kanıtlarla sunar.
• Verdiği yönergelerin nedenini basit olarak anlatabilir.
• İstemediği bir iş veya eylemin nedenini anlatır.
• Oyunda veya grup çalışmalarında yapmadığı işin nedenini basit olarak anlatır.(duymadım, yanlış anladım vb.)

13) Bir gruba katılmaya istekli olur.
• Grup içinde arkadaşlarıyla sözel iletişim kurar.
• Grup içinde arkadaşlarıyla verilen görev üzerinde çalışır.
• Verilen işi tamamlar.
• Yapılması gereken işleri zamanında yapar.
• Yaptığı işi sonuna kadar devam ettirir.

14) Grup çalışmalarında sorumluluğunu yerine getirir.
• Grup içinde arkadaşlarıyla işbirliği yapar.
• Grup içinde kendine verilen görevleri yerine getirir.
• Grup içinde arkadaşlarıyla sözel iletişim kurar.
• Grup çalışmalarında kullanılan eşyaları arkadaşlarıyla paylaşır.

15) Gerektiği durumlarda başkalarına yardım eder.
• Yardım isteklerine olumlu yanıt verir.
• Yardıma ihtiyacı olduğunu gördüğü kişilere yardım eder.

16) Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
• Duygularını söyler.
o Mutlu olduğunu söyler.
o Korktuğunu söyler.
o Şaşırdığını söyler.
• İsteklerini söyler.
• Düşüncelerini söyler.

17) Başkalarının duygularına uygun tepkiler verir.
• Konuşanı dinler.
• Düşüncelerini sorar.
• Soru sorarak anlamaya çalışır.
• İsteklerini sorar.

18) Zamanını verimli kullanır.
• Boş zamanlarını doğru biçimde değerlendirir.
• Boş zamanlarında ilgi, yetenek ve ihtiyaçlarına uygun sosyal etkinlikler yapar.
• Zaman cetveli tutar.

19) Günlük yaşamda karşılaştığı probleme çözüm önerisi getirir.
• Problemin farkına varır.
• Problemin nedenini araştırır.
• Yetişkinlerden gerekli bilgi / bilgileri alır.
• Kendisi çözüm önerileri üretir.
• Ürettiklerini çevresiyle tartışır, paylaşır.

20) Günlük yaşamdaki tehlikelerin farkına varır.
• Okuldaki tehlikelerin farkına varır.
• Evdeki tehlikeleri bilir.(elektrik, doğalgaz vb.)
• Sokaktaki ve yoldaki tehlikeleri bilir.
• Hayvanlardan gelebilecek tehlikeleri sezer.
AFİLİ sanıyorum eğitimini aldığın okul ve bölümle ilgili bazı paylaşımlar yapıyorsun.

İyi yapıyorsun bence. Ama bu paylaşımlarını aynı okulda ki gibi bir ünite - ders başlığı altında yaparsan hem paylaşımlarla bizler daha iyi öğreniriz. Hem de senin paylaşımların daha kolay olur.

Hatta anketlerine bile katılırız. Ders notlarında faydamız olur. Haydi başarılar. Yeni paylaşımlarını bekliyoruz.
__________________
C.Doğan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
3 Üyemiz C.Doğan'in Mesajına Teşekkür Etti.
Eski 06.12.12, 21:10   #3
Kahraman Tazeoğlu

AFiLi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 27
Konular: 641
Mesajlar: 2,773
Ettiği Teşekkür: 5291
Aldığı Teşekkür: 13572
Rep Derecesi : AFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura aboutAFiLi has a spectacular aura about
Ruh Halim: Eglenceli
AFiLi - AİM üzeri Mesaj gönder
Standart Cevap: Zihinsel Engelli Bireye Öğretilebilecek Sosyal İletişim Becerileri

Bazı bilgileri paylaşmamız yasal değil hocalar kitap haline getiriyor çünkü abi ,Real abim güya bana bunlar için bir başlık açacaktı ama yapmadı burdan da kendisine sitemlerimi iletiyorum
__________________
Bütün şairler sana mı aşıktı ki,
Okuduğum her şiirde sen varsın..


Nazan Bekiroğlu
AFiLi isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
2 Üyemiz AFiLi'in Mesajına Teşekkür Etti.
Cevapla

Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz

Etiketler
bireye, öğretilebilecek, zihinsel


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


İlgili Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Asperger Sendromu oneyouu Sosyal Bilimler 1 22.06.16 03:44
Sosyal Fobi Minerva Psikoloji 1 23.02.09 21:48
Bir ''Manipülasyon aracı'' olarak medya ve gençlik oneyouu Eğitim Sistemi | Eğitim Sorunları 0 20.02.09 19:32
Dil ve Konuşma Özürlü Birey ve Ailelerine Yönelik Eğitim Seti Kartal Eğitim Sistemi | Eğitim Sorunları 0 31.01.09 04:07
Din Sosyolojisi oneyouu Sosyal Bilimler 0 29.01.09 03:21


WEZ Format +3. Şuan Saat: 19:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright ©2000 - 2019 www.forumgercek.com
Protected by CBACK.de CrackerTracker
Önemli Uyarı
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz.
Page Rank Icon
Bumerang - Yazarkafe
McAfee Site Denetleme
Norton Site Denetleme
www.forumgercek.com Creative Commons Alıntı-Lisansı Devam Ettirme 3.0 Unported Lisansı ile lisanslanmıştır.