![]() |
|
Yabancı Ressamların Biyografileri Yabancı ressamların biyografi ve eserlerinden örnekler |
![]() ![]() |
|
Seçenekler |
![]() |
#1 |
Çevrimdışı
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() 24 Yaşında İken Portresi (1804) ![]() ![]() ![]()
![]()
![]()
![]()
Roger Boşaltma Angelica (1819) Louvre Müzesi ![]() Birçok tarihi resim, portre ve nü resim yaptı, bu eserler için hep ayrı bir ön çalışması oldu. Tarihi yapıtlarını eserlerinin en önemli bölümü olarak gördü. Sanatının ilk yıllarında para kazanmak zorunda olduğundan, o dönemde tarihi eser yapmaya pek imkânı olmadı. İngres aynı zamanda kendi döneminde tanınmış kişilerin portresini yapan, çok talep gören bir portre ressamıydı. Louise de Broglie, Kontes d'Haussonville (1845) Frick Koleksiyonu Sanatçının En Tanınmış Eserleri Arasında; |
![]() |
12 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti. |
![]() |
#2 |
Çevrimdışı
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jüpiter ve Thetis (1811) Mueée Aix-en-Provence ![]() Ingres ilk olarak on yaşındayken babasının atölyesinde aile üyelerinin portrelerini yapmış, reprodüksiyonları evde asılı olan eski resimleri kopyalamış, antik heykellerin resimlerini çizmişti. O zamanlar Charles Nicolas Cochin ve Physionotrace’den fotoğrafçılığın öncüsü olan profil portre geleneğini öğrendi ve böylelikle erken yaşta kopya ve gerçekçilikle tanışmış oldu. Çizim ve resim dersleri yanı sıra babasından müzik dersleri de aldı ve keman çalmayı öğrendi. Babası kendi verdiği eğitimin yanı sıra, Ingres’in sanatsal eğitimini de aksatmadı.
Başarılı bir eğitime rağmen, genç ressamının attığı en önemli adım Paris’e taşınmasıydı. Ağustos 1797’de İngres neoklasik ressam Jacques-Louis David’in Louvre’deki atölyesinde eğitime başladı. Burası Devrimci ve İmparatorluk döneminde Fransa’da ki genç sanatçılar için en önemli eğitim yeriydi. İngres atölyede kısa sürede sınıf arkadaşlarının ve öğretmenlerinin dikkatini çekti.
Babasının atölyesinde ve Toulouser Akademisindeki salt kopyalamadan sonra, Ekim 1799’da kabul edildiği École des Beaux-Arts ın düzenlediği yarışlar için hazırlık yapmaya başladı. O dönemde yapılan çıplak ve tarihi resimler günümüze kadar kalan ilk resimlerdir. Devam eden yıllarda başarılı bir şekilde École des Beaux-Arts’ın Prix de Rome yarışlarına katılmış, 1800 yılında ikincilik, 1801 yılında da ‘’The Envoys of Agammemnon’’ isimli tablosuyla, Roma bursunu elde ettiği birinciliği kazanmıştır. |
![]() |
10 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti. |
![]() |
#3 |
Çevrimdışı
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Madame Marie Genevieve Marguerite de Senonnes’in 1814 yılında yapılmış olan portresi, İngres’in gerçekçi olarak sanatsal özgürlüğünü gösterdiği portrelerindendir. Genç aristokrat de Senonnes altın yastıklar arasında, kırmızı elbisesi ile resmedilmiştir. Madame de Senonnes’in sağ kolunun uzunluğu portrede ilk olarak göze çarpmasa da, bir süre sonra görmemek mümkün değil. ![]()
|
![]() |
11 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti. |
![]() |
#4 |
Çevrimdışı
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ingres, kariyerinde birçok defalar yıkanan kişi ve yıkanma sahnelerini resmetmekle uğraşmıştır. 1808 yılında La Grande Baigneuse, 1828 yılında da La petite Baigneuse isimli eserleri çizmiştir. Bu türü İngres daha sonra1863 yılında yapmış olduğu ve en tanınmış eserlerinden biri olan La Bain Turc (Türk Hamamı) isimli eserinde de kullanır. En Ünlü Eseri - Türk Hamamı (1862) (Detay)
|
![]() |
11 Üyemiz ReaL'in Mesajına Teşekkür Etti. |
![]() |
#5 |
Çevrimdışı
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Mükemmel bir ressam ve ona yakışır şekilde hazırlanmış harika bir konu.
Portre resimlerinde kişilerin kendinden ziyade üzerlerindeki elbiselerin çizimindeki özen, elbiseleri çok gerçekçi kılmış. Zaten yazıda da geçiyor, ressamın resimdeki kişilerden çok kıyafetine, bulunduğu mekana ve aksesuarlara özen gösterdiği. Resimlerde çizdiği bütün eller çok çirkin. Sahiden de o konuda yeteneksiz kalmış. Hayret, bu kadar mükkemel resim yapan bir ressamın o konuda yeteneksiz kalması şaşırtıcı. Bizleri yine usta bir sanatçı ile tanıştırdın ReaL. Çok teşekkürler ve ellerine sağlık. |
![]() |
11 Üyemiz LaLe'in Mesajına Teşekkür Etti. |
![]() |
#6 |
Çevrimdışı
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Armut dibine düşer diye boşuna demiyorlar demek.
![]() Babası kendi bilgisini aktarırken yine de eğitiminden geri bırakmamış ve böylesine yetenekli bir ressamın yetişmesine vesile olmuş. Real, sende bizim tanımamıza vesile oldun. Lale değerli zamanını ayırıp tercüme ederek bizim bilgilenmemize vesile oldun... FG zaten başlı başına bir vesile. Ne vesileymiş bee! ![]() Velhasıl emeği geçen herkese teşekkürler... ![]()
__________________
Ben hiç insan kaybetmedim... Sadece zamanı geldiğinde, vazgeçmeyi bildim... |
![]() |
11 Üyemiz Banemin'in Mesajına Teşekkür Etti. |
![]() |
#7 |
Çevrimdışı
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Yabancı ressamların ve eserlerinde hemen hemen hepsinin; doğunun egzotikliği, mitolojinin masalsı detayları, Osmanlının haremi,Türk hamamı o zamanlarda eserlerini yaratmada en baş konuları arasında geliyor.
Bilinmeyenleri, kendi hayal gücüyle tuvale yansıtmak başlı başına büyük bir başarıdır. Tıpkı bir masalsı bir roman yazmak gibi... Çeviri için Lale'ye, titizlikle konuyu hazırlayan Real'e sonsuz teşekkürler...
__________________
"Ey egosu boyundan büyük insan.. |
![]() |
10 Üyemiz Basakca'in Mesajına Teşekkür Etti. |
![]() |
#8 |
Çevrimdışı
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Burada karsima cikan her ressamin resimlerini gördükce, "bizde neden böylesine harika resimler yok" diyesim geliyor. Real ve Lale hakkiniz tesekkürün de üzerinde ![]() |
![]() |
9 Üyemiz Canan'in Mesajına Teşekkür Etti. |
![]() |
#9 |
Çevrimdışı
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Türk hamamı eseri güzelmiş. Türkleri seviyormuş demek ki, ünlü bir ressamın eserlerinde yer almışız. Her ne kadar cıbıldak olsak da yine de iyi birşey. |
![]() |
5 Üyemiz OkyanusunKalbi'in Mesajına Teşekkür Etti. |
![]() |
#10 | |
Çevrimdışı
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Alıntı:
Oki, Benim yaptığım çevirilerin altında ''Çeviren: Lale'' yazmasının hiçbir önemi yok. Orada adımın olmasındaki maksat takdir edilmek isteği falan değil, sadece çeviride olası bir hatada, ki bu konuda olmayacağında çok iddialıyım, o hatayı üstlenmek içindir. Nette bu konunun bu şekilde ayrıntılı Türkçe tercümesi yok. Olsa zaten zahmet etmem. Birilerine boş gelebilir, ama birileri de bu usta ressam hakkında bilgileri nette deliler gibi arar. Benim de bu konuda o kişiye biraz olsun yardımım dokunursa ve bu konuda emeğim geçmiş olursa, bu da beni ancak mutlu eder. Yine de emeğim boşa gitmesin diye okuduğun için teşekkür ederim. Okuyup bilgilendinse ne mutlu bana, sonuçta burası bir paylaşım sitesi ![]() |
|
![]() |
10 Üyemiz LaLe'in Mesajına Teşekkür Etti. |
![]() |
Bu Sayfayı Paylaşabilirsiniz |
Etiketler |
1780, 1867, auguste, dominique, fransiz, ingres, jean, orient, oryantalist, painter, ressam, ressamlar |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
|
|
Önemli Uyarı | |
www.forumgercek.com binlerce kişinin paylaşım ve yorum yaptığı bir forum sitesidir. Kullanıcıların paylaşımları ve yorumları onaydan geçmeden hemen yayınlanmaktadır. Paylaşım ve yorumlardan doğabilecek bütün sorumluluk kullanıcıya aittir. Forumumuzda T.C. yasalarına aykırı ve telif hakkı içeren bir paylaşımın yapıldığına rastladıysanız, lütfen bizi bu konuda bilgilendiriniz. Bildiriniz incelenerek, 48 saat içerisinde gereken yapılacaktır. Bildirinizi BURADAN yapabilirsiniz. |